חיפוש
חיפוש

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר

בשנים האחרונות ניתוח להסרת משקפיים בלייזר הופך לאחד הניתוחים הפופולריים בישראל. הוא אינו נעשה רק מסיבות אסתטיות, אלא יכול לשפר באופן משמעותי את איכות החיים. יחד עם זאת, מטופלים רבים חוששים מהניתוח ומסיבות מובנות – מדובר על העיניים שלנו. בשביל להכיר את ההליך הניתוחי, היתרונות והחסרונות, אספנו בשבילכם פרטים חשובים שצריך לדעת.

 

ההליך הניתוחי

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך ניתוחי קל שמתבצע בעין. העין היא מערכת אופטית שמרכזת את האור לנקודה קטנה באישון בין הקרנית לרשתית, בדיוק כמו עדשה של מצלמה. אצל אדם הסובל מקוצר ראייה, ריכוז האור נעשה לפני הקרנית, ואצל אדם הסובל מרוחק ראייה המיקוד קורה מאחורי הרשתית.

הלייזר משייף את הקרנית או את הרשתית בשביל להחליש את השבירה של האור עליהן, וכך לכוון מחדש את מיקוד האור למיקום הנכון. במהלך הניתוח המטופל מקבל טיפות שמאלחשות את העין, העין מקובעת במצב פתוח בעזרת מכשיר, ואז המנתח יכול להפעיל את קרן הלייזר ולבצע את השיוף המדויק. הניתוח אינו כואב.

כִּירוּרגִיָה

למי מתאים ניתוח להסרת משקפיים בלייזר

הניתוח מתאים לאנשים אשר המספר שלהם במשקפיים יציב לאורך שנה לפחות. הניתוח לא מתאים לאנשים עם מספר מאוד גבוה, וגם אנשים עם מחלות עיניים מורכבות כמו קטרקט או בעיות בקרנית העין לא יכולים לעבור את הניתוח. גם נשים בהריון וכמובן קטינים לא יכולים לעבור את הניתוח. לפני הניתוח מתבצעת בדיקה מקיפה ומיפוי של קרנית העין שקובעת אם המועמד יכול לעבור את הניתוח. הבדיקה אורכת כשלוש שעות.

 

מה הן תופעות הלוואי?

בשעות הראשונות שלאחר הניתוח, המטופל יסבול מטשטוש ראייה ויזדקק לעזרה, אסור לנהוג ויש להיות במנוחה. תופעות אלה יכולות להימשך עד שלושה ימים ולאחר מכן יורגש שיפור משמעותי ומיידי בראייה.

 

מה הגיל הנכון לביצוע הניתוח?

הניתוח יכול להתאים בכל גיל, אבל בגילאים צעירים יהיה לו אפקט משמעותי יותר ויתכן שהוא יעלים את המספר לחלוטין. בגילאים מבוגרים יותר, 40-42, יתכן שיהיה צורך בשימוש במשקפי קריאה לאחר הניתוח.

 

מדוע לבצע ניתוח להסרת משקפיים?

הטיפול בקוצר ראייה יכול להיות גם עם משקפיים או עדשות, אם כן, מדוע לבצע ניתוח? הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות. עדשות ומשקפיים יכולים למנוע מאיתנו פעילויות ספורט שונות כמו שחייה. שימוש בעדשות יכול לגרום לחוסר נוחות ואף לזיהומים בעיניים. וישנו כמובן האלמנט האסתטי למי שמרגיש שהמשקפיים פוגעות לו בדימוי העצמי.

 

סיכום

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר יכול לשפר מאוד את איכות החיים. הניתוחים היום מאוד בטוחים ורופאי העניים יודעים לבצע בדיקות מקיפות לפני הניתוח בשביל לנתח בצורה מדויקת שמשפרת את הראייה עם מינימום פגיעה. יש לזכור שהשפעה של ניתוח לייזר לאורך שנים, אך יתכן שעם חלוף הזמן תורגש שוב ירידה בראייה ויידרש אולי ניתוח חוזר.

ניתוח להסרת משקפיים

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה