חיפוש
חיפוש

סודות הטיפול הטבעי בשחלות פוליציסטיות

תסמונת השחלות הפוליציסטיות היא התסמונת השכיחה ביותר בקרב נשים בגיל הפריון כאשר סטטיסטית אחת מתוך 15 נשים תסבול מהתופעה.

שחלות פוליציסטיות עלולות לגרום להופעת הווסת בתדירות נמוכה, להיעדר ביוץ או למיעוטו, לדימום שלא כסדרו ולאי פריון. בנוסף, כחלק מהשלכות התפתחות עודפת של הורמונים זכריים בקרב נשים עם שחלות פוליציסטיות ניתן למנות גם הופעת פצעי אקנה, שיעור יתר, השמנה ועוד.

כיום, דרכי הטיפול בשחלות פוליציסטיות כוללות את שיטות הרפואה הקונבנציונאלית לצד עקרונות טיפול טבעיים הידועים ביעילותם כמו גם במיעוט תופעות לוואי.

 

שחלות פוליציסטיות – הטיפול הנטורופתי

השיטה הנטורופטית רואה ערך בחיזוק מערכות הגוף השונות ככלי לגיוס כוחות לריפוי ואיזון המערכת ההורמונלית הנשית. עבור המטופלת תיבנה תוכנית טיפול שתכלול שינויי תזונה, הפחתת סטרס, שינוי הרגלי שינה, שילוב פעילות גופנית בשגרת היומיום ועוד.

הטיפול הנטורופתי מגדיר מצבי קיצון פיזיולוגיים כגורמים להחמרת תסמונת שחלות פוליציסטיות ועל כן ניתן דגש על החזרת הגוף למצב מאוזן.

היבט נוסף של השיטה יכלול דיאלוג נפשי של המטופלת אל מול התסמונת ההורמונלית תוך הבנה והכוונה של המטפל/ת לגישה נכונה ובריאה בנוסף לריפוי מצוקות העבר וכן יינתן ליווי IVF.

 

שחלות פוליציסטיות – טיפול בצמחי מרפא

צמחי מרפא עשויים לסייע בהקלה וריפוי מספר תסמינים הקשורים בתסמונת השחלות הפוליציסטיות:

  • איזון הפרשות הורמונליות עודפות של אסטרוגן ופרוגסטרון.
  • איזון הורמונים זכריים (אנדוגניים).
  • הפחתת שומנים וכולסטרול בדם.
  • הפחתת סטרס.
  • העצמת רגישות תאי הגוף לאינסולין והורדת רמות הסוכר בגוף האישה (במקרה בו עקב שחלות פוליציסטיות נגרמת תנגודת לאינסולין מצד הגוף).

 

שחלות פוליציסטיות – שינויי תזונה

ירידה במשקל בקרב נשים הסובלות כחלק מהתסמונת גם מעודף משקל ומבעיות מטבוליות נוספות, הוכחה כמשפרת את סיכויי האישה לקבלת וסת באופן סדיר וכן לביוץ תקין. חשוב לדעת כי ישנם מזונות המסייעים באיזון הורמונלי וכמו גם יש מזונות מהם מומלץ להימנע כחלק מתזונה נכונה עבור נשים עם שחלות פוליציסטיות.

בנוס, יש לבחון האם קיימים חסרים תזונתיים בשגרת התפריט של האישה. במידה ועל פי בדיקות דם מתגלה חסר תזונתי העשוי להחליש אותה, יומלץ לה על תוספי תזונה מתאימים לתמיכה במערכת הנשית ולאיזון תופעות מטבוליות כאלה ואחרות.

 

שחלות פוליציסטיות – רפלקסולוגיה

טיפול ברפלקסולוגיה משלב אבחון וטיפול באמצעות מגע בכף הרגל. לטיפול הרפלקסולוגי יכולת ריפוי מוכחת בבעיות הורמונליות שונות לרבות שחלות פוליציסטיות. מלבד טיפול הלחץ הנקודתי יש בטיפול רפלקסולוגי סגולות של הרפיה והורדת סטרס מה שמשפיע לטובה על האיזון ההורמונלי בגוף האישה.

 

הטיפול הטבעי בשחלות פוליציסטיות

טיפולים טבעיים בשחלות פוליציסטיות מושתתים על עקרונות טיפול הוליסטיים הרואים את גוף האישה כמערכת שלמה ומתייחסים לכל האספקטים של הבעיה ברמה הפיזית והנפשית. יש לקחת בחשבון כי טיפולים אלו עשויים להיות ממושכים אולם בסופו של תהליך בכוחם לתת תוצאות אפקטיביות במיעוט תופעות לוואי והעדר נזקים הורמונליים.

רופא

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה