חיפוש
חיפוש

סימנים לאיתור נזילות מים

איתור נזילות מים מתבצע על ידי מכשור מתאים, אך בהחלט תוכלו לבדוק בעצמכם סימנים כאלו ואחרים לנזילות. כיצד מאתרים לבד סימנים לנזילות מים? בואו נדבר על חיסכון בכסף, על נזילות מים ומה שביניהם. לרוב, תוכלו בעצמכם להבין שקיימת נזילת מים בביתכם או במבנה.

אם לאחרונה גיליתם שחשבון המים שלכם מתנפח ללא היכר, ייתכן וגם אצלכם מתחוללת נזילת מים סמויה, נזילות בצינורות פנימיים וכדומה. רגע קטן לפני שאתם מזמינים את אנשי המקצוע אליכם הביתה, חשוב לקחת נשימה ולאתר אנשי מקצוע מהימנים. במקרים מסוימים ואף מצערים, תיקון נזילות מים יכול להסתיים בנזקים חמורים לקירות ולריצוף. שימו לב, במקרים מסוימים, רטיבות מהווה גם סכנה של התחשמלות (אם למשל, הרטיבות קרובה ללוחות חשמל במבנה).

 

הקירות בבית מתקלפים? סימן אפשרי לנזילות מים סמויות

לא תמיד ישנו הצורך לשבור את הקירות ואת הריצוף בכדי להגיע למקור נזילת המים. במקרים רבים ניתן לתקן נזילות מים תוך גרימת נזקים מינימליים. איך מאתרים נזילת מים ומה הם הסימנים? קודם כל, סגרו את כל הברזים בביתכם או במבנה, והגיעו אל השיבר הראשי.

אם אתם עדים לכך ששעון המים ממשיך להסתובב ולפעול (למרות שכל הברזים סגורים), רוב הסיכויים שאכן קיימת נזילת מים במיקום כלשהוא. במקרים רבין אין צורך למהר להזמין את אנשי המקצוע הביתה, אך אין ספק שההמלצה היא לא לדחות את תיקון הנזילה.

צינורות

 

עד כמה דחוף לתקן נזילות מים?

אם הנזילה מתרחשת במיקום נסתר, כמו למשל בתוך צנרת פנימית, תיקון הנזילה כמובן יעלה יותר, היות ונזקקת עבודת פירוק בכדי להגיע לצנרת הנוזלת. איתור נזילות מים מתבצע במספר דרכים, כמו למשל באמצעות מצלמות תרמיות.

לא תמיד יהיה צורך לאתר נזילות באמצעות אותן מצלמות תרמיות, היות ובפעמים רבות ניתן לאתר את מקור הנזילה בעזרת סימנים חיצוניים שונים. אם למשל ישנו טחב ועובש, ריח רע והתקלפות של קירות, רוב הסיכויים שמדובר בצינור פנימי כלשהוא שהתפוצץ או נוזל.

 

איתור נזילות מים ותיקון

בין אם אתם בוחרים להסתייע בשירותי הנדימן מומלץ, שיפוצניק או אינסטלטור מומלץ, חשוב לוודא שאתם מזמנים אליכם הביתה את אנשי המקצוע הנכונים. במקרים אלו של איתור נזילות מים ותיקונן, יש צורך לגלות את הבקיאות הנדרשת. כל דבר אחר עלול לעלות בכסף רב ובנזקים. זכרו, אל תמהרו לשבור את הקירות בכדי להגיע למקור הבעיה.

אם ישנו הצורך, בקשו חוות דעת נוספת מבעל מקצוע נוסף. האיתור של נזילות מים באמצעות מצלמה תרמית, הוא סוג איתור המבוסס על קרני אינפרה-אדום. המצלמה למעשה בודקת את הפרשי הטמפרטורות מאחורי הריצוף, ככה שניתן להצביע בבירור על מקור הנזילה בד"כ. יש לקחת בחשבון כי השימוש במצלמות תרמיות לרוב לא יהיה זול, אך בתמורה תקבלו איתור מדויק של נזילת המים בבית.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה