חיפוש
חיפוש

כמה זמן לפני הלידה מומלץ לקחת קורס עזרה ראשונה לתינוקות

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב הורים נוגעת לכל הנושאים שקשורים לבטיחות עם התינוק החדש.

מדובר ברוב המקרים בשאלות שנוגעות להכנת האמבטיה באופן המתאים ביותר, להנקה ולקורס עזרה ראשונה שיכול להציל חיים.

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם בהריון (מזל טוב!) ואתם תוהים מתי אתם צריכים לקחת חלק בקורס עזרה ראשונה לתינוקות.

רגע לפני שתילחצו שאין לכם מספיק זמן, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותקבלו את כל המידע הנחוץ לכם:

 

פנינו אל מומחים ושאלנו אותם מומלץ לקחת קורס עזרה ראשונה

חשוב לציין שכדי לענות על התשובה הזו, היינו צריכים לפנות אל מומחים בתחום. מדובר ברופאים, פרמדיקים ומדריכות לליווי התפתחות של תינוקות. ערכנו פגישת זום משותפת לכל המומחים הללו ושאלו אותם מתי לדעתם צריך לקחת קורס עזרה ראשונה לתינוקות. קיבלנו תשובות מגוונות ובחרנו להציג בפניכם את כולן. להלן כל התשובות הללו:

התשובה של הרופאה

שמה של הרופאה הוא עירית והיא אמא בעצמה ל-4 ילדים. הגדול ביותר בן 10 והקטן נולד ממש לא מזמן והוא בן 6 חודשים. כך שמדובר בתשובה מאשת מקצוע שיכולה להעיד על עצמה. עירית ציינה בפנינו שלדעתה מומלץ לקחת קורס עזרה ראשונה לתינוקות לאחר תחילת השליש השני להריון מ-2 סיבות:

  1. בגלל שלאחר תחילת השליש השני יש פחות סיכוי להפלות
  2. בגלל שבמהלך ההיריון יש זמן פנוי שמאפשר להקדיש זמן ללימודי קורס

 

התשובה של הפרמדיק

שמו של הפרמדיק הוא איתן, אבא לילדה בת שנה. לדבריו, אשתו והוא עברו את קורס העזרה הראשונה לאחר הלידה (בגלל שלא התאפשר להם לקחת חלק בקורס במהלך ההיריון מסיבות שונות). הוא שיתף אותנו בכך שאשתו עברה לידה טראומתית והיה לה מאוד קשה לקחת חלק בקורס באותה תקופה, אך היא בחרה להשתתף בו בגלל שידעה שיש לדבר חשיבות רבה. איתן ממליץ לעבור את הקורס במהלך ההיריון ואין זה משנה באיזה שלב, כדי להימנע ממצב שבו עסוקים בגידול הילד ולא מתאפשר לקחת חלק בקורס לאחר הלידה.

 

התשובה של המדריכה לליווי התפתחות

שמה של המדריכה הוא לוטם, היא רווקה אך יש לה ניסיון רב בתחום. לדבריה, מומלץ לקחת חלק בקורס בסביבות חודש שמיני, מכיוון שזהו השלב שקרוב מאוד ללידה. היא מציינת שחשוב מאוד לבצע את הקורס בשלב מאוחר יחסית של ההיריון כדי שניתן יהיה לזכור את החומר הנלמד בו וליישם על התינוק או התינוקת לאחר הלידה.

 

סיכום

לפי התשובות של המומחים שנכתבו לעיל, ניתן לראות כי המומחים ממליצים לבצע את הקורס במהלך ההיריון, אך מדובר בהמלצה בלבד. כלומר, במידה ואין זה מתאפשר לקחת חלק בקורס בשלב זה, ניתן להירשם אליו לאחר הלידה (דבר שאינו מומלץ במיוחד בעקבות מחסור בזמן פנוי שעלול לבוא לידי ביטוי מצד היולדת וקרוביה).

פעוט

 

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה