חיפוש
חיפוש

נגר: 10 סימנים שתדעו שהגעתם למקום הנכון

בשנים האחרונות, יש דרישה הולכת וגוברת לנגרים שמתמחים בתכנון ועיצוב מטבחים, דרישה שאנו רואים גם בקרב צעירים הרוכשים את דירתם הראשונה ובקרב מבוגרים שנמצאים בשלב שבו הם משדרגים את איכות חייהם. נראה כי הנוהל של קניית מטבח מחברת מטבחים גדולה כזו או אחרת הולך ויורד כאשר הביקוש ההולך וגובר הוא לנגר שיעצב ויבנה בעבורנו מטבח חדש, בהתאם לדרישות שלנו, לחלומות שלנו ובעיצוב מרהיב במיוחד.

לצורך הכתבה פנינו לאייל ברק, נגר ובעלים של נגריית" איילים נגרות פנים", ששיתף איתנו מהם עשרת הסימנים שיעזרו לנו לדעת בוודאות שמצאנו נגר איכותי שאפשר לסמוך עליו. (לפרטים נוספים על עיצוב מטבחים >>> )

 

מהם התכונות שהופכות נגר להיות מקצועי בתחומו?

"נגר מקצועי הוא נגר ורסטילי שמבין במגוון של תחומים ולא רק בתחום הנגרות" מספר לנו אייל ברק מאיילים נגרות פנים, "למעשה, כדי להיות נגר טוב אתה צריך להתמקצע בלפחות שבע תכונות עיקריות – יכולות טכניות כדי לעבוד עם כלי העבודה השונים, ראייה מרחבית, מיומנות ודיוק, תשומת לב לפרטים הקטנים, יכולת תקשורת טובה וכמובן שגם יכולת לשתף פעולה עם אנשי מקצוע אחרים. ככל שנגר מגיע עם יותר ניסיון כך הוא מסוגל להתמודד עם יותר בעיות ולהציע פתרונות יצירתיים בצורה מיידית שלא תעכב את העבודה כולה".

 

איך נדע שמצאנו נגר טוב ואמין?

  • חומרי הגלם – "חומרי הגלם שבהם משתמש הנגר יעידו בצורה הטובה ביותר על רמת המקצועיות שלו. אתם לא צריכים להבין יותר מדי בחומרי הגלם השונים, אבל בהחלט שווה לבקש מהנגר שיעביר לכם דוגמאות לחומרי הגלם השונים שאיתם הוא מתכנן לבצע את העבודה כדי שתוכלו לראות ולגעת בהם. כשנגר אומר לכם שהוא עומד להשתמש בעץ אלון הדבר לא אומר הרבה כי יש המון פרמטרים שיכולים להשתנות כמו הגוון, העובי והעיצוב, אבל אם תראו במו עיניכם את חומר הגלם תוכלו להבין בדיוק מה התכנון".
  • הצעת המחיר – "שקיפות בהצעת המחיר היא הדרך הטובה ביותר לדעת שמצאתם נגר איכותי ואמין. במקרה שבו הצעת המחיר לא ברורה לכם או שיש בה משתנים שעלולים להקפיץ את המחיר בעתיד חשוב לשאול שאלות כדי להבין מה הצפי. נגר מקצועי ומיומן ידע להעריך לפני תחילת את העבודה את עלות חומרי הגלם, זמן העבודה, פינוי הפסולת וכל שאר העלויות שעלולות להתווסף".
  • תשלום מראש – "נגר טוב בחיים לא יבקש מכם את כל הסכום בעבור העבודה כמקדמה. כמובן שהגיוני שיהיה תשלום מקדמה או תשלום בעבור חומרי הגלם, אך תשלום מראש על כל העבודה זה סימן שאמור להקפיץ נורות אדומות".
  • המלצות וביקורות – "הדרך הטובה ביותר לבחור בנגר היא כמובן על ידי המלצה שמגיעה ממישהו שאתם מכירים וסומכים עליו שעבר עם אותו נגר. אך לא תמיד יש לנו כיוונים כאלו, או שהנגר לא זמין לעבודה ולכן אנחנו פונים לחפש המלצות באינטרנט. המלצות וביקורות באינטרנט צריכים להיבדק בצורה יסודית ותמיד כדאי לבחור בנגר שיש כלפיו הרבה דיבור והרבה ביקורות על פני אחד שיש לו רק ביקורת אחת".
  • חוזה כתוב – "מעבר להצעת המחיר בקשו מהנגר שיעביר לכם חוזה שבו כתובים כל הפרטים בקשר לעבודה. נגר שרק מסכים להבטיח דברים באוויר אמור לעלות אצלכם סימני האזהרה, אך לעומת זאת נגר שמגיש לכם הצעה כתובה שבה מפורטים לוחות הזמנים, היעדים וכמובן שהמחירים השונים הוא כזה שאפשר לסמוך עליו".
  • תיק עבודות – "לבקש לראות עבודות עבר של נגר זו לא בושה אלא דבר הכרחי ולגיטימי. למעשה, נגר טוב יציג בפניכם כבר מההתחלה כל מיני רעיונות המבוססים על פרויקטי עבר שהוא בנה וכך תוכלו לקבל הצצה גם על מידת הניסיון שלו".
  • ביטוח – "לפני שתסגרו את כל פריטי העבודה עם הנגר, בקשו ממנו שיראה לכם את תעודת הביטוח שלו כדי לדעת שהוא אכן מבוטח בעבודתו. נגר מקצועי ומיומן הוא כזה שמבין את חשיבות הביטוח ולעולם לא יסכים לבצע עבודה לא מבוטחת ולכן זו דרך טובה לזהות נגר איכותי".
  • נוכחות דיגיטלית – "חשוב לדעת שהנוכחות הדיגיטלית היא ממש לא חזות הכול כאשר אנחנו מדברים על נגרות. עסקי הנגרות הם עסקים פיזיים ולכן לנגר טוב כנראה יהיה סטודיו או מקום שבו הוא עובד, בקשו מהנגר להיפגש באותו הסטודיו כדי להתרשם מאזור העבודה שלו ומהמקצועיות שלו כפי שהיא מתבטאת שם".
  • מומחיות – "אל תחפשו נגר שמתמחה בכל עבודות הנגרות כי רוב הסיכויים שהוא לא ידע לבצע אף אחת מהמשימות ברמה של אמן. במקום זאת נסו לחפש נגר שמתמחה בתחום שבו אתם צריכים עזרה, למשל אם אתם עומדים לבנות מטבח אז חפשו נגר שמתמחה בעיצוב ובנייה של מטבחים ואם אתם צריכים לבנות מיטה חדשה אז חפשו נגר שזה תחום ההתמחות שלו".
  • אדיבות – "לפני שנגר הוא נגר טוב, הוא חייב להיות בן אדם. את האדיבות ושירותיות של הנגר אפשר לזהות כבר מהשיחה הראשונה שלכם איתו בטלפון ואם בשלב הזה אתם כבר מרגישים משהו לא נעים או חוסר שירותיות, אז תסמכו על הבטן שלכם".

אנחנו מודים מאוד לאייל ברק על התשובות שלו ואם אתם מחפשים עוד תשובות שמגיעות מפי המומחים הגדולים ביותר בתחומם – היכנסו לאזור המקצועי שלנו ותוכלו למצוא מאמרים רבים שיעשירו אתכם בידע.

שיוף

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה