חיפוש
חיפוש

מתקרבים לגיל פנסיה? כך תתכננו אותה נכון

כבר עבדתם קשה כל החיים, וכעת אתם מתקרבים לגיל הפרישה, בו אתם יכולים לקצור את הפירות ולהנות מכל מה שעבדתם, יחד עם מנוחה וסיפוק מקסימלי. אז מתכננים את הפנסיה בצורה נכונה שתאפשר לכם להמשיך באיכות החיים אליה הייתם רגילים עוד טרם הפרישה לפנסיה? קבלו את המדריך המקיף להכנה לפנסיה.

 

קצת על הפנסיה

ככל שתוחלת החיים הולכת ועולה, כך גם לכל מערך הפרישה יש משמעות ישירה על איכות החיים שאחרי היציאה לפנסיה. מסיבה זו, מומלץ להתחיל לתכנן מוקדם ככל האפשר את כל מערך הפרישה שלכם והיציאה לפנסיה, על מנת לקחת את כלל הנתונים בחשבון, ולאפשר לעצמכם מצע כלכלי של איכות חיים מקסימלית מתוך כבוד עצמי וביטחון ארוך טווח.

מתקרבים לגיל פנסיה? כך תתכננו אותה נכון

מהו תכנון הפרישה

למעשה, תכנון הפרישה כולל שני שלבים. השלב הראשון מתמקד בחלק הנתון ומאפשר לצפות את העתיד על פי נתוני השטח הקיימים, כאשר לעומת זאת השלב השני נועד על מנת לשפר ולשדרג את הנתונים העתידיים ולגרום להטבתם על ידי נקיטת אמצעים שונים ופעולות כלכליות חכמות, שיובילו להגדלת המצע הכלכלי העתידי בעת היציאה לפנסיה.

 

מהי הקצבה אותה תקבל לאחר יציאתך לפנסיה?

בעזרת תכנון פרישה, גם אתם תוכלו לדעת באופן משוער, על כמה תעמוד הקצבה העתידית שלכם, אותה תקבלו מידי חודש לאחר יציאתכם לפנסיה. התכנון הפנסיוני יאפשר לכם להגדיל משמעותית את הקצבה החודשית, על ידי תשלומים נוספים בהווה ושיטות נוספות אשר יאפשרו לכם לקבל קצבת פנסיה מוגדלת לאיכות חיים מקסימלית.

מתקרבים לגיל פנסיה? כך תתכננו אותה נכון

מה מסלול הפנסיה שלכם?

לא רבים יודעים, אבל למסלול הפנסיה יש השפעה משמעותית ורחבת היקף על גובה הפנסיה העתידית שלכם. ככל שמסלול הפנסיה הוא מניב יותר, כך גם באופן יחסי קצבת הפנסיה שתהיה לכם תהיה גבוהה יותר. לשם כך, כבר היום יש לדאוג לכך שהכספים שלכם יהיו במסלול פנסיה מניב ומרוויח, אשר משפיע על סכום הקצבה העתידי.

 

תכנון פרישה לחיסכון משמעותי במס

כמו כל מדינה, גם בישראל האזרח נדרש לשתף את המדינה מרוויחו בעל כורחו, על ידי הפרשת מיסים מאת הרווחים שלו. אך דווקא בגיל הפרישה, ניתן לזכות להטבות מס רבות שיכולות לחסוך עבור היוצא לפנסיה אלפי עד מאות אלפי שקלים. אז איך מאפשרים חיסכון מקסימלי בתשלום מס? על ידי תכנון פרישה נכון, שלוקח בחשבון גם את הנכסים הפנסיונים, וגם את מקסימום הטבות המס אליהם ניתן להגיע בגיל הפרישה.

 

לסיכום

תכנון פרישה מאפשר לכם לתכנן את העתיד הקרוב-רחוק בצורה יעילה וחכמה, וכך לאפשר לעצמכם את איכות החיים אליה אתם רגילים, גם לאחר שאתם יוצאים לפנסיה וכבר לא מקבלים את המשכורת החודשית שלכם. התכנון לפנסיה לוקח את כלל הנתונים שלכם בחשבון, כאשר בנוסף הוא גם מאפשר תכנון חכם של הטבות מס שיכולות לחסוך לכם אלפי עד עשרות אלפי שקלים.

מתקרבים לגיל פנסיה? כך תתכננו אותה נכון

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה