חיפוש
חיפוש

עד כמה כסף אפשר לקבל בהחזר מס?

מתי בפעם האחרונה קיבלתם כסף מהמדינה? האם זה בכלל קרה לכם שקיבלתם כסף מהמדינה? האם אתם יודעים שיכול להיות מצב בו יגיע לכם כסף מהמדינה? ובכן, רוב האזרחים השכירים במדינת ישראל אינם מודעים כלל לעובדה שבסוף שנת מס הם עשויים להיות זכאים להחזר מס מהמדינה.

מרבית האזרחים כלל לא בודקים אם מגיע להם החזר מס מהמדינה וכך, כספי ציבור בסכומי עתק נותרים בקופת המדינה שלא לצורך. לפיכך, היו מודעים לכך שאולי מגיע לכם כסף ושווה לבצע בדיקה, דעו שאין מגבלת גובה על ההחזר.

 

מהו החזר מס

החזר מס הוא כסף שמגיע לכם האזרחים ממס הכנסה בשל העובדה שבשנת המס שילמתם מס הכנסה יותר ממה שהייתם צריכים לשלם. כיצד זה קורה? מס הכנסה מבצע התחשבנות מול כל אזרח רק פעם אחת בשנה בסוף שנת המס אולם, כל אזרח משלם את המיסים שלו בכל חודש באמצעות תלוש השכר שלו. כך נוצר מצב שאם חל שינוי כלשהו בסטטוס שלכם והוא גורם לשינוי שיעור המס עליכם לשלם, מס הכנסה אינו מחשב זאת אלא רק בסוף שנת המס.

 

באלו מקרים יגיע לכם החזר מס?

  • עובד שהחליף מקום עבודה במהלך שנת המס יהיה זכאי להחזר מס בגין ימי המעבר בהם לא עבד כלל ואולי קיבל דמי אבטלה, ובגין הפרשי גובה השכר במידה וקיימים כאלה.
  • אדם שפוטר ממקום עבודתו במהלך שנת המס יהיה זכאי להחזר מס בגין התקופה בה לא עבד כלל וקיבל דמי אבטלה.
  • אדם שעובד בשתי עבודות ולא ביצע מכל סיבה שהיא תאום מס יהיה זכאי להחזר מס. אדם שעובד בשתי עבודות משלם שיעור מס שונה בכל אחת מהן.
  • אדם שהסטטוס האישי שלו השתנה למשל, אדם שעבר גירושין והפך לאבא חד הורי יהיה זכאי להחזר מס עקב שינוי בנקודות הזיכוי שלו במס ההכנסה.
  • אישה שיצאה במהלך שנת המס לחופשת לידה תהיה זכאית להחזר מס.
  • עובדים שיצאו לחל"ת יהיו זכאים להחזר מס על התקופה בה לא עבדו.

קיימים מצבים נוספים בהם מגיע לעובד שכיר החזר מס בסוף שנה כמו מגורים בפריפריה, רילוקיישן ועוד ובקיצור, אתם חייבים בכל סוף שנה לבדוק בצורה מסודרת האם מגיע לכם החזר מס.

 

כמה כסף אפשר לקבל מהמדינה?

סכום החזר המס אינו מוגבל והוא ייגזר מחישוב מדויק שיתבצע על ידי רואה חשבון או על ידי פקידי מס ההכנסה. ניתן לקבל החזר מס עד 6 שנים אחורה במידה ולא דרשתם החזר מס ישן שמסתבר שהגיע לכם מכל אחת מהסיבות שפורטו לעיל. אם במשך 6 שנים הייתם זכאים להחזרי מס שלא דרשתם הסכום שלהם יכול בהחלט להיות גבוה וחיוני עבורכם.

 

לא משנה כמה

לא משנה כמה כסף יגיע לכם מהמדינה מה שחשוב הוא שתדעו שכדאי לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס ושתקבלו את מה שמגיע לכם במידה ומגיע.

לְמַמֵן

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה