חיפוש
חיפוש

5 טיפים לעיצוב נכון של מטבח קטן

אחת המטרות החשובות של עיצוב בתים או שיפוצים כמו שיפוץ חדר אמבטיה הנה שינוי המראה והיעוד של המרחבים בבית. בחלק ניכר מהמקרים מדובר בשימוש נכון וניצול טוב יותר של המרחב. מהם הקשיים העומדים בפני מי שמעוניין לעצב מטבח קטן? 

כיצד ניתן להפיק את המרב ממטבח קטן, בלי להגדיל את השטח שלו? במאמר שלפניכם נביא חמישה טיפים לעיצוב פנים נכון של מטבח קטן שיהפכו אותו לאסתטי ברמה הגבוהה ביותר ומצד שני לכזה המאפשר שימוש יעיל ונוח.

עיצוב מטבח

מטבח קטן והקשיים שהוא מעורר

ההיסטוריה של המטבחים היא ארוכה, ולא כאן המקום לפרט אותה. עם זאת, חשוב להזכיר שבתחילת שנות ה-20 של המאה הקודמת, נבנו מקומות רבים בארה"ב מעין שיכוני עובדים. 

הדירות שנבנו בהם נועדו להגיע הביתה, לישון ולהתכונן ליום הבא. בהתאם לכך נבנו בבתים הללו מטבחים קטנים, שנועדו בעיקר לפעילות יומיומית ופחות להכנת ארוחות גורמה.

הקושי הבולט ביותר במטבח קטן הוא התנהלות מסודרת בדרך להכנת ארוחה. המרחב במטבח הוא מצומצם, וגם כל אחד מהחלקים בו הוא קטן יחסית ומאפשר רק שימוש מינימאלי.

גם הארונות במטבח מספיקים לאחסון של כמות מינימלית של כלי מטבח – כלי בישול מצד אחד וכלי אוכל מצד שני.

כתוצאה, משפחה ממוצעת איננה יכולה להסתפק במטבח קטן להכנת הארוחות המשפחתיות. עם זאת, בעידן המודרני נוצרו אמצעים חדשים המאפשרים ניצול יעיל יותר של החלל במטבח. להלן חמישה טיפים לעיצוב נכון של מטבח קטן. 

הפקת התועלת המרבית מהמטבח הקטן 

הטיפ הראשון בנושא המטבח הקטן, נוגע דווקא לתאורה. ככל שהאור במטבח בהיר וחזק יותר, כך הרושם של מרחב פתוח שהתאורה הזאת יוצרת, הוא גדול יותר ורושם ראשוני הוא בהחלט שלב בדרך ליצירת תחושה טובה יותר בעת השהייה במטבח.

הטיפ השני הוא, שעל מנת להפיק ממנו את התועלת המרבית, יש להגדיל ככל האפשר את שטחי האחסון במטבח, כמו גם השטחים המשמשים להכנת הארוחות. בכל מטבח, ישנן פינות אשר מסיבות כאלה ואחרות הנן מנוצלות.

בנייה של ארונות באופן שינצל גם את הפינות הללו ארונות כאלה ינצלו מגרעות בקירות שלא נוצלו עד עתה, ועשויים להוסיף כמה מטרים חיוניים לשטח המטבח. גם ניצול המרווח שבין ארון המטבח לבין התקרה, עשוי להוסיף שטחי אחסון רבים.

עצה נוספת שעשויה לסייע לניצול נכון של המרחב במטבח, היא בנייה של שולחנות מתקפלים במטבח. לא מדובר על שולחנות מתקפלים מפלסטיק, כאלה שנהוג לקחת לפיקניק, אלא לבניית שולחנות מוצנעים בקיר, שניתן להוריד בשעת הצורך. בזמנים רגילים, השולחנות הללו אינם בשימוש, מה שמגדיל מאוד את שטח המטבח ואת האפשרות להתנועע בו בקלות.

לכשהדבר נדרש, השולחנות הללו מורדים. באשר לכלי המטבח – יש לבחור את הכלים החשובים ביותר, ולהימנע מרכישה של כלים מיותרים, או כאלה שהשימוש בהם הוא נדיר. לחילופין, אפשר לאחסן כלים כאלה במקומות אחרים ולחסוך מקום במטבח עצמו.

טיפ חשוב נוסף הוא עיצוב המטבח באופן פרטני ולא על פי סטנדרטים קבועים מראש. בניית הארונות במטבח הקטן צריכה להתבצע בהתאמה לדרישות ספציפיות של בעלי הבית ולאו דווקא על פי תוכניות ידועות מראש או באמצעות רכישת ארונות מטבח סטנדרטיים. ככל שהעיצוב הארונות תואם יותר לצרכים, כך השימושיות של המטבח תעלה ותפתח אופציות חדשות לפני שמשתמשים בו. 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה