חיפוש
חיפוש

קווים לדמותו של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT)

רובנו שומעים שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) בפעם הראשונה, אך למעשה כולנו צריכים להכיר אותה. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא שיטת טיפול פסיכולוגי, קצר וממוקד במיוחד. במאמר זה אנו נרחיב כמה שניתן אודות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT), מה הוא? עבור מה הוא משמש? וכמה הוא עולה?

 

מה זה הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT)?

טיפול CBT הינו טיפול פסיכולוגי קצר יחסית וממוקד במיוחד. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) מבוסס על רגשות ותחושות נפשיות ופיזיות הקשורות אחת לשנייה ומשפיעים זו על זו. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) מתבסס על כך שרבות מהמצוקות שאנו חווים הן פרשנות רגשית ואינה כתוצאה מהאירועים עצמם.

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) הינו חדש יחסית בתחום הפסיכולוגיה. הטיפול החל את דרכו בתחילת שנות ה- 70 על ידי פסיכיאטר אמריקאי, ד״ר אהרון בק. אהרון בק טען בעיקר שטיפול התנהגותי כמו הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) יכול להיות יעיל במיוחד עבור מקרי דיכאון ובעיות נוספות.

 

מה מייחד את שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT)?

  1. הוכחה מחקרית

שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) מעוגנת על ידי הרבה מאוד מחקרים. השיטה נבחנה ונחקרה שוב ושוב על ידי מחקרים, שלבסוף מאששים במיוחד את יעילות הטיפול. על פי מחקרים שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) נמצאה יעילה במיוחד עבור מקרי דיכאון.

 

  1. תקופת טיפול קצרה

כאשר מדובר בשיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) מדובר בטיפול קצר יחסית. במירב הטיפולים, משך הטיפול כולו נע בין 12 ל- 17 טיפולים בלבד. מאפיין זה מייחד במיוחד את שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) ומעניק לו יתרונות רבים נוספים.

 

  1. התמקדות בנושא הרלוונטי

בשונה משיטות טיפול פסיכולוגיות אחרות, שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) מתמקד בנושא ספציפי שעליו הפסיכולוג והמטופל עובדים לכל אורך הטיפול, מתחילתו ועד סופו. התמקדות בבעיה או בנושא הספציפי במהלך הטיפול מייעל את הטיפול כולו.

 

כמה עולה הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT)?

אם מדובר בפסיכולוגים פרטיים, לדוגמא: פסיכולוג בחיפה, הטיפול יהיה יקר יחסית לשירותים הציבוריים שמעניקות חברות הבריאות השונות. מחירו של טיפול בודד, כחלק מסדרה ארוכה של טיפולים נע באזור ה- 400 ש״ח.

 

לסיכום

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) הינו טיפול בעל יתרונות רבים ומשמעותיים במיוחד. ראשית, מדובר בשיטת טיפול מודרנית המתאימה במיוחד לזמנים שלנו. השיטה החלה את דרכה לפני כ- 50 שנים ע״י פסיכיאטר ד״ר אהרון בק. בעזרת מיקוד הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) בנושא אחד ספציפי וקיצור אורך הפגישות שיטת הטיפול נמצאה ליעילה במיוחד, נקודה זו הוכחה במפורש על ידי עשרות מחקים שונים.

ראש

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה