חיפוש
חיפוש

מתי פונים לפסיכיאטר?

בדיקות פסיכיאטריות מבוצעות על ידי פסיכיאטר מומחה, ומתקשרות למגוון מצבים: חרדה, דיכאון, עודף משקל, סטרס ולחץ וכמובן הפרעות אישיות. השאלה היא מתי עלינו לפנות לפסיכיאטר?

בדיקות פסיכיאטריות

תחום הפסיכאטריה הינו תחום רחב ידיים ומתקשר למגוון עולמות תוכן שונים,כאשר המשותף בהם הוא תחום הנפש. כלל התופעות שאליהן נחשף פסיכיאטר אל מול מטופליו, הן תופעות שמקורן בנפש האדם והן מתחלקות לנושאים רבים:

סכיזופרניה, מחשבות טורדניות, מחשבות שווא, מצוקה לאחר אירוע טראומטי, הפרעות אכילה, התמודדות עם כאבים גופניים או כאבים כרוניים, סטרס, לחץ, שינוי במצב הרוח או מצב רוח ירוד, התמכרות, התקפי חרדה, טיפול בבעיות שינה ועוד.

חשוב לעשות הפרדה בין בדיקות פסיכיאטריות לילדים אל מול בדיקות כאלה למבוגרים. בדיקות פסיכיאטריות לילדים הן בדיקות רגישות יותר, ומתמקדות בעיקר בעולם התוכן החברתי.

טיפול מיוחד

תהליך הבדיקות הינו זהה ברוב סוגי הטיפולים: הבדיקות כוללות איסוף אנמנזה של המטופל לצורך אבחון המצב הראשוני. לאחר מכן יבוצעו מספר בדיקות על ידי הרופא המטפל שנשענות על אבחונים שונים שביצע הרופא. לאחר שלב זה,הרופא המטפל יפרט את המלצותיו הרפואיות בהתאם לממצאים שעלו מן הבדיקות. כמו כן, בהנחה והמטופל זקוק לטיפול פסיכולוגי או לטיפול תרופתי- הפסיכיאטר ייתן לו את הטיפול המבוקש.

לשם הענקת הטיפול המתאים ביותר, על המטופל לעבור אבחון מקיף אצל הפסיכיאטר, שלעיתים מתפרש על פני תקופה לא קצרה כלל.

מתי נדע לפנות לפסיכיאטר?

ישנם מצבים רבים בהם אנו צריכים להבין שעלינו לגשת לטיפול פסיכיאטרי. מרבית המטופלים בתחום סובלים מדיכאונות או חרדות ממושכות. בהנחה ואתם שמים לב שאתם סובלים מחרדה בתחום מסוים או מדיכאונות וממצבים רבים של עייפות- גשו לפסיכיאטר על מנת לקבל ייעוץ רפואי. גם מצבים של סטרס, לחץ ומחשבות טורדניות לאחר אירוע טראומיטי כלשהו, צריכים להדליק לכם נורה אדומה. גם אנשים שסובלים מערבים כרוניים לאורך זמן, יכולים לגשת לטיפול פסיכיאטרי לצורך אבחון המצב.

בתחום מחלות ובעיות הנפש, חשוב להיות רגיש למצב ולטפל בבעיה בהקדם האפשרי! אל לכם להתמהמה בהנחה ואתם חשים מדוכאים או חרדתיים לאורך זמן רב- גשו לקבל ייעוץ שיסייע לכם לצאת מהמצב. מטופלים שמתמהמהים עם הטיפול הדרוש להם, עשוים להביא להחמרה של המצב. ככלל, כאשר מדובר במחלות נפש, חשוב לטפל בבעיה בהקדם ולהיוועץ הרופא מומחה בתחום הנפש.

במסגרת מחלקת פסיכיאטריה וטיפול פסיכולוגי בתל אביב מדיקל סנטר, תקבלו את הטיפול המתאים והטוב ביותר עבורכם! כלל המומחים שעובדים אצלנו הם בעלי ניסיון רב בתחום הנפש. טיפולים פסיכיאטרים לילדים הם טיפולים שדורשים מתן תשומת לב שונה ורגישות יתר למקרה, ולכן יש במרפאה מומחים שמיועדים לטיפול בסיטואציות כאלה.

המרםאה טיפלה במשך מספר שנים בעשרות ואף מאות מטופלים, וסייעה להם לשוב למסגרת חיים נורמטיבית ורגילה.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה