חיפוש
חיפוש

על מה אחראי רו"ח במסגרת עבודתו?

היכרות עם תחומי האחריות של רואה חשבון היא ללא ספק הדרך הכי טובה לדעת מתי כדאי לפנות אליו ואיך חשוב לבחור אותו. במאמר הבא נצביע על מאפייני השירות של רואה חשבון מיומן ונסביר מה מיוחד בתחום ההתמחות שלו השוואה בין סוגים שונים של שירותי ראיית חשבון יכולה לעזור לנו להבין מה מיוחד בתחום ההתמחות שלו.

כך לדוגמא אנחנו רואים שרואה חשבון מקצועי אחראי לא רק על הדיווחים שלנו למס הכנסה, לרשויות מס ערך מוסף או למוסד לביטוח לאומי – אלא גם על האופן שבו אנו מייצרים הכנסות. אם נרצה לייצר את ההכנסות בצורה תקינה, עלינו להתייעץ עם רואה חשבון ולהבין ממנו מה ההבדל בין חשבוניות מס קבלה, חשבוניות עסקה וכן הלאה.

 

החשיבות של רואה חשבון מקצועי

הדבר החשוב ביותר הוא לרכז את כל השירותים של רואה חשבון תחת קורת גג אחת. לפי המידע המופיע באתר כמו https://yncpa.co.il למשל, ניתן להבין שהשירותים השונים רלוונטיים לבעלי עסקים, עצמאיים, עוסקים פטורים, עוסקים מורשים, נציגים של חברות גדולות, יזמים ואפילו אנשים פרטיים. בכל אחד מהמקרים האלה, רואה חשבון מקצועי יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה וכישלון.

 

למה כדאי לנו להתייעץ עם רואה חשבון?

רואה חשבון אחראי במסגרת עבודתו על כל מה שמשפיע על ההתנהלות הפיננסית השוטפת שלנו. ראשית, הוא אחראי על האופן שבו אנו מספקים את הדוחות לרשויות המס והמדינה. שנית, הוא אחראי על איך שאנחנו מעבירים חשבוניות ללקוחות. שלישית, הוא גם אחראי בחברות בע"מ על האופן שבו אנו ננסח תלושי שכר או ננהל כלכלית את כוח האדם.

 

למה משתלם להשקיע בשירותי ראיית חשבון?

כיום כבר ברור ששירותי ראיית חשבון ברמה גבוהה הם השקעה משתלמת לכל דבר ועניין. אם מתייחסים אל שירותי ראיית חשבון בתור השקעה ולא בתור הוצאה, ניתן גם לראות את ההבדל בין עסקים שמשלבים רואה חשבון מקצועי בפעילות שלהם לבין כאלה שלא משכילים לעשות את זה. מעבר לכך, שירותי ראיית חשבון ושכר הטרחה שבעלי המקצוע בתחום הזה גובים הם כמובן הוצאה מוכרת לכל דבר ועניין.

 

איך בוחרים רואה חשבון?

היכרות עם תחומי האחריות של רואה חשבון במסגרת עבודתו היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים לקבל החלטה מושכלת לגבי איזה רואה חשבון לבחור ומתי להתייעץ איתו, צריך לבדוק כמה שנים הוא פעיל בתחום ואיזה ניסיון יש לו. לאחר מכן, יכול להיות שיהיה מקום להתייחס גם להמלצות.

 

מי יכול להמליץ לנו על רואה חשבון?

האמת היא שניתן לקבוע פגישה אישית עם רואה חשבון ולהתרשם מתחומי האחריות שהוא לוקח על עצמו. באותה הזדמנות, אפשר לשאול אותו על לקוחות מרוצים שגם יהיו מוכנים להזדהות ולהמליץ עליו.

לבחור רואה חשבון

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה