חיפוש
חיפוש

4 דרגות עונש בעבירת מהירות מופרזת

אחת הדרכים למלחמה בתאונות הדרכים שפוקדות את ארצנו לא מעט, היא מתן דו"חות לנהגים שעוברים את המהירות המותרת. על פי החוק ישנן 4 דרגות שלכל אחת יש ענישה שונה המלווה בקנס כספי ובנקודות. המאמר יפרט את דרגות העונש.

 

מהירות מעל 25 קמ"ש מהמותר

נהגים העוברים את המהירות המותרת מעל 20 קמ"ש בדרך עירונית או מעל 25 קמ"ש מהמותר בדרך בין עירונית או בכביש ראשי יקבלו דו"ח על מהירות מופרזת הנושא בעונש של 250 ₪ או האפשרות להישפט וללא נקודות.

 

מהירות עד 40 קמ"ש מעל המותר

נהגים הנוהגים בדרך עירונית בין 21-30 קמ"ש מעל המותר או נוהגים בין 26-40 קמ"ש מעל המותר בדרך שאינה עירונית, יקבלו דו"ח על סך 750 ₪ ובנוסף 8 נקודות אם אפשרות להישפט.

 

מהירות עד 50 קמ"ש מעל המותר

נהגים בדרך עירונית הנוהגים בין 31-40 קמ"ש מעל המותר או נהגים בדרך בין עירונית הנוהגים בין 41-50 קמ"ש מעל המותר יקבלו דו"ח על סך 1,500 ₪ ותוספת של 10 נקודות עם אפשרות להישפט.

 

מהירות 51 קמ"ש מעל המותר

כאשר עוברים את ה-41 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ואת ה-51 קמ"ש מעל המותר בדרך שאינה עירונית הדו"ח מסתכם ב-10 נקודות אך מקבלים זימון לבית משפט ולכך יש השלכות העלולות לעלות ביוקר.

 

מהן ההשלכות של זימון לבית המשפט בעקבות עבירת מהירות?

כאשר נהג נוהג מעל המהירות המותרת הוא מסכן את הנהגים האחרים ואת הולכי הרגל. לפיכך, השוטר רשאי לשלול את רישיונו באופן מידי לחודש. במידה והנהג קיבל הרשעה מבית המשפט העונשים יהיו: קנס כספי גבוה, פסילת רישיון נהיגה זמנית, פסילת רישיון נהיגה על תנאי או מאסר בפועל. כל מקרה לגופו בהתאם לקו ההגנה, לראיות, לעדויות ולסיוע שאותו תקבלו מעורך דין תעבורה.

 

מהן ההשלכות של הניקוד?

כשמשלמים את הדו"ח למעשה מודים באשמה ולכן גם מקבלים נקודות. ככל שהנקודות מצטברות כך יש לנקוט בפעולות כמו: קורס נהיגה מונעת, פסילת רישיון זמנית ל-3 חודשים או ל-9 חודשים בהתאם למספר הנקודות, אליה מתווספות בדיקות לכשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות, מבחן תאוריה ומבחן נהיגה מעשי. לנהג שצבר 12 נקודות יישלח פירוט של העבירות המיוחסות לו ומה עליו לעשות וכמה לשלם. לכן, חשוב לא למהר ולשלם את הדו"ח כי ההשלכות אינן נעימות, גוזלות זמן רב, גורמות לעוגמת נפש ועולות לא מעט כסף. חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה ולנסות לבטל את הדו"ח או להקל בעונש לאור תקדימים משפטיים קודמים. כלומר, במקרים שבהם נהגים עברו את המהירות המותרת, התברר שאמצעי האכיפה כמו: מצלמות, דבורה, מד מהירות אלקטרוני ועוד לא היו מהימנים והראו תוצאות שונות מהראיות שהיו בידיו של עורך הדין.

 

מהירות מופרזת

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה