חיפוש
חיפוש

נפגעת בתאונת דרכים – את מי לתבוע?

תאונות דרכים הן תקריות מצערות שלא תמיד ניתן למנוע. הן יכולות להסב נזק לגוף בצורה משמעותית ואף לגרום למוות. בנוסף, הן גורמות לנזק כלכלי, כתוצאה מפגיעה ברכוש ונזק נפשי עקב חוויה טראומתית. כל הנזקים הללו שיכולים להיגרם בתאונות דרכים הובילו את המחוקק לקבוע מי אחראי במקרים הללו ואת מי צריך לתבוע. במאמר הבא נעשה סדר בנושא.

 

פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים

תאונת דרכים היא תאונה שנגרמת על ידי כלי רכב, אחד או יותר, בזמן שכלי הרכב נמצא בתנועה על כביש או על דרך כלשהי. תאונות דרכים יכולות להיגרם כתוצאה משלל סיבות ובשלל דרכים וצורות שונות. התוצאות של תאונות הדרכים, מבלי קשר לנסיבות או לדרך בה הן נגרמו, הן זהות – נזקים שונים.

תאונת דרכים יכולה להסב נזק גופני משמעותי. מכיוון שרכב עשוי מחומרים קשיחים ונע במהירויות אדירות, פוטנציאל הפגיעה שלו באדם הוא גבוה מאוד. תאונת דרכים יכולה לפגוע גם ברכוש, כמו רכבים אחרים. כדי להתמודד עם אותם נזקים, ניתן לתבוע פיצויים לאחר תאונת דרכים.

 

אחריות הנהג הפוגע

החוק קובע שהאחראי בתאונת הדרכים הוא הנהג הפוגע. לכן, כאשר אתם מעוניינים לתבוע פיצויים עקב תאונת דרכים שנפגעתם ממנה, תצטרכו להבין מיהו הנהג שפגע בכם ולקחת את הפרטים שלו. התביעה לא מתנהלת באופן ישיר מול הנהג הפוגע.

מדינת ישראל מחייבת את נהגיה לבטח את עצמם בביטוח חובה לרכב. לכן, תצטרכו לפנות אל חברת הביטוח של הנהג הפוגע ולתבוע אותה. במידה ובית המשפט יראה לנכון, הוא יפסוק על חברת הביטוח לפצות אתכם בגין נזק גופני או נזק שנגרם לרכוש.

 

תביעות נוספות

ניתן להגיש תביעות נוספות במקרים מסוימים. למשל, אם מדובר על תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, תוכלו לתבוע את הביטוח הלאומי, כדי לקבל פיצויים ממנו. כמו כן, אם התאונה גרמה לכם לנזק מסוים, כמו אובדן כושר עבודה, תוכלו לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל גמלה מתאימה. במקרים מסוימים תוכלו לתבוע גם את חברת הביטוח שלכם.

 

תאונה עם מספר מעורבים

ישנן תאונות דרכים הכוללות יותר משני מעורבים. אם יש שני מעורבים, כלומר פוגע ונפגע, נקיטת הפעולות ברורה יותר. אם ישנם כמה מעורבים, הדבר הופך לסבוך יותר מבחינה משפטית, מכיוון שכמות הישויות המשפטיות שמעורבת גדולה יותר. עורך דין תאונות דרכים יוכל לסייע לכם במקרה הזה ולהבין באילו צעדים משפטיים יש לנקוט ונגד מי.

 

מקרים מיוחדים

אומנם החוק מחייב כל נהג לנהוג עם ביטוח, אך ישנם נהגים שעוברים על החוק ואינם נוהגים ככה. במקרה ונפגעתם מנהג כזה בתאונת דרכים, אתם תגלו שאין חברת ביטוח שעומדת מאחוריו שניתן לתבוע אותה. במקרה הזה יש לפנות אל "קרנית", הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים מטעם המדינה.

תאונת דרכים

 

 

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה