חיפוש
חיפוש

סאונה רטובה – כל היתרונות 

בבילוי בספא, בבית המלון, בחדרי כושר נבחרים, בבריכות וגם בקאנטרי – אנחנו רואים יותר ויותר סאונות במקומות כאלו ונוספים, ולא סתם. סאונה בכלל וסאונה רטובה בפרט זהו מקום עם הרבה מאוד יתרונות. לא במקרה הסאונה אהובה על ידי רוב האוכלוסייה ואפשר לראות בכניסה אליה תורי המתנה. במאמר הבא נסקור את כל היתרונות של הסאונה הרטובה.

 

מהי סאונה רטובה?

כולנו יודעים מה זה סאונה, אך לפעמים ההבדלים בין סאונה רטובה כפי שמתקינה חשמל E, לבין סאונה יבשה, אינם ברורים לנו. סאונה רטובה היא סאונה שממלאים אותה עם כמות גדולה באופן משמעותי יותר של אדי מים, לעומת סאונה יבשה. אדי המים גורמים ללחות גבוהה מאוד בתוך חלל הסאונה. היא מחוממת כחצי מהטמפרטורה של סאונה יבשה, אך הלחות הגבוהה יוצרת תחושת חום זהה.

סאונה רטובה

יתרונות רבים

סאונה רטובה או יבשה כמעט תמיד מתקשרת לנו עם פנאי, ובצדק. שהייה בסאונה לפרקי זמן של כ-20 דקות נחשבת לדבר מהנה, בעיקר אחרי מאמץ גופני כמו שחיה, ריצה או אימון כוח. למרות זאת, לסאונה יש עוד יתרונות רבים ומגוונים. פרט לעובדה שהשימוש בה מהנה, אפשר למנות מספר יתרונות בריאותיים מבחינה גופנית אך גם מבחינה נפשית. היא דינמית ומאפשרת שימוש מגוון, ואלו יתרונות נוספים גם כן.

 

שימוש מגוון

הרבה מאוד אנשים יכולים להתקין סאונה ולהציע שימוש מגוון בה. אפשר להתקין סאונה באופן פרטי בבית שלכם ולאפשר לכם ולמשפחה שלכם שימוש בחדר הסאונה. גם מקומות יותר ציבוריים, כמו בריכות שחייה, קאנטרי, בתי מלון וספא יכולים להתקין חדר סאונה ולהציע לאורחים השונים להשתמש בו.

 

השפעות בריאותיות חיוביות

לסאונה רטובה יש כמה יתרונות בריאותיים. נמצא במחקר שאנשים ששוהים בסאונה באופן קבוע כחלק משגרת החיים שלהם, מפתחים מערכת חיסונית טובה יותר וכתוצאה מכך נוטים לחלות פחות בשפעת ובצינון. בנוסף לכך, לסאונה רטובה יש השפעות חיובית על מערכת הנשימה. היא מסייעת לאנשים שסובלים מבעיות רפואיות שונות במערכת זו.

סאונה רטובה

מתאים לכולם

שלא כמו מקומות אחרים, שיכולים להתאים בדרך כלל רק לגברים או רק לנשים, או רק לאנשים עם מאפיינים מסוימים, סאונה רטובה מתאימה פשוט לכולם. גם גברים וגם נשים יכולים להנות מהשהייה בסאונה למשך דקות ארוכות.

 

השפעה חיובית על הנפש

גם במישור הנפשי נמצא ששהייה בסאונה רטובה יכולה להיות חיובית. הסאונה הרטובה מרגיעה את הגוף בכלל ואת השרירים והמפרקים בפרט ומרחיבה את כלי הדם ומשפרת את זרימת הדם. הדבר מסייע לתחושה נפשית חיובית וגם לשיפור השינה.

 

שליטה מלאה

בסאונה רטובה יש לכם שליטה מלאה על הטמפרטורה. אתם יכולים להיכנס לסאונה ולבחור את הטמפרטורה שתהיה בתוך החלל המדובר. הדבר מהווה יתרון, מכיוון שכך יכולים אנשים רבים להשתמש בסאונה הרטובה מבלי שתהיה להם בעיה מסוימת, תוך כדי שהם מתאימים את הסביבה לעצמם.

סאונה רטובה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה