חיפוש
חיפוש

נזילות וההשפעות הבריאותיות שלהן

אם חשבתם שנזילה זה משהו שאפשר לחיות איתו (תלוי עד כמה היא חמורה) מעבר לנזקים הפיזיים שיוצרים המים, הם עלולים להיות גם מפגע בריאותי קשה מאוד.

אמנם המים הם לא הגורם הישיר של הנזק הבריאותי שיגרם לכם, אלא מה שיגרם בעקבות הימצאות של לחות גבוה וזה העובש.

הסכנות של העובש וסוגי העובש

יש כמה סוגים של עובש, ולכל אחד מהם סכנות שונות, יש את העובש שאנו רואים על סוגים של מזון כמו למשל העובש שאנו רואים על הלחם.

יהיו כאלו שיגידו שהעובש שעל הלחם הוא המרכיב של התרופה שהצילה לא מעט חיים, וזה הפנצילין, אותם אנשים צודקים בהחלט, את הפניצלין מכינים בדיוק מאותו עובש שעל הלחם, רק שהוא עובר תהליכים רבים בדרך.

(דבר חשוב לציין הוא שאין לראות בנאמר לעיל שום המלצה לצרוך עובש בכל צורה).

מכל סוגי העובש, העובש הגרוע ביותר הוא העובש השחור.

העובש השחור גדל בעיקר באזורים בהם קיימת לחות מוגברת, או היווצרות של נזקי מים רבים שהצטברו עם הזמן.

כלומר גם אם יש לכם צינור ויש בו סדק נזק, והמים היוצאים מאותו צינור הם לא בכמות גדולה, יכול מאוד להיות שעם הזמן יתחילו לצאת נקודות של עובש שחור.

שימו לב שאם גיליתם נקודות עובש שחור, מדובר בעובש רעיל במיוחד ובשום אופן לא מומלץ להתעסק איתו ובאופן מיידי להשתמש בחומרים המיועדים לניקוי עובש.

רוצים לעצור את העובש ? רוצים לא להגיע למצב שבוא אתם מתמודדים עם עובש ?

המשכיו לקרוא ותבינו איך להתמודד עם העובש.

חדר בשיפוץ

אוטמים חלונות :

בימי החורף בעיקר, בשל ירידת גשמים עזים, יכולים להיכנס כמויות מים גדולות דרך החלון, מים אלו נאגרים בתוך הקיר ומחלחלים לתוך מבנה השלד, במקרה כזה שקיימת הצטברות מים גדולה חשוב מאוד להזמין חברה שמומחית בביצוע איתור נזילות ולבדוק עד כמה המצב חמור ולטפל בו.

לאחר מכן יש לנקז את המים ולייבש את המקום בצורה יסודית, ככל שתקדימו לעשות זאת תנעו את היווצרות העובש.

מייבשים היטב :

אם לאחר שאיתרתם את הנזילה וטיפלתם במפגע, לא ייבשתם היטב את המקום, הלחות שנותרה עלולה לגרום לעובש לחזור, לכן החלק החשוב ביותר בטיפול בנזילה היא לבצע ייבוש ואיטום מלא.

קצת מבולבלים ?

אחד המאפיינים של העובש הוא שהוא גורם לבלבול לסחרחורות, אם אתם לא שמתם לב שיש לכם עובש ובזמן האחרון אתם יותר מידי מסוחררים, הסיבה לכך היא שאתם נושמים יותר מידי עובש.

אל תתנו לזה להתפתח לדברים קשים יותר שיכולים להיגרם כמו הרגשה של בחילות והקאות, קראו לאיש מקצוע שיגיע לבצע ניקיון של העובש באמצעות חומרים המתאימים לסוג זה של עבודה.

לא עושים בשום אופן :

אחד הדברים שאותו הרבה אנשים נוהגים לעשות, הוא לקחת סמרטוט לנקות איתו את העובש ואז מצפים שזה יפתור את הבעיה.

רק שהנזק שנגרם הוא גדול הרבה יותר, הם פשוט מורחים את העובש לעוד מקומות, אולי העובש לא נראה לעין אך עם הזמן הוא יצא שוב, לכן חשוב מאוד לוודא שמנקים את העובש לא רק בצורה קוסמטית.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה