חיפוש
חיפוש

עבירות מס הכנסה – איך זה קורה ומי יכול לעזור?

עבירות של מס הכנסה יכולות להביא לתוצאות שליליות ומרשיעות שיגררו אחריהן קנס כספי גדול ומאסר בפועל מאחר ולא ממלאים אחר חוק תשלום מס הכנסה, אי דיווח או דיווח פיקטיבי. איך עברות כאלו קורות ומי יעזור לכם – על כך במאמר הבא.

 

מהן עבירות מס הכנסה ואיך הן נגרמות?

עבירות מס הכנסה הן עבירות מהותיות או עבירות טכניות שנעשו לא על פי החוק בישראל. כלומר, בכל הנוגע לדיווחים ולתשלומי מס הכנסה. במקרה של עבירות טכניות הדוגמאות הן: אי הגשת דו"ח מס הכנסה תקין או הצהרת הון תקינה, אי הגשה במועד המבוקש, אי ניכוי של מס במקור וכד'. לעומתן, עבירות מהותיות הן עבירות פליליות הקשורות להעלמת מס, אי דיווח על ההכנסות או השמטת חלק מהן, ניהול כוזב של החשבונות ודו"חות כוזבים.

 

העונש על עבירות טכניות ומהותיות

עבירות טכניות עלולות לגרור מאסר בפועל וקנס כספי במידה ומוגש כתב אישום, אך אם מסירים את המחדלים של כתב האישום העונש הוא מאסר על תנאי וקנס או קנס מנהלי. העבירות המהותיות יותר חמורות ועליהן יוגש כתב אישום והסתכנות במאסר בפועל של 7 שנים על כל עבירה. למידע נוסף כנסו לאתר של עו"ד מיסים דני אורדן.

 

מי יכול לעזור בעבירות מס הכנסה?

ברגע שמס הכנסה מזמן אתכם לחקירה מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיסים כדי לדעת איך להתנהל. מעבר לכך, עורך הדין יוכל לייצג אתכם הן בחקירה והן בהתנהלות משפטית מולכם. לעורך הדין יש צוות של רואי חשבון שיבדוק את החומרים שלכם. בנוסף הוא מכיר את ההתנהלות מול רשויות המס וידע מה הפתרון הטוב ביותר עבורכם. במידה ונעצרתם עד סיום ההליכים או נמצאים בהליך שימוע או מוגש נגדכם כתב אישום, עורך הדין ייצג אתכם גם במקרים כאלו וכמו גם בהליכי ערעור על גזר דין או הרשעות.

 

כיצד ניתן למנוע את החקירה במס הכנסה?

כדי לא להתמודד עם סיטואציה של חקירה במס הכנסה או כתב אישום, צריך להתנהל על פי החוק. למרות זאת יכולות לקרות טעויות בתום לב. למשל, אדם המקבל מהספק שלו חשבוניות פיקטיביות יכול להסתבך מאחר ולא בדק כראוי את פרטי העסקאות. כלומר, ייתכן וקיבל חשבוניות לא על העסקאות שבוצעו, השם של הספק על החשבונית אינו נכון, אין לו תיק במע"מ וכד'.

חוסר הידיעה אינו מסיר מאחריות כיוון שעליכם לבדוק אם יש לו תיק במע"מ, אם יש לו אישור לניהול ספרים ולניכוי מס במקור. בנוסף, צריך לבדוק את הפרטים על החשבוניות שמקבלים בצורה יסודית. ישנם גם אנשים המנפחים את החשבוניות על מנת שההוצאות שלהם יהיו מוכרות במס וגם מזה יש להיזהר. לסיכום, הקפידו על ניהול תקין של הספרים ובמידת הצורך קבלו סיוע מעורך דין מיסים.

עבירות מס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה