חיפוש
חיפוש

קווים מנחים לעיצוב לוגו עסקי מוצלח וקל למיתוג

אם יש לכם פרופיל ברשתות החברתיות או באתרי היכרויות אתם וודאי מודעים לחשיבות של תמונת הפרופיל. תמונת הפרופיל היא השער של משתמשים אחרים לחשבון שלכם, ואף יותר מזה – לעולם שלכם. באופן דומה, לוגו של כל עסק וחברה הוא הפנים שלה ובמקרים רבים הדבר הראשון שלקוחות פוטנציאליים רואים כשהם מבררים אודות העסק. בשל חשיבות הלוגו על הרושם הראשוני שנוצר מהעסק, בעלי עסקים משקיעים משאבים רבים בעיצוב הלוגו ובמקרים רבים ישכרו איש מקצוע לעיצובו.

 

מה ההבדל בין עיצוב לוגו למיתוג עסקי?

עיצוב לוגו פעמים רבות הוא חלק מתהליך מיתוג עסקי רחב יותר. מיתוג עסקי הינו תהליך יצירת זהות ייחודית עבור העסק, בו מוגדרים מטרות העסק והערכים אותם הוא מעוניין לשקף לעולם בכלל ולקהל הלקוחות בפרט. עיצוב לוגו הוא חלק חשוב בתהליך, שכן במידה רבה המטרה של הלוגו הוא לשקף את אופיו של העסק.

 

בחירת צבעים והתאמה לקהל יעד ומסרים

מיטב המוחות של עולם השיווק השקיעו משאבים רבים בהבנה כיצד שימוש בצבעים מסוימים בלוגו משפיע באופן פסיכולוגי על מי שנחשף אליו. הבנה זו חשובה, שכן צבעים נקשרים אצלנו במוח לאסוציאציות מסוימות וישנם צבעים שיעוררו בנו הזדהות ויגרמו לנו להתחבר למסרים של העסק בעוד אחרים יעשו את העבודה פחות טוב. ניתן מספר דוגמאות לצבעים והתחושות אותם הם מעוררים:

 

ירוק, כחול וסגול:

צבעים מודרניים שנחשבים צעירים, "מגניבים" ועדכניים מצד אחד, אך מצד שני מעוררים שקט ורוגע.

 

אדום, כתום וצהוב:

זוהי סקאלה של צבעים חמים שמזכירים אש. צבעים כאלה עשויים לעורר תחושות של אושר ולשקף אופטימיות ואנרגיה.

 

צהוב, כתום, ורוד ואדום:

צבעים שמחים ואנרגטיים. כאשר סקאלת צבעים זו בהירה, היא משדרת אופטימיות.

 

אפור, שחור וכחול כהה:

צבעים אלה עשויים לשדר מקצועיות וניסיון מחד, ומאידך לעיתים הם עשויים לשדר עצב ועגמומיות.

 

כל המוסיף גורע

אחד הדברים החשובים בעצוב לוגו הוא שמירה על סגנון עיצוב פשוט שיהיה קל לאנשים לזכור אחרי מבט ראשון. חשוב לא להוסיף ללוגו פרטים רבים מיותרים, שכן לוגו מסובך ומורכב יקשה על מי שיראה אותו לזהות אותו בפעם הבאה ולהזדהות עימו.

 

לוגו לא חייב לתאר מה עושה העסק

אמרנו מקודם שהלוגו צריך לשקף את המסרים והערכים של העסק, אך מומלץ לעשות זאת באופן מופשט. כלומר, הלוגו לא חייב לתאר את השירותים שהחברה מספקת באופן ישיר. חשבו על הסמלילים של חברות מצליחות כגון פייסבוק ומקדונלדס – אין בסמלילים שלהם תיאור של גלישה ברשת חברתית או של המבורגר.

 

השראה ללוגו מוצלח

מעצבים רבים שואבים השראה לעיצוב לוגו ממרצ'נדייז כגון מדליות, סיכות וגביעים. למעשה, חפצים אלה מזכירים בעיצובם לוגו, כאשר ההבדל העיקרי הוא שמדובר בחפצים פיזיים ולא בעיצוב גרפי. אם מעניין אתכם להסתכל על דגמי גביעים, סיכות ומדליות ולשאוב השראה, אנחנו ממליצים להעיף מבט בלינק הבא: https://milmanltd.co.il

 

מיתוג

אולי יעניין אותך גם

פולוסה