חיפוש
חיפוש

כיצד ניתן להגיע לפשרה ולהימנע מכתב אישום

כתב אישום הוא צירוף מילים שמרתיע לא מעט אנשים. בעמוד הקרוב נרד למשמעויות הביטוי- נבין לעומק במה מדובר כאשר מוגש נגד אדם כתב אישום, ונבין מה התהליכים השונים שאדם יכול לבצע (כמובן דרך ייעוץ וליווי של עורך דין) על מנת לנסות ולהביא לביטול כתב האישום.

כדורים של רובה

מהו כתב אישום?

כתב אישום, הוא מצב שבו המדינה תובעת באופן פלילי אזרח מסוים (התביעה יכולה להתבסס על מגוון רחב של עבירות- החל מרצח, העלמות מס, גניבות ועוד). כתב האישום מביא את הנאשם לכותלי בית המשפט, שם הוא נתון להחלטת השופט בלבד. בין אפשרויות הכרעת השופט- מאסר בפועל (לפי חומרת וסוג העבירה השופט קובע את גודל המאסר), קנסות כספיים (מידיים או עתידיים), עבודות שירות, כתבי התחייבות, מאסר על תנאי ועוד. כאשר מוגש נגד אדם אישום פלילי- בניגוד להליך אזרחי, מצוין בכתב האישום כלל הפרטים בקשר לאירוע המדובר- הזמן, המקום, סוג העבירה, שמות העדים שנכחו בזירת האירוע (בהנחה וקיימים כאלה) ועוד.

 

מדוע נרצה להימנע מהגשת כתב אישום נגדנו? כיצד נעשה זאת?

מרגע הגשת כתב האישום כנגד אדם מסוים, האדם שהיה עד כה על תקן חשוד במעשים המדוברים- מוגדר עכשיו כאשם. כאשר אדם מוגדר אשם, קשה מאוד לבצע מהלכים על דרך הרטרו, ועל כן אנו נעדיף להקדים תרופה למכה ולחסל את כתב האישום מבעוד מועד. על מנת לבטח את כתב האישום, ננסה להגיע לפשרה עם הצד התובע (ברוב המקרים המדוברים- מדינת ישראל ומוסדותיה).

פעולת הגשת הבקשה לביטול כתב האישום יכולה להיעשות על ידי כל אזרח באופן עצמאי. לאור ניסיון רחב שנים ולאחר התמודדות עם עשרות ואף מאות תיקים דומים, אנו ממליצים לכם לבצע את הפעולה הזו אך ורק בליווי עורך דין מוסמך. על מנת לבטל את כתב האישום דרוש לנמק את הבקשה ולבססה על עוגנים משפטיים, דבר שעורך דין מוסמך יכול ויודע לבצע. כאשר מדובר בתחום כה בעייתי- השאירו את פתרון הבעיה עבור גורם מוסמך.

עורך דין פלילי יכול לבסס את הפשרה או את הבקשה לביטול כתב האישום בטענות שונות: מקרים שבהם יש התיישנות, מקרים שמבוססים על חוסר עניין לציבור, חוסר סמכות מקומית ועוד.
במקרים בעיתיים ומסובכים יותר, יצטרך עורך הדין לבסס את טענותיו במטרה להפחית את כתב האישום (כתב האישום שהוגש מלכתחילה הינו חמור ובעל דרישות חמורות מן הצד התובע) ולהביא להגשת כתב אישום חדש, "סולח" יותר. כל הסיבות הללו, ממחישות עד כמה יש צורך בעורך דין מוסמך ומנוסה על מנת להגיע לפשרה במקרים הללו או לעיתים רק למזער את גודל הפגיעה הצפויה. אל תהמרו כאשר מדובר בנושאים רגישים והרי גורל כמו כתבי אישום- בצעו את הדבר הנכון והחכם ביותר.

אולי יעניין אותך גם

פיצויי תאונות דרכים
עריכת דין
תאונות דרכים וזכויות לפיצויים

תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומטיים ומשנים חיים, ולגרום לפציעות פיזיות, למצוקה רגשית ולעומסים כלכליים. בנסיבות מצערות שכאלה, חיוני להיות מודע לזכויות ולאפשרויות שלך לבקש

קרא עוד »
פולוסה