חיפוש
חיפוש

עורך דין נכי צה"ל

נכה צה"ל הוא מעמד מיוחד המוקנה לאדם שחווה פגיעה בריאותית, נפשית או גופנית, בעקבות שירותו הצבאי או בגוף אחר השייך למערכת הביטחון.  מערכת הביטחון מכירה באחריותה כלפי הגורמים שמשרתים בה, בין אם כמקצוע ובין אם כשירות חובה, ולכן מעמידה את האפשרות עבור הנפגע לתבוע פיצויים. עורך דין המתמחה בנכי צה"ל מכיר את ההליכים הנדרשים לבקשת הכרה בנכות, לערעור על החלטת משרד הביטחון ולהגשת בקשה להגדלת הפיצויים ואחוזי הנכות.

 

הכרה בנכות צה"ל

לשם הבטחת רווחתם של נכי הצה"ל, נחקק חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט-1959. חוק זה מגדיר נכות בתור איבוד הכושר לבצע פעולה רגילה, גופנית, שכלית או נפשית או פחיתת כושר זה, שנגרמו לחייל במהלך שירותו הצבאי או בעקבותיו בדרך של חבלה, מחלה או החמרת מחלה.
על מנת שאדם יצליח להוכיח את נכותו, עליו להוכיח את מגבלתו הרפואית בהתאם להגדרה בחוק ולהוכיח את הקשר הסיבתי לשירות הצבאי.
גם במקרים בהם הנפגע נפצע שלא במסגרת תפקידו הצבאי, הוא בעל עילה להכרה בנכותו. כל עוד ההשתתפות במסגרת בה נפצע לא נאסרה עליו על ידי הצבא. חריג לכך היא הפציעה במסגרת המניבה תמורה כלכלית או חומרית עבור הנפגע. כלומר, אם הנפגע נחבל בעת עיסוק, עבודה או פעולה ספורטיבית אשר השתתף בהם לשם קבלת תמורה, הוא אינו בעל עילה לתביעת נכות.
החוק חל הן על חיילים בשירות קבע והן על חיילים בשירות חובה, מלבד מתן פריווילגיות מסוימות לחיילי חובה בשל העובדה שהם צעירים יותר, חייבים בשירות ולרוב אינם במצב כלכלי כמו של חייל הקבע.

למידע נוסף וייעוץ עם עורך דין נכי צה"ל הכנסו: https://grinberglaw.com

 

הליך תביעת ההכרה בנכות וההיעזרות בעורך דין

כדי להוכיח כי על משרד הביטחון לפרוש את אחריותו על פציעת או מחלת הפגוע, על הנפגע להוכיח קשר סיבתי בין הפגיעה לבין השירות הצבאי ו\או הביטחוני. כאמור, גם פציעה שלא התרחשה במסגרת השירות מהווה קשר סיבתי בין הפגיעה לשירות, מתוך ההכרה בכך שמשרד הביטחון מסייע למשרתיו כאשר הם תחת אחריותו.
אמנם תהליך זה אינו מצריך עו"ד אך מומלץ מאוד להיעזר בגורם משפטי מומחה המכיר את המערכת ואת ההליכים השונים, כיוון שמדובר בהליך ארוך, מורכב ומייגע, שלצערנו לא תמיד מפיק תוצאות. היעזרות בעו"ד יכולה להבטיח הליך יעיל יותר וחכם יותר בשל היכרותו עם כל העילות השונות והחוקים המפותלים. העו"ד יכול ללוות את לקוחותיו בהגשת הבקשה, בהתייצבות מול הוועדות השונות ואם יש צורך בכך- גם בערעור על ההחלטה ופנייה לביהמ"ש.

במשרדנו אנו מתעסקים למעלה מ- 70 שנים בתביעות פיצויים והכרה בנכות צה"ל. הנכם מוזמנים להסתייע בנו על מנת שנוכל להיאבק עבורכם לשם השגת הפיצויים המגיעים לכם. פיצויים ואחוזי נכות יכולות להסתכם בסכומים גבוהים מאוד, שיקלו על חייכם ועל ההתמודדות עם אתגרי היומיום.
חוקים

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה