חיפוש
חיפוש

תפקידן של חברות ניהול ואחזקה בבנייני מגורים

חברות אחזקה למבנים הם חלק בלתי נפרד כיום מהתנהלות של בניני מגורים, בניינים מסחריים או תעשייתיים ומשרדים.

אלו גופים שמורידים הרבה עול ומספקים פתרונות מידיים לבעיות שונות.

המאמר יפרט מהם התפקידים העיקריים של חברות ניהול ואחזקה בבנייני מגורים.

 

ניהול אופטימלי וזמן

עד ליום בו החלו לצוץ חברות ניהול ואחזקה של מבני מגורים השרביט הייתה בידי וועד הבית. בכל שנה היה נבחר וועד בית המורכב משלושה אנשים או יותר בהתאם לגודל הבניין שהיו פותחים חשבון בבנק הדואר, גובים כספים מהשכנים, סוגרים עם חברת ניקיון יום בשבוע ומטפלים כשצריך בתיקון המעלית, שיפוץ חדר המדרגות וכד'. מכיוון שוועד הבית הוא גוף התנדבותי לא תמיד כל הדיירים הנבחרים הם שותפים פעילים ואלו שכן פעילים מבזבזים זמן יקר והתרוצצויות כאשר הם עוסקים בנושאי תחזוקה בוערים יותר. זו הסיבה העיקרית שהביאה לשינוי בבנייני מגורים רבים. כתוצאה מכך אפשר להגיד שהתפקיד העיקרי של חברות האחזקה הוא ניהול אופטימלי הן מבחינת הטיפול בכל נושא שיש לטפל בו בבניין והן מבחינת הזמן. כלומר, חברת תחזוקה תטפל בדברים קבועים באופן שוטף ובכל הדברים שאינם קבועים.

 

בחירת נותני שירות איכותיים וזולים

מכיוון שחברות ניהול ואחזקת בנייני מגורים מנהלים מספר בנייני מגורים, הם מקושרים לנותני שירות רבים כמו: מדבירים, חברות ניקיון, חשמלאים, שירותי מעליות ועוד ויכולים להוזיל את העלויות על הוצאות חד פעמיות כשיש צורך באנשי מקצוע. התפקיד שלהם הוא להתגבר על קשיים, להשוות מחירים ולהביא אנשים מקצועיים ואיכותיים לטיפול בבעיה. למשל, שליף אחזקות הם התחלופה האידיאלית לוועד הבית או על מנת לחזק אותו במידה ועדיין ישנו גוף כזה. מבחינת תחזוקה הם דואגים לגננים, לתחזוקת המעלית, לניקיון השוטף, לבדיקות קבועות של מערכת כיבוי האש, לאיטום ותחזוקת הגג, למערכות החשמליות, נזילות, שיפוץ ועוד. לפיכך, ככל שלחברת התחזוקה יש יותר מוניטין כך גם השירות שלה יהיה טוב יותר והיא תוכל לספק אנשי מקצוע איכותיים וזולים.

 

עיסוק בתשלומים

תפקיד נוסף לחברות ניהול ואחזקה הוא ההתעסקות הכספית של בניין המגורים. הם אלו שגובים בתדירות את התשלומים מהדיירים ואלו שמשלמים את החשבונות המשותפים כמו: חשמל, מים, תשלומי ניקוי וגינון, טיפולי חירום וכל תשלום הקשור למבנה. הם צריכים לדאוג שכל הדיירים ישלמו ויודעים לטפל בסרבנים בצורה מקצועית. וועד הבית לא צריך להתווכח עם הדיירים. חברת אחזקה איכותית ובעלת ניסיון תדע בדיוק כיצד לשכנע או לנקוט באמצעים אחרים למי שמסרב לשלם את וועד הבית. חברות רבות מחזיקות בעורכי דין שמסייעים להן מבחינה משפטית לטפל בסרבנים.

לסיכום, כאשר משלמים לחברת אחזקה תשלום קבוע ונותנים לה את המושכות במקום וועד הבית, הדברים נראים אחרת לגמרי מכיוון שזהו אינו גוף התנדבותי. כשמשלמים מקבלים תמורה ראויה ואם לא, מחליפים את נותני השירות.

 

בית

אולי יעניין אותך גם

פולוסה