חיפוש
חיפוש

במה מתמחה עורך דין לענייני עבודה?

עורכי דין לענייני עבודה עוסקים בזכויות וחובות של מעסיקים ועובדים. גם העובדים וגם המעסיקים חייבים לקיים כללים ספציפיים תוך כדי שמירת זכויותיהם של העובדים. זאת בכל הנוגע לתשלום הוגן, שעות עבודה, תנאי עבודה ושכר, הפרשות לתנאים סוציאליים ועוד. במאמר זה נסביר לכם את עיקר התעסוקה של עורכי דין לענייני עבודה.

 

תחומי ההתמחות של עורכי דין לדיני עבודה

דיני עבודה עוסקים בשני צידי המתרס – בעובדים ובמעסיקים. בין היתר דיני עבודה הינם בחוקים שנועדו לשמור את זכויותיהם של העובדים, שעות עבודה ותשלום הוגן. חובת המעסיק היא להעניק יחס הוגן ולמלא את התנאים הסוציאליים של העובדים. עורך דין לענייני עבודה גם עוסק בחוקי המעסיק שחייב לקיים כללים ספציפיים בכל הנוגע לעובדים מיוחדים, העסקות סטודנטים, תנאי עבודה ושכר מינימום. עורכי דין בין היתר נוגעים גם בהסכמי סודיות, פיצויים, חופשות מחלה ועוד.

 

מדוע רצוי לפנות לעורך דין לענייני עבודה?

הליכים משפטיים מול המעסיקים או העובדים שלנו זה לא דבר קל. אם במידה והינך נמצא במקום עבודה או עוזב מקום עבודה, וחושב שנפגעת ומגיע לך פיצוי, זו סיבה מספיק טובה כדי לפנות לעורך דין לענייני עבודה. מעמד הפועלים מקבל שכר קבוע בעבודות ובתוכן נכללות גם תנאים סוציאליים, העבודה היא חיינו אמרו כך פעם.

אבל לעיתים נדמה כי פוגעים בנו, מתעלמים מזכויותינו ואף עוברים על החוק. יש לנו את הזכות לדרוש את כל אלה בצורה חוקית, ופנייה לעורך דין לענייני עבודה במקרה הצורך יכול לעזור לך לעשות צדק. פנייה לבית המשפט לעבודה ניתן לבצע עם עורך דין מוסמך. בנוסף, עורכי דין יכולים לייעץ ולהעריך את הנזק הכספי אשר נגרם לכם. עורך דין יפנה בשמכם אל המעסיק בצורה רשמית ואף יגיש תביעה בבית הדין במקרה הצורך.

 

עורך דין לענייני עבודה עבור העובדים

עורכי דין לענייני עבודה מודעים לזכויותכם במסגרת החוק כגון ימי החופשה שמגיעים לנו על פי החוק, דמי הבראה, איסורים שונים על נשים הרות ונכים וכן הלאה. על כן, במידה ואתם נזקקים לעזרה ועומדים ללא ידע מול החוק, תוכלו לפנות לעורך דין לענייני עבודה שיעזור לכם בבעיות אלו.

חובות המעסיק נשכחות לפעמים ולא משולמות לכם על פי חוק. מגיע לכם הפרשת פנסיה חודשית, החזר נסיעות חודשית, שעות עבודה קבועות ותשלום שעות נוספות במקרה הצורך. אל תהססו לפנות לעורך דין לענייני עבודה שיגן עליכם במקרים מסובכים מול המעסיק והרשויות.

 

עורך דין לענייני עבודה עבור המעסיקים

עורכי דין לענייני עבודה משרתים גם את צידו של המעסיק, שכן העסקת עובדים כיום כמעט ואיננה אפשרית ללא לווי של עורך דין לענייני עבודה. עורכי דין לענייני עבודה מבצעים הדרכה והכוונה באופן שוטף כדי שכל המגעים עם העובדים יתבצעו כהלכה על פי החוק. עורך דין לענייני עבודה במקומות עבודה עוזר בכל הפעולות הנדרשות עבור המעסיק מול העבודה, כולל ניסוח חוזי עבודה המסדירים יחסי עובד-מעביד על פי החוק והסדרת תנאים.

עורך דין לעבודה

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה