חיפוש
חיפוש

פטורים ממס הכנסה לאזרחים ותיקים: במה זה כרוך?

קבלת פטור ממס הכנסה נתפס בעיני רבים כהליך מורכב שמצריך היכרות מעמיקה עם עניינים בירוקרטיים שונים. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מעמיקה בנושא שתאפשר לכל אחד להכיר בתחום מקרוב. עד כה הצגנו בפניכם 2 אוכלוסיות שונות שיכולות לקבל את הפטור. הפעם, בחרנו להציג את כל האינפורמציה שנוגעת לפטור ממס הכנסה עבור אזרחים ותיקים. קראו את השורות הבאות בעיון רב ותהיו בטוחים שאתם מכירים בכל ההליך שנתפס כמורכב במיוחד.

 

האם מדובר בהכרח בפטור מלא? לא תמיד

לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים החשובים בנושא, עליכם לדעת כי לא תמיד מדובר בפטור מלא. יש מקרים שבהם אזרחים ותיקים יכולים לקבל החזר חלקי וחשוב לציין זאת. בפסקאות הבאות נציג בפניכם כמה אפשרויות שונות לקבלת החזר מס הכנסה, כדי שכל אחת ואחד מכם יוכלו לבדוק איזה החזר מגיע להם לפי החוק.

פטורים ממס הכנסה

אפשרות מספר 1 – החזר מס בגין תשלומים עודפים

עכשיו אתם יודעים שאין מדובר בהכרח בקבלת פטור ממס הכנסה באופן מלא, אלא מספר הטבות שונות שמגיעות לכם מכיוונים שונים. נציין כי האפשרות הראשונה (והחשובה ביותר בעינינו) היא באמצעות קבלת החזר מס בגין תשלומים עודפים ששילמתם בעבר. מצב שכזה עשוי להגיע למאות ולעיתים אף לאלפי שקלים שיכולים לחזור אל הכיס שלכם. אם תרצו לברר את העניין, עליכם לפנות אל משרדי מס הכנסה או אל יועץ מס שיעזרו לכם לרכז את כל המסמכים הדרושים, כדי לפנות אל רשויות המס בשמכם.

 

בחרתם לפנות אל גורם מוסמך? הנה טיפ שכדאי שתיישמו

אם החלטתם לפנות אל יועץ מס או בעל מקצוע אחר שיסייע לכם בהליך, עליכם לדעת כי תצטרכו לבדוק את טיבו. אנו ממליצים לערוך בירור מעמיק ברחבי הרשת ולקרוא חוות דעת שנכתבו אודותיו. שימו לב שאתם לוקחים אינפורמציה ממקורות אמינים, כדי שתוכלו להיות בטוחים ב – 100% שבחרתם באדם מקצועי ומוסמך.

פטורים ממס הכנסה

אפשרות מספר 2 – הטבות ברכישת מוצרי חשמל

ההטבה המשמעותית הנוספת שמגיעה לאזרחים וותיקים היא הטבה ברכישת מוצרי חשמל שונים, למשל:

  • מיקרוגל
  • מזגן
  • מקרר ועוד

ראוי לציין כי החוק קובע שמדובר באזרחים ותיקים שמוכרים כניצולי שואה. אלו זכאים לקבלת פטור מתשלום מע"מ וגם מתשלום מס רכישה בגין רכישות מסוג זה.

 

אפשרות מספר 3: פטור ממס עבור שכירות של מקום עבודה לשעבר

אזרחים וותיקים ששילמו עבור שכירות על מקום מסוים שבו עבדו לפני שיצאו לפנסיה, צפויים לקבל פטור ממס. רגע לפני שנעבור לפסקה האחרונה, נציין כי מי שמעוניינים בהטבה זו יצטרכו להוכיח שהמקום זה אכן שימש כמקום עבודה.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את ההטבות והפטורים שמגיעים לאזרחים וותיקים במס הכנסה. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה, כך שנותר לכם רק ליישם ולנצל את הזכויות שלכם.

פטורים ממס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה