חיפוש
חיפוש

סביבה לימודית ועיצוב בית ספר

עיצוב סביבת הלימוד במאה ה 21 את אחד האתגרים המשמעותיים, וזאת בשל החשיבה היצירתית הנדרשת. כיצד מעצבים את בתי הספר של העתיד? להלן הפרטים.

עיצוב בית ספר במאה ה 21 – חשיבה מחוץ לקופסא

בתי הספר כפי שהכרנו בעשורים הקודמים השתנו ללא הכר, וזאת בשל הבנה כי על מנת לספק לתלמידים סביבה יצירתית ופורה יש לחשוב מחוץ לקופסא ולעצב את הסביבה הלימודית באופן אשר יאפשר לתלמיד לפתח מחשבה יצירתית וטכנולוגית, כפי שנהוג בעולם. למעשה, ע"פ נציגי עיצוב סביבה לימודית – ג'ירפה אשר מתמחה בעיצוב סביבה לימודית, מדובר באתגר אשר אותו יש לנהל יד ביד עם גורמי החינוך, מתוך חשיבה מדוקדקת אשר נעשית לגבי צרכי התלמיד וכיצד לשפר את סביבתו, כך שהיא תעניק לו וכן לצוות הלימודי סביבה מתפתחת ודינאמית. משום כך, תהליך העיצוב משלב הן את גורמי החינוך והן מעצבים אשר יחדיו הופכים את המרחב הלימודי למרחב מתקדם וטכנולוגי אשר תומכת בתלמיד ומאפשרת לו ליצור במרחבים ייעודים אשר מעודדים יצירת אינטראקציה, ויזואלית וצבעונית אך עם זאת גם כזו אשר משלבת אלמנטים ייחודים אשר ניתנים בהתאמה אישית לחזון של בית הספר מבחינת ערך המוסף אותו הוא מעוניין להעניק לתלמיד ולצוות החינוכי.

למידה דרך מחשב

מה כולל תהליך עיצוב של סביבה לימודית?

תהליך של עיצוב בית ספר הינו תהליך מורכב אשר מצריך תכנון מדויק, כמו גם חלוקה של חללים באופן כזה אשר יעניק אופי כמו גם פרקטיות בתהליך הלימוד. משום כך, את פרוייקט העיצוב מלווים מנהלי פרויקטים כמו גם מעצבים בעלי הכשרה אשר מעצבים את בית הספר בכללותו, כיתות הלימוד, מבואות, ספריות וכן חדר המורים. הדגש אשר ניתן בעיצוב של סביבה לימודית בעבור בית ספר מתבסס גם על עיצוב כיתות נושא אשר משקפות את ערכי בית הספר, ובכך הופכות אותו לסביבת לימוד ייחודית אשר מספקת לתלמיד ולצוות החינוכי מרחבים דידקטיים ונגישים, כמו גם טכנולוגיים. לאור העובדה כי בתי ספר מהווים לא רק מרחב לימודי אלא גם משפיעים באופן ניכר על התפתחות התלמיד, תהליך העיצוב נעשה מתוך מטרה לספק לתלמידים אינטראקציות סביבתיות מתקדמות אשר יאפשרו לספק מעטפת מקצועית ופדגוגית המושתת על עיצוב מדויק ודינאמי.

 

חשיבה יצירתית אשר מאפשרת לקבל מרחב ייחודי בנוף

סביבה לימודית מפרה היא הדרך הטובה ביותר להבטיח את הצלחת הצוות והתלמידים, כל זאת מתוך הבנה כי בעידן הנוכחי לא מספיק להגיש למורים מגשי אירוח זולים אלא גם סביבה בה הם יוכלו לספק לתלמידים אפשרות לקבלת מעטפת ייחודית בה הוא שוהה ברוב שעות היום, ובכך לפתח לא רק את התלמיד אלא גם את הצוות אשר מקבל חללים מעוצבים ושליטה על הנעשה, כחלק מהחשיבה והתכנון המדויק אשר יוצר הלכה למעשה סביבה יצירתית.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה