חיפוש
חיפוש

מתי כדאי לקחת הלוואה חוץ בנקאית והאם חשוב למה היא משמשת

מצב של לקיחת הלוואה בעקבות הקלעות לחובות שונים הוא מצב נפוץ במיוחד במדינת ישראל. קיימים סוגים רבים ומגוונים של הלוואות שונות.

העובדה שקיימים סוגים רבים מאפשרת לכל אדם לבחור את מסלול ההלוואה המתאים עבורו באופן ספציפי.

לעיתים, אותו מגוון רחב שנוצר על ידי הבנקים ונועד לעזור לציבור הרחב, מכניס את חלקנו למצבים של בלבול בהם אנו לא יודעים באיזו הלוואה לבחור.

אז איך תדעו מתי מומלץ לכם לבחור בהלוואה מסוג חוץ בנקאית? מהי בעצם הלוואה חוץ בנקאית ? ומי יאפשר לכם לקחת אותה?

 

מהי הלוואה חוץ בנקאית

חשוב להבין שהלוואה חוץ בנקאית משמעותה כשמה, היא הלוואה שנעשית לא דרך הבנק שלכם. הלוואה מסוג זה תעשה באמצעות קבוצות פיננסיות שונות או גופים חוץ בנקאיים שלא ייתנו תיעוד חד משמעי ורשמי של ההלוואה שלקחתם.

גופי חוץ מתחלקים לכמה קבוצות שונות : יש את חברות כרטיסי האשראי, קרנות שונות, חברות ביטוח, חלפני כספים פרטיים ועוד…

 

ההבדל בין הלוואה בנקאית להלוואה חוץ בנקאית

יש לציין שבהלוואה מסוג זה רשת הביטחון שלכם קטנה במיוחד. הבנקים מאפשרים לכם לקחת הלוואות בהתאם לתנאים כלכליים שונים בהם אתם חיים. בין התנאים הכלכליים יש גם את ההכנסות שלכם, ההוצאות שלכם, היסטוריית השכר שלכם וההלוואות השונות שלקחתם. הבנקים נותנים לפרטים הללו חשיבות גבוהה במיוחד, ולכן גם מתאימים את הריבית שלכם ואת גודל ההלוואה לפרטים האישיים הללו.

בשונה מהם, הלוואות חוץ בנקאיות אומנם נעות בין סכומים שונים של כסף שילוו לכם ויכולות להגיע גם לסכומים גבוהים במיוחד אך הם לא תמיד יתחשבו במצבכם הכלכלי. חוסר ההתחשבות במצב הכלכלי יכולה ליצור בורות כלכליים שיהיה לכם קשה לסגור וצבירת חובות בעתיד. בנוסף לכך, הריבית יכולה להגיע גם לסכומים גבוהים במיוחד במצב מסוג זה.

 

מתי מומלץ לכם לקחת הלוואה חוץ בנקאית

חשוב להבין שאומנם קיימים יתרונות רבים להלוואות חוץ בנקאיות : לקיחת הלוואה ללא תיעוד מסמך מדיני, לקיחת הלוואה בסכומים גבוהים יחסית וקבלת הכסף זמן קצר לאחר לקיחת הלוואה. אך יחד עם אותם היתרונות, ישנן גם השלכות ומצבים בהם פחות מומלץ לקחת את ההלוואה החוץ בנקאית. אז מתי כן תוכלו לקחת אותה?

לרוב ההמלצה ללקיחת הלוואה חוץ בנקאית היא במצב של צורך מיידי יחסית בכסף או במצב של אירוע חד פעמי. הלוואה חוץ בנקאית עלולה ליצור עבורכם מצב בעייתי במיוחד במידה ותעזרו בה באופן שוטף. אם תעזרו בהלוואה החוץ בנקאית באופן שוטף לרוב תקלעו למצב של בורות כלכליים גדולים מאוד וריביות בסכומים עצומים שלא תדעו איך לסגור.

בנוסף לכך, לרוב כדאי להגיע לקחת הלוואות חוץ בנקאיות עם הלוואה פור יו במצב שהבנק סירב לתת לכם את הלוואה לאירוע חד פעמי. לרוב מומלץ לעבוד עם הבנקים כיוון שהם יתנו לכם את ההלוואה שתותאם אישית עבורכם בצורה המיטבית.

 

זכרו להלוות בחוכמה

חשוב להבין כי הלוואה חוץ בנקאית היא המצב הפחות מומלץ ולכן לכו קודם לייעוץ עבור הלוואה בנקאית בבנק במידה ואתם זקוקים להלוואה.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה