חיפוש
חיפוש

קוד הלבוש בבתי משפט

.אם אתם עומדים לעמוד לדין או שאתם עורכי דין, דעו כי ישנו קוד לבוש מחמיר ביותר. מהו? להלן הפרטים

קוד לבוש בבתי המשפט

בית המשפט במדינת ישראל הוא מוסד חשוב אשר נחשב לאחד מאבני היסוד של מדינה דמוקרטית. משום כך, ישנם כללי לבוש נאותים אשר מחייבים לא רק את עורכי הדין אלא גם את הנאשמים, וזאת על מנת לכבד את המעמד. למעשה, עורכי דין אשר מגיעים לבתי המשפט מחויבים ללבוש גלימה שחורה ולבוש אלגנטי, כאשר במידה ועורך הדין לא יהיה לבוש בצורה הזו הוא ייאלץ לעזוב את כותלי בית המשפט ולהחליף את בגדיו. על אף שנאשמים או נתבעים אשר מגיעים לבית המשפט אינם מחויבים לקוד לבוש ספציפי, חשוב לזכור כי המראה הכללי מעיד על האדם ולכן אין להגיע לבית המשפט בכפכפים או בבגדי חוף, אלא רק בלבוש מלא ומכובד.

שופט

קוד לבוש – לא רק במדינת ישראל

קוד הלבוש אשר נהוג בבתי המשפט בישראל איננו דבר ייחודי, אלא למעשה בכל בתי המשפט בעולם נהוג ללבוש בגדים ספציפיים בכדי לכבד את המעמד. בבריטניה לדוגמא, מחויבים עורכי הדין לחבוש פאה וגלימה ספציפית, זכר מימי המלוכה במאה ה 20. גם בארה"ב נהוג כי השופטים חובשים גלימות כמו גם עורכי הדין, כאשר קוד הלבוש שם הוא נוקשה ביותר ומחייב בגדים צנועים ואלגנטיים. במדינות נוספות בעולם כמו צרפת, ספרד, פורטוגל ביבשת אירופה וכן ביבשות אחרות ישנו קוד לבוש מחמיר ביותר, כאשר בחלק מהמדינות מי שאיננו מגיע לבוש בקוד הלבוש עלול למצוא את עצמו מואשם בביזיון בית המשפט.

מדוע חשוב להתלבש בצורה מכובדת לבית המשפט?

ע"פ המשרד של טייב, משרד עורכי דין פלילי מהמצליחים בישראל, המשפט "אין שני לרושם ראשוני" הוא נכון לא רק בחיים הפשוטים של כל אחד, אלא גם בהתנהלות מול בתי המשפט. לאור העובדה כי מדובר במוסד מדינה בעל כללים נוקשים ובעל כבוד ויוקרה, מחויבים הבאים אליו להתנהג בצורה נאותה לא רק מבחינה התנהגותית אלא גם מבחינת הלבוש. לא מדובר רק בהמלצה אלא בחוק אשר הועבר בלשכת עורכי דין אשר קובע כי עורכי דין מחויבים להגיע עם חולצה לבנה בעלת שרוולים ארוכים או קצרים, כמו גם עניבה. נשים יכולות להגיע לבית המשפט עם חצאית עד לגובה הברך, בעל מראה מחויט, כמו גם חולצה לבנה אשר מגוהצת. בעמידה מול השופט, יש ללבוש גלימה. מדובר בהנחיה אשר איננה מתייחסת לבית משפט ספציפי, אלא גם לבית המשפט העליון, המחוזי, בית משפט לענייני משפט ועוד. מעוניינים לקבל מידע נוסף לגבי כללי הלבוש בבית המשפט בעבור עורכי דין כמו גם נאשמים? היכנסו לאתר בכתובת https://www.gordonsilver.com השאירו פרטים מלאים ונציג מטעם המשרד ישוב אליכם בהקדם לקבלת ייעוץ.

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה