חיפוש
חיפוש

מה עדיף לבריאות שלכם קלנועית או הליכון מתקפל

גם קלנועית וגם הליכון מתקפל מהווים כלי עזר לניידות עבור קשישים או אנשים עם מוגבלות.

הקלנועית גם מאד נפוצה בקיבוצים ומושבים ככלי תחבורה של התושבים.

לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו והם ממלאים צרכים שונים אצל אנשים שונים.

שניהם עושים את העבודה בצורה נהדרת ומשפרים מאד את איכות חיי הקשישים.

 

קצת על קלנועית

כאמור, קלנועיות היו כבר בקיבוצים לפני הרבה שנים ופופולריות שם עוד היום. הקלנועית היא כלי רכב ממונע עם מנוע חשמלי והיא מגיעה עם 3 גלגלים או 4 ויש גם אפשרות לסלסילה מקדימה. הקלנועית אינה מיועדת לנסיעה בכביש אלא על המדרכה בלבד ובמרבית המקרים מדובר בנהגים עם מוגבלות או קשישים. כאמור, מדובר במנוע חשמלי אשר ניתן להטענה בקלות-מספר שעות מספיקות לעד 40 ק"מ. כדי לנהוג בקלנועית אין צורך ברישיון ובנוסף, לא צריך להעביר את הקלנועית בטסט או לעשות ביטוח.

 

קצת על הליכון מתקפל

הליכון מתקפל משמש כעזר להליכה לאנשים שמוגבלים ביכולת זו כמו קשישים או אנשים שנפצעו. במרבית המקרים ההליכון עשוי מאלומיניום-מתכת שלא מחלידה, קלה וחזקה ובכך מקנה להליכון את היכולת לאפשר יציבות מלאה למשתמש ועם חיי מדף ארוכים. הליכון מתקפל יכול להגיע גם יחד עם מושב כך שלכל מקום אליו תלכו, תוכלו לעצור ולשבת בעת הצורך. פרט להליכון מתקפל ישנם גם הליכון לאימון, הליכון קבוע, הליכון אחורי וגם הליכון עם גלגלים. בנוסף יש גם הליכון ביתי שמאפשר למשתמשים ניידות מלאה ובטוחה בבית.

 

כיצד בוחרים בין השניים

בגדול, ניתן לומר שקלנועית נמצאת לשימוש מחוץ לבית ואילו לתוך הבית משתמשים בהליכון מתקפל, אך בהחלט ניתן גם להשתמש בהליכון מתקפל מחוץ לבית. השאלה היא מה מטרת היציאה ומהי מידת הנגישות. אם למשל אתם גרים בבניין קומות עם מעלית שלא ניתן להכניס אליה קלנועית אז כמובן שכדאי להשתמש בהליכון. בנוסף, יש לקחת בחשבון את שיקול הנהיגה, כאשר ישנם אנשים שיחששו לנהוג בקלנועית, אף על פי שמדובר במנוע חשמלי ושלא צריך רישיון. כל אחד צריך לחשוב עם עצמו מהם הצרכים שלו ומהם הרצונות. אפשר גם להשתמש בשניהם: הליכון לבית וקלנועית בחוץ.

 

לסיכום

היום, שיש את ההליכון המתקפל והקלנועית, חיי הניידות של הקשישים והמוגבלים הרבה יותר נוחים וניתן לצאת מהבית בתדירות יותר גבוהה למי שמעוניין. גם ההליכון וגם הקלנועית טובים ובטוחים ומקנים תחושת ניידות חופשייה. מגוון המוצרים בתחום הזה גדול מאד כמו גם טווח המחירים. אפשר לעשות השוואת מחירים באתרי האינטרנט השונים ואפילו להתייעץ עם בתי אבות או עם דיור מוגן כדי לקבל המלצות על חברות מסויימות והעדפת שימוש. לגבי קלנועית, אם אין באפשרותכם להכניס אותה הביתה תוודאו שאתם יכולים לאכסן אותה במקום בטוח על מנת שלא יגנבו לכם אותה וגם לשמור עליה ממזג האוויר.

 

כידון

אולי יעניין אותך גם

פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה