חיפוש
חיפוש

מתקן לייבוש כלים – איך תוכלו לבחור את המתקן שהכי מתאים לכם

חלק קצת פחות מהנה בעבודות המטבח הוא כמובן שטיפת הכלים. חלקנו משתמשים במתקן ייעודי לייבוש כלים, וחלקנו פשוט מערימים את הכלים אחד על השני בערמה מבולגנת. מלאכה זו עשויה להיות מבאסת פחות אם משקיעים במתקן ייעודי לייבוש כלים, המתאים לצרכים של המטבח ולגודלו. כמובן שגם העיצוב והנראות של המתקן לייבוש הכלים הוא חלק חשוב, אך ישנה חשיבות גם לבחירת מתקן לייבוש כלים שלא יצבור לכלוך במטבח שלנו.

 

גודל המטבח – כגודל המתקן לייבוש הכלים

ניתן למצוא מתקנים לייבוש כלים בשלל גדלים ועיצובים, על פי טעמכם האישי ועל פי גודל המטבח שלכם. גם אם אתם מבשלים במטבח קטן במיוחד, מומלץ שתשקיעו במתקן לייבוש כלים שיתאים לו, וייצור סדר וארגון. ניתן לבחור מתקן שטוח ונמוך, שיעשה לנו סדר בעיניים, ויגרום לחלל להיראות מבולגן פחות. אפשרות נוספת היא לבחור מתקן לייבוש כלים מעל הכיור, או מתקן עולה יורד לייבוש כלים. אלה גם יחסכו לכם מקום (הכרחי) במטבח שלכם, במיוחד אם הוא קטן וצר.

 

התאמה לכלי המטבח

אם לא השקעתם בכלי מטבח מפוארים, ואתם מניחים אותם לייבוש לאחר כל שטיפה, כל מתקן ייעודי לייבוש כלים יתאים לכם – בין אם הוא עשוי מפלסטיק, מתכת, או עץ, ובין אם הוא מתקפל או דו-קומתי. אם השקעתם בכלים מהודרים ויוקרתיים, חשוב להשקיע במתקן חזק לייבוש כלים, העשוי מעץ או ממתכת, וישמור על הכלים שלכם.

 

כלל מספר אחת – ניקיון

סוגיית ניקוי המתקן לייבוש כלים דורשת העמקה, שכן מתקן זה דורש ניקוי לעתים קרובות. בכך תמנעו הצטברות של לכלוך, עובש, וחיידקים, העשויים לפגוע בבריאותכם. בכל ניקוי תקופתי של מתקן הייבוש מומלץ גם לקרצף ולנקות היטב את כל הפינות והרווחים. ניתן לעשות זאת ע"י שימוש במברשת שיניים ישנה הטבולה בסבון כלים פשוט. מדי פעם גם מומלץ להשרות את המתקן במיכל מים מהול במעט אקונומיקה, בכדי לחטא ולנקות אותו היטב.

 

למה להשקיע במתקן לייבוש כלים

רובנו לא נהנים משטיפת כלים, וגם לא מהחזרתם בצורה מסודרת למקום. יהיו אלו הדברים הקטנים במטבח שיגרמו לנו להרגיש בבית, ויעזרו לנו לשמור על איכות חיים נאותה ועל מטבח נקי ונעים. מסיבה זו חשוב להשקיע במתקן לייבוש כלים איכותי, שיאפשר לכלים שלנו להתייבש בצורה מסודרת, כך שלא ירטיבו ויבלגנו את המטבח שלנו.

 

לסיכום

בשוק קיים מגוון רחב מאוד של מתקנים לייבוש כלים, ומחירם משתנה על סמך סוג החומר ממנו הם עשויים, דרגת העמידות שלהם, ואיכות הייצור הכללית של המתקן. בסופו של דבר לא מדובר בהוצאה גדולה, ביחס לכלי מטבח אחרים. על מנת לשמור על ניקיון המטבח, איכות כלי המטבח שלנו, ובכדי למנוע הצטברות של עובש וחיידקים – מומלץ להשקיע במתקן איכותי לייבוש כלים, שישרת אותנו לשנים רבות.

מדיח כלים

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה