חיפוש
חיפוש

מתי צריכים חשמלאי

בזכות המדריך הבא אתם הולכים לדעת בדיוק מתי אתם יכולים לטפל בדברים לבד ומתי אסור לכם לקחת את סיכון ומומלץ להעזר בחשמלאי מוסמך. מתי צריכים חשמלאי – המדריך המקיף.

 

באילו מקרים נצטרך חשמלאי?

 

מקרה מספר #1  – חיבור חשמל חדש

במידה ונכנסו לדירה חדשה, למשרד חדש או לחילופין אנחנו מעוניינים לבצע חיבור חשמל חדש בבית קיים – זוהי עבודתו של חשמלאי מוסמך. החשמלאי הינו איש מקצוע בעל רישיון לבצע בדיוק את הדבר הזה: להתקין שקע חדש, להעביר קו חשמל, להתקין שקע לטלפון, שקע לחיבור כבלים וכן הלאה.

 

מקרה מספר #2 – החלפת שקע ומתג

לאנשים רבים אשר מבינים ולו במעט בחשמל פעולת החלפת השקע והמתג לעיתים קרובות נתפסת כקלה ופשוטה. אך עם זאת, זה שדבר פשוט אינו אומר בהכרח שהוא אינו מסוכן. ולכן רצוי להזמין גם במקרה זה חשמלאי מוסמך על מנת למנוע מצב שבו ההחלפה לא בוצעה כראוי וכתוצאה מכך במקרה הטוב השקע עושה בעיות ולא עובד ובמקרה הרע, פגענו בציוד שחשוב לנו ואולי אפילו הובלנו לשריפה בשל עבודה לא מקצועית.

ולכן שוב, גם במקרים כאלה חשמלאי מקצועי כמו חשמלאי חשמל וולט, ייתן לכם שקט נפשי.

 

מקרה מספר #3 – הארקה תקינה בבית

הארקה הינה פעולה שבעזרתה אנחנו מחברים את מכשירי הבית לאדמה ובכך מגינים ומתקינים אמצעי בטיחות מפני ברקים, זרמי יתר ובעיות חשמל נוספות.

לצערנו, בבתים רבים (ובעיקר ישנים) לא קיימת הארקה בבית ועל כן מדובר בדבר מסכן ציוד ויותר מכך – מסכן חיים. לכן, במידה ואתם חיים בבניין או בית ישן, מוזמן להזמין חשמלאי שיבדוק את המצב ויוודא כי אכן יש לכם הארקה תקינה.

 

מקרה מספר #4  – גופי תאורה מורכבים

ישנם גופי תאורה מסוימים אשר דורשים עבודה טכנית וביצוע חיבורים מורכבים. במקרים אלו מומלץ שלא לבצע את העבודה לבד אלא להזמין חשמלאי מוסמך.

 

רגע לפני שמזמינים חשמלאי – מה ניתן לעשות לבד

אז ראינו מספר מקרים חשובים שבהם לא מומלץ להתפשר ולבצע את העבודה לבד אלא להזמין חשמלאי מוסמך. עם זאת, ישנם מקרים שבהם, אנחנו יכולים לפתור את הדברים בעצמנו. הינה דוגמאות קלאסיות וקלות:

 

מקרה מספר #1  – החשמל קפץ

כולנו מכירים את הסיטואציה, שבבת אחת כל הבית נכבה "TURN OFF". מדובר בחוויה אמנם לא נעימה, אך בדרך כלל פתירה ודי בקלות. אז אם כל הבית או איזור מסוים הפסיק לעבוד, חשוב לוודא קודם כל אם הפקק בסך הכל קפץ. 

 

מקרה מספר #2 – הארכת כבל 

רוצים להאריך כבל חשמלי כלשהו? היום ניתן לבצע חיבור בעזרת כבלים מאריכים בקלות רבה. עם הציוד המתאים ועם זהירות, אין סיבה להזמין חשמלאי.

 

זכרו, חשמל הוא דבר מסוכן שאין לזלזל בו. ולכן, יש חשש? יש ספק? תזמינו חשמלאי מוסמך.

חשמל

אולי יעניין אותך גם

פולוסה