חיפוש
חיפוש

מתי כדאי ואיך עושים זאת נכון?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שחוקק בשנת 2012 פתח אופציות חיסכון משופרות עבור חוסכים בגיל השלישי וכל מי שעבר את גיל 60. התיקון הרחיק לכת במספר נושאים ובהם למשל, העובדה שניתן לחסוך בקופת גמל מגיל הרבה יותר צעיר כדי שבהגיעכם לגיל 60 יהיה לכם סכום כסף מכובד. כך תוכלו ליהנות מהטבות התיקון על סכומים שנצברו במשך שנים ויאפשרו לכם להרוויח רביות גבוהות יותר ולהשקיע במיזמים מניבים יותר ככל שמדובר בהשקעה בנכסים בארץ ומעבר לים. 

 

ההטבות שיקבעו לכם כיצד לעשות את הדברים נכון

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מייצר לא מעט הטבות עבור החוסכים הפנסיונרים. אי אפשר לזלזל בשום הטבה שנובעת מעצם תיקון החוק אולם, שתי הטבות נמצאות מעל כל השאר והן כנראה אלה שינתבו את השקעותיכם באמצעות קופת הגמל. 

 

פטור ממס הכנסה על רווחי הון

הטבה ראשונה ומשמעותית מאוד היא הפטור ממס על רווחי הון כלומר, ניתן להשקיע מכספי קופת הגמל בהתאם לתיקון 190, לקבל את התשואות החיוביות על ההשקעה, למשוך רווחים לתוך קופת הגמל ולהשקיע מחדש בכל מסלול אחר מבלי לשלם מס. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה אומר –ניתן להשקיע ללא הגבלת זמן ולשנות מסלולים מבלי לשלם מס וזאת עד הרגע שתחליטו למשוך את הכסף מקופת הגמל. 

 

תשלום מס מופחת ביום המשיכה

הטבה שנייה ומשמעותית מאוד היא – שיעור המס הנהוג בישראל על רווחי הון עומד על 25 אחוזים. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה קובע, שכל חוסך שמנצל את כספי קופת הגמל שלו לחיסכון, יוכל ביום המשיכה של הכסף ליהנות מתשלום מס רווחי הון מופחת שעומד על 15 אחוזים בלבד. המשמעות, לא רק שניתן לחסוך ולא לשלם מס על הרווחים עד לפדיון אלא, שגם ביום הפדיון ישולם מס נמוך מהמקובל שישאיר לחוסך סכום כסף גדול יותר. כל זאת כדי לייצר לחוסכים בגיל השלישי עוגן וביטחון כלכלי. 

 

מתי להתחיל לחסוך?

אני מבקש לענות על השאלה הזאת משתי נקודות מבט שונות של חיסכון על ציר הזמן. נקודת מבט ראשונה מתייחסת ליום הפתיחה של קופת הגמל – את החיסכון לקופת הגמל כדאי להתחיל בגיל כמה שיותר צעיר ואין מגבלה חוקית על כך. ככל שתקדימו להפריש כסף לקופת הגמל היא תהיה בעלת ערך כלכלי יותר גדול ביום הפרישה.

נקודת המבט השנייה עוסקת בתחילת החיסכון לאחר הפרישה בהתאם לתיקון 190 בפקודת מס הכנסה. גם במקרה זה חבל על כל רגע, התחילו מיד עם הפרשיה להשקיע את כספי קופת הגמל בכל מסלול שתבחרו והעיקר שמהיום הראשון של פרישתכם, תנצלו את תיקון 190 ותתחילו להרוויח כסף על הכסף שצברתם במהלך כל השנים. 

 

אז מתי כדאי ואיך עושים זאת נכון – סיכום דברים

  • התחילו להשקיע את כספי קופת הגמל שלכם מיד לאחר פרישתכם לגמלאות. 
  • השקיעו ביותר ממסלול אחד, פזרו את השקעתכם.
  • אל תמהרו למשוך את הכספים מכיוון שכל יום של חיסכון פטור ממס. 
  • בדקו אופציה של השקעה בנכסים בארץ ומעבר לים, על פי רוב מדובר בתשואות טובות מאוד. 

שרת בדימוס

אולי יעניין אותך גם

השקעה בבורסה
חסכונות פנסיה
קרן פנסיה

קרן פנסיה מבטיחה את עתידנו הכלכלי, ובעידן בו התשואה נמוכה ישנה חשיבות רבה לרכישה של קרן פנסיה אשר תאפשר לנו להמשיך את שגרת חיינו –

קרא עוד »
פולוסה