חיפוש
חיפוש

עורך דין אזרחי מומלץ: 3 פרמטרים לבחירה

אם אי פעם עמדתם בפני תביעה, נאלצתם לתבוע גוף או אדם שגרם לכם נזק או עמדתם בפני כל הליך משפטי אחר אתם בוודאי מודעים לחשיבות הרבה שיש לבחירת עורך דין מומחה אשר ייצג אותכם נאמנה.

בחירה נכונה של עורך דין עשויה לחסוך לכם עוגמת נפש רבה בהמשך הדרך ולמנוע מכם לחץ נפשי מיותר שעלול להתעורר במהלך תביעה ארוכה ומורכבת או בוררות מייגעת ומלחיצה.

כיצד אפוא בוחרים עורך דין אזרחי אשר ידע לנווט את המקרה שלנו בצורה אופטימלית? על מנת לבחור את העורך דין המתאים ביותר יש להתמקד בשלושה פרמטרים עיקריים: ניסיון מוכח בתחום, היקף סיפורי ההצלחה וקיומם של ממליצים אשר יוכלו לספר לכם על החוויה ממקור ראשון.

 

ניסיון מוכח בתחום

כידוע, תחום המשפט האזרחי הוא תחום רחב היקף הכולל בתוכו התמחויות בשלל נושאים מגוונים כגון דיני עבודה, קניין, משפחה ועוד.

גם בתוך תחומים אלו ניתן למצוא עורכי דין אשר צברו מומחיות וניסיון רב יותר במקרים מסוימים למשל עורך דין בדיני עבודה אשר ייצג מקרים רבים של פיטורים לקראת יציאה לפנסיה.

העובדה שעורך דין מסוים רשאי על פי חוק לעסוק בתחום מסוים לא מעידה על רמת הניסיון והידע שיש לאותו עורך דין בתחום. מסיבה זאת כדאי לוודא שלעורך הדין שתבחרו יהיה ניסיון רב ככל הניתן במקרים הדומים למקרה שלכם.

 

אחוזי הצלחה

ניסיון רב לא בהכרח מעיד על רמת מיומנות גבוהה ולעיתים כדאי לבקש לראות מספרים המעידים על אחוזי ההצלחה בכל תחום.

עורכי דין רבים מנדבים מידע זה באתר שלהם ולמעשה קיים מידע רב באינטרנט שכן פעמים רבות פסקי הדין מפורסמים והמידע זמין לכל מי שיחפוץ בכך. אומנם בעת שימוש באמצעים שכאלה המידע שתקבלו לא בהכרח יהיה מקיף ומדויק אך הוא כן יעניק לכם אינדיקציה מסוימת לגבי קיומו והיקפו של הניסיון החיובי שיש לעורך דין המדובר.

 

ממליצים

גם אם אינכם מכירים חברים או בני משפחה שיכולים להמליץ לכם על עורך דין אזרחי רלבנטי למקרה שלכם תוכלו לבקש ממליצים ישירות מהעורך דין שאותו אתם שוקלים להעסיק.

שיחה עם ממליצים תוכל לספק לכם מידע רב על מה צפוי לכם במהלך ההליך המשפטי, תעזור לכם להתרשם מדרך התנהלותו של עורך הדין ולהבין עד כמה סגנון ההתנהלות שלו מתאים לכם. חשוב מאוד שתרגישו כי אתם יכולים לסמוך על עורך הדין שלכם ושיחה פרטית עם לקוחות לשעבר תעזור לכם לגבש הרגשה זאת או להבין שאין בינכם התאמה.

כיוון שלהליכים משפטיים יש השפעות מרחיקות לכת חשוב מאוד שלא תבחרו עורך דין אזרחי בפזיזות.

מצאו עורך דין בעל ניסיון מוכח בתחום הבעיה שלכם, בדקו את אחוזי ההצלחה שלו וקיימו שיחה מעמיקה עם ממליצים על מנת להבין אם סגנון העבודה שלו מתאים לכם. זכרו כי בחירה נכונה של עורך דין עשויה להפוך כל הליך משפטי מאיים לחוויה קלה יותר ומלחיצה פחות.

לפרטים נוספים פנו לעורך דין ליאת פייגל

 

עורך דין ותיק

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה