חיפוש
חיפוש

פוליגרף – רקע על הבדיקה שכולם חוששים ממנה

כולנו מכירים את אותן סצנות בסרטים שבהם אחד מהשחקנים הראשיים צריך לעבור בדיקת פוליגרף והאמת היא, שלרובנו זה נראה כמו סיוט רחוק שלא קשור אלינו. עם זאת, בדרך כלל לא נוכל לדעת לאן ייקחו אותנו החיים ולכן בהחלט עלול להיות שכל אחד מאתנו ימצא את עצמו בסיטואציה שבה הוא צריך לעבור בדיקת פוליגרף. זה נשמע לכם מוכר כי עכשיו אתם מתמודדים עם העניין הזה? מחפשים מידע בנושא? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות.

 

מתי עושים בדיקת פוליגרף?

מעבר לכל אותם מקרים שבהם המשטרה חוקרת ומקבל אישור לבצע למישהו בדיקת פוליגרף, כדאי לדעת שיש עוד אינספור מקרים שבהם חברת פוליגרף אמינות מציעה את האופציה הזאת ללקוחותיה. לדוגמא, כאשר מנהל עסק מחפש עובדים חדשים ותוהה איך לבחור בין המועדים השונים. במסגרת בדיקת פוליגרף, שאינה כואבת בשום דרך, ניתן יהיה להבין טוב יותר האם האדם שאנחנו חושבים להעסיק אכן דובר אמת או לא. יש עוד מקרים שבהם פוליגרף יכול להיות כלי שימושי מאוד, כמו לדוגמא במקרים של תקיפה מינית, חשד לבגידות ועוד מקרים רבים אחרים.

 

האם הבדיקה באמת אמינה?

התשובה היא חד משמעית כן, וזו גם הסיבה שבגללה כולם חוששים כל כך מהבדיקה הזאת. העניין הוא שהבדיקה באמת מאוד רגישה לכל שינוי בגופו של האדם שאותו בודקים ולכן, אפילו אם נדמה לו שהוא שקרן נפלא, בדרך כלל הפוליגרף יחשוף את העניין. הבדיקה אומנם לא כוללת תשובות ארוכות, אך היא כוללת את מה שבאמת חשוב. במילים אחרות, השאלות הן שאלות של "כן" ו"לא", כלומר, לנבדק אין יכולת לדבר, להרחיב ולנסות לסלף את דבריו. זה מה שהופך את הבדיקה לכל כך מלחיצה עבור רבים, אך מנגד, זה גם מה שהופך אותה לכל כך יעילה. לכן כדאי לדעת שהכלי המיוחד הזה משמש לא רק את המשטרה ולא רק במצבים קיצוניים, שכן היום, כפי שראינו, גם מקומות עבודה שגרתיים יכולים לדרוש בדיקת פוליגרף כתנאי קבלה לעבודה.

 

החשיבות של ציוד מקצועי ותקין

אין ספק שאחד מהדברים הכי חשובים שיש, מעבר ליכולת לפענח את הבדיקה בצורה מדויקת ונכונה, זו השאלה איפה עושים אותה. הדבר האחרון שאתם רוצים לחוות דעת מצב שבו אתם עושים בדיקת פוליגרף ובסופו של דבר מתברר שהייתה תקלה טכנית עם המכשיר ולכן הוא נתן תוצאות לא נכונות. לכן חשוב כל כך לבדוק שאכן המכשיר עובד בצורה מושלמת, וזה נכון פי כמה, כמובן, כאשר אתם נמצאים בצד הבודק. כפי שקורה בכל תחום בעידן המודרני, גם במכונות הפוליגרף אנחנו רואים שינוי והתקדמות. לכן, כל מי שרוצה להציע שירות כזה ללקוחותיו צריך להחזיק את הציוד הכי מתקדם שיש היום בתחום הרגיש הזה.

אולי יעניין אותך גם

מה זה שירותי קוברנטיס
טכנולוגיה
מה זה שירותי קוברנטיס?

בעולם המהיר של פיתוח ופריסה של תוכנה, עסקים מחפשים ללא הרף טכנולוגיות שמייעלות את ניהול האפליקציות ומגדילות את יכולת ההרחבה. שירותי קוברנטיס  הופיעו כפתרון רב

קרא עוד »
תפקידו של מהנדס תוכנה
טכנולוגיה
תפקידו של מהנדס תוכנה

מהנדס תוכנה המזוהה גם בשם המקצועי באנגלית software engineer הינו תפקיד נחשק ומבוקש בתעשיית ההייטק והמחשוב, הכל נשמע לכם אותו דבר? מתכנת, מפתח תוכנה, בוגר

קרא עוד »
פולוסה