חיפוש
חיפוש

קניית ומכירת דירה בבאר שבע

באר שבע נחשבת בשנים האחרונות לאחת מהערים המתפתחות בקצב המהיר ביותר בישראל. האוניברסיטה, פתיחת מרכזי תעשייה, והקרבה של בסיסים צבאיים חדשים באזור, עם אנשי הקבע המשרתים בהם הדורשים דיור, הופכים את הנדלן בבאר שבע לסחורה מבוקשת במיוחד. במאמר זה נסקור מספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחנים אפשרות לקנות או למכור דירה בעיר.

 

דירות שותפים להשכרה

בעיר באר שבע פועלת אחת מהאוניברסיטאות הגדולות והנחשבות ביותר בישראל. האוניברסיטה מושכת בכל שנה לעיר עשרות אלפי סטודנטים מכל רחבי הארץ, אשר מגיעים לתקופת זמן מוגבלת על מנת להשיג תואר אקדמאי. רובם המוחץ של הסטודנטים, יתגוררו בתקופה זו בדירות שותפים להשכרה בעיר. אם אתם מעוניינים להשקיע ולרכוש דירה בעיר, ולהשכיר אותה לשותפים, חשוב מאוד שתדעו להתאים אותה אל הצרכים של ציבור הסטודנטים, שהם חלק מכובד משוכרי הדירות בעיר. התאמה אל הצרכים של ציבור הסטודנטים כוללת בין השאר קרבה פיזית לאוניברסיטה. מאחר ורוב ריכוזי התלמידים נמצאים בהיקף הקמפוס, החיים הסטודנטיאליים מתרחשים בשכונות הסמוכות אליו, וכדאי שהדירה שלכם תהיה שם. בנוסף, כדאי מאוד לוודא שהחדרים אטומים כיאות כך שלכל שותף תהיה פרטיות, ושהדירה תהיה משורגת ומשופצת.

 

שיפור ערך הדירה לפני המכירה

אם אתם בעלי נכס אחד או יותר בבאר שבע, וברצונכם למכור אותו, יש מספר צעדים שתוכלו לעשות כדי לשפר את ערכו ולהגדיל את שורת הרווח שלכם. ראשית, כדאי מאוד שתחפשו עורך דין מקרקעין בבאר שבע. עורך דין כזה יוכל להציג לכם תמונה חוקית מלאה על השינויים שתוכלו לעשות בנכס לפני המכירה, וגם יהיה בעל ידע על עסקאות אחרות שנעשו בעיר. שיפור ערך הדירה לפני המכירה יכלול לרוב שיפוץ פנימי סטנדרטי, כולל צביעה והחלפת מטבח וחדרי שירותים. נוסף על כך, כדאי מאוד לשקול להתקין אמצעי אבטחה בדירה, כולל סורגים על החלונות, דלת פלדלת ועוד. שיפור ערך הדירה לפני המכירה יכול לכלול גם שיפוצים נרחבים יותר, כדוגמת איחוד בין המטבח לשאר הסלון, ליצירת מרחב אירוח גדול יותר, ובעל מראה מודרני ופתוח.

 

מהו הצפי לעתיד?

אי אפשר לצפות את העתיד בכל מה שנוגע לשוק הנדלן. חשוב מאוד להבין, ששינויים אזוריים יכולים להיות בעלי השפעה אדירה על ערך הנדלן בעיר. שינויים כמו הגדלת תדירות הרכבות לתל אביב, מעבר של בסיסים נוספים עם אנשי קבע המחפשים פתרון דיור, פתיחת אקדמיה חדשה בעיר, או אפילו הקמת אזור תעשייה חדש, יכולים להיות בעלי השפעה אדירה על מחיר הנדלן. לפני שאתם מבצעים עסקה, חשוב מאוד שתנסו לקבל את כל המידע על האזור בו אתם מעוניינים לרכוש דירה. כדאי מאוד להציץ בתוכניות פיתוח עתידיות, ולבדוק שהם מתאימות לשאיפות שלכם מהדירה. לדוגמא, אם אתם מעוניינים להשכיר דירה לאנשי קבע, כדאי מאוד שתבדקו קרבה של מוסדות חינוך וגנים לילדים.

נכס למכירה

אולי יעניין אותך גם

עסקאות בתחום המקרקעין
נדל"ן
מהי עסקת קומבינציה ומה היתרונות שלה?

עסקאות קומבינציה בתחום הנדל"ן הם בעצם הסכמים שבהם בעל קרקע ויזם או קבלן מחליפים נכסים, המאפשרים בנייה של מבנים חדשים על חלקת קרקע נתונה. הרעיון המרכזי הוא שבעל הקרקע מספק את הקרקע, ובתמורה יקבל חלק מהיחידות החדשות שנבנו. הסדר זה יכול להיות מועיל עבור שני הצדדים המעורבים, ומציע שיטה ייחודית לניצול שווי הנכס ללא צורך מיידי בעסקאות מזומן   מה ההבדלים בין עסקאות קומבינציה? קיימים שני סוגים עיקריים של עסקאות קומבינציה, שלכל אחת מהן מערך המאפיינים וההשלכות שלה, במיוחד בנוגע למיסוי. "עסקאות המכירה המלאות" כרוכות בהעברת כל הקרקע ליזם. לעומת זאת, במסגרת "עסקאות מכר חלקיות" היזם מקבל רק חלק מהקרקע.   מהן השלכות המיסוי בעסקאות?

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
נדל"ן
5 סיבות לפנות לעו"ד מקרקעין

עורכי דין המתמחים במקרקעין הפכו להיות חיוניים בעסקאות נדל"ן בישראל. בעלי נכסים רבים מוצאים את עצמם זקוקים לייעוץ משפטי בנושאי קרקעות, בנייה, מיסוי ועוד. במאמר

קרא עוד »
פולוסה