חיפוש
חיפוש

3 פעולות שחשוב לעשות רק עם אינסטלטור מומחה

מגוון סיבוכים יכולים לקרות למערכת האינסטלציה שלכם, אשר עלולים לפגוע בבניין, בדיירים וכמובן גם בציוד המותקן. חשוב לציין שללא מענה מהיר בצורת טיפול מקצועי, המפגע עלול להחמיר ואף לפגוע במבנה. מדובר בסיבוכים נפוצים למדי. למעשה, כולנו מוכרחים לקבל עזרה מאינסטלטור מידי פעם בגלל סתימות בצנרת, נזילות ועוד. אילו פעולות חשוב לעשות רק עם אינסטלטור מומחה? בכתבה הבאה תמצאו מידע נוסף בנושא.

 

ראשית, מה זה אינסטלציה?

סתימות בצנרת ותיקון נזילות הן מהבעיות הנפוצות לשמן אנו זקוקים מידי פעם לאינסטלטר – איש מקצוע אשר מתמחה בצנרת ביתית. הבעיות הללו נפוצות מכיוון שקיים קושי למנוע אותן, אולם יש לציין שהתדירות בה הן קורות יכולה לרדת משמעותית הודות לאיש מקצוע מיומן.

תפקיד האינסטלטור מתבטא במקביל באיתור הבעיה ובטיפול בה, גם אם המשמעות היא החלפת איזור הפגוע. ישנן פעולות שחשוב שיבצע רק אינסטלטור מנוסה ומומחה, כפי שיפורט בסעיפים הבאים. לפרטים נוספים, ניתן לפנות לחברת ישיר אחזקות.

 

  1. בדיקת נזילת מים

למרבה הצער, נזילה במבנה היא תקלה נפוצה שעלולה לקרות בכל זמן. כמו כן, נזילה היא תקלה שמחייבת התייחסות מהירה ותיקון מקצועי, אחרת היא עלולה להוביל לנזקים כבדים למבנה בצורת נפיחות בקירות והתרוממות מרצפות – כתוצאה מהלחות והעובש שנוצרים בהמשך לנזילה.

במידה ויש לכם סיבות טובות לחשוד שיש נזילה מהצנרת שלכם, כדאי ליצור קשר בהקדם עם אינסטלטור מומחה על מנת שיבצע בדיקת נזילות מים. ביצוע הבדיקה נשען על טכנולוגיות חדשות בתחום האינסטלציה, אשר מאפשרות לגלות את מצב הצנרת ללא נזקים לאריחי הריצוף או הקירות.

הטכנולוגיות הללו כוללות מצלמות משוכללות אשר מאפשרות קבלת מידע על מה שמתרחש בתוך הצנרת. חשוב להבין שהפעלת המצלמות מצריכה מיומנות ייחודית כדי לשלוט בה מרחוק, שלא בהכרח יש לכל אינסטלטור. מהסיבה הזו, חשוב ליצור קשר עם אינסטלטור מומחה.

 

  1. ניקוי הצנרת

כדאי לקרוא לאינסטלטור במהירות האפשרית במידה וזיהיתם ריח רע שעולה מהצנרת, אם זיהיתם נזילות, הצפות, זרימת מים חלשה או גוון לא שגרתי למים. רק אינסטלטור יוכל לבדוק את מצב הצנרת ולהעניק לכם תמונת מצב אמינה.

חשוב להבין שתקינות הצנרת מושפעת מגורמים מזהמים שמצטברים בתוכה וחוסמים אותה, כמו אבנית. סתימות מהסוג הזה וניקיון יסודי של הצנרת מצריכים כלים מקצועיים שיש לאינסטלטורים מומחים.

כמו כן, מומלץ וכדאי גם ליזום מידי פעם ניקיון וחיטוי של הצנרת על ידי אינסטלטור, כדי למנוע סתימות ונזילות עתידיות. אם תרוקנו כל כמה זמן את הלכלוך המצטבר על דפנות הצנרת בעקבות בדיקה תקופתית על ידי אינסטלטור, הדבר יסייע לכם לתחזק את הצנרת לאורך זמן.

 

  1. החלפת הצנרת

ללא ספק, הסיבות השכיחות ביותר להזמנת אינסטלטורים הן פתיחת סתימות ותיקון נזילות. אולם במקרים מסוימים לא די באיתור הבעיה ותיקון שלה – יש צורך גם בהחלפת מקטע או חלקים פגועים של הצנרת. גם עבור מקרים כאלה, יש להיעזר באינסטלטור מומחה בלבד.

 

לסיכום

כפי שכולנו יודעים, בעיות אינסטלציה הן רק שאלה של זמן, ובלתי אפשרי להתחמק מהן. יחד עם זאת חשוב להבין שאתם לא לבד – תמיד תוכלו לפנות לאינסטלטור מומחה שיסייע לכם, גם אם מדובר בתחזוקה תקופתית בלבד. רק באמצעות עבודת איש מקצוע יצטמצמו היקף ותדירות התקלות בצנרת שלכם.

כלי עבודה

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה