חיפוש
חיפוש

פריזבי מקצועי לעומת פריזבי חובבני

פריזבי הוא משחק פופולרי ואהוב על כולם, בין אם למשחק עם הכלב, או משחק עם חברים, בין אם חובבני בים או מקצועי בטורנירי אולטימייט או פריזבי פריסטייל, קשה להגיד לא לכיף שבזריקת צלחת מעופפת.

הפריזבי הלא רשמי הראשון שידוע לנו היה בתקופת יוון העתיקה בצורת דיסקוס, אם כי רק ב-1948 הושק הפריזבי כמו שאנו מכירים אותו היום לראשונה ובשנת 1957 נרשם כמוצר רשמי.

עם מעל ל-70 ותק והעובדה שהפריזבי הצליח להתחבב על כל הגילאים, התפתח סוגים שונים של פריזבי, נפתחו טורנירים, הומצאו חוקים למשחקים חדשים.

היום תוכלו לבחור בין הרבה סוגי פריזבי, בין אם אתם רוצים פריזבי חובבני בשביל להשתעשע עם הכלב בחוף הים, או בשביל מדי פעם לזרוק לחברים, או בין אם הפריזבי תפס אתכם באופן רציני ואתם רוצים למצוא את הפריזבי המקצועי ביותר שיש.

 

פריזבי – פנים רבות לו

מי שכבר שיחק יותר ממשחק אחד ודאי הבין שמעבר למזג האוויר במקום בו משחקים, מעבר ליכולת הזריקה, ישנה גם פונקציה של הפריזבי עצמו. החומר ממנו עשו הפריזבי, הצורה בה הוא בנוי משפיעים מאוד על האירודינאמיות שלו ויכולה להקל או להקשות על השחקנים. מרבית סוגי הפריזבי עשויים מסוגים שונים של פלסטיק, ישנו פלסטיק קשוח ועמיד יותר, פלסטיק בעובי שונה, עיצובים שונים המשפיעים על התפיסה ופריזבי מקצועי מאוד העשוי פחמן (קרבון).

הפריזבי הכי נפוץ הוא פריזבי הפלסטיק. פריזבי מקצועי העשוי מפלסטיק משקלו בדרך כלל 175 גרם וזאת על מנת שיהיה ניתן לזרוק אותו למרחקים ארוכים ביתר קלות, לשפר זוויות ולעשות טריקים. הוא מתאים לטורניריי אולטימייט ולאנשים המשחקים פריזבי פריסטייל ועושים טריקים רבים עם הפריזבי. פריזבי חובבני, לאלו שמשחקים לכיף, הוא בדרך כלל פריזבי במשקל 160 גרם ומתאים יותר לזריקות בינוניות טווח, ושוליו רחבים יותר על מנת לאפשר שליטה מוצלחת בו.

 

אז מה עדיף? מקצועי או חובבני?

אם אתם רק רוצים לשחק עם הכלב מומלץ לקנות פריזבי כבד יותר מהפריזבי המקצועי כדי שיהיה קשיח ויתר ולא ייהרס על ידי הנשיכות. גם הפריזבי המקצועי וגם הפריזבי החובבני באים שניהם בשלל צבעים ועם שלל איורים עליהם, כך שתוכלו להנות מפריזבי שהוא גם טוב וגם יפה.

ישנם פריזבים רבים בשוק, חלקם זולים מאוד חלקם פחות. פריזבים זולים בדרך כלל עשויים מפלסטיק זול אשר נשבר ונבקע בקלות ועל כן אם משחקים הרבה הפריזבי לא מחזיק לאורך זמן ומומלץ להשקיע בפריזבי מעט יותר יקר אשר יספק לכם שנים של משחק והנאה ויישאר במצב טוב אפילו אחרי משחקים רבים ואגרסיביים.

ההחלטה שלכם בין אם לקנות פריזבי מקצועי או פריזבי חובבני צריכה להיות תלוי בשימוש שלכם בו, הבינו את כמות הפעמים שאתם משחקים והרבה שלכם ועל פי זה ביחרו את הפריזבי המתאים ביותר עבורכם שיספק לכם שעות של הנאה.

חיית מחמד

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה