חיפוש
חיפוש

קצת דרום אמריקה וקצת אירופה

בקצה המערבי והדרומי של יבשת אירופה, מוקפת בספרד מצפון ומזרח ובאוקיינוס האטלנטי ממערב ודרום, נמצאת פורטוגל – ארץ שהיא קצת דרום אמריקה וקצת אירופה.

לפורטוגל היסטוריה עתיקה וענפה. פעם הייתה פורטוגל מעצמה ימית עם מגלי עולם ומהפכנים שנשאו את השפה הפורטוגזית עד ברזיל. השפה הפורטוגזית נשמעת כמו שילוב בין ספרדית לרוסית מה שנותן לה ניחוח לטיני המזכיר יותר את דרום אמריקה מאשר את ספרד יחד עם מבנה אירופאי והיסטוריה עשירה כמו שיש רק באירופה.

 

היסטוריה ותרבות בשפע

בפורטוגל תוכלו למצוא מבנים החל מהמאה ה-12 לספירה – הריסות מבנים, קתדרלות ענקיות וטירות רחבות ידיים. המבנים העתיקים של פורטוגל אינם שמורים רק בליסבון הבירה – הם פרושים בכל רחבי פורטוגל, לעיתים תוכלו למצוא טירה בודדה עומדת בקצה הר, תוכלו לבקר בסינטרה – עיירה סמוכה לליסבון בה ניתן למצוא יותר טירות וארמונות רבים כמו ארמון פנה הצבעוני והמפורסם או לבקר באובידוש- עיירת הממוקמת בין ליסבון לפורטו אשר מרגישה כמו לחזור בזמן לימי הביניים.

מעבר להיסטוריה הרבה שניתן לחוות בביקור בארמונות העתיקים של פורטוגל, ישנם גם מוזיאונים רבים באים ניתן לשמוע על ההיסטוריה של פורטוגל, הצי הימי שלה, הכיבושים, המלחמות, התגליות, האומנות ועוד.

פורטוגל הייתה מעצמה ימית בעברה, כמו שכבר ציינו, ומעבר לכך שהפיצה את התרבות הפורטוגלית לקצוות אחרים על הכדור, היא גם אספה אליה המון ממקומות אחרים – קולינריה מעניינת ותרבות מגוונת עם נגיעות ממקומות שונים בעולם והפכה למרכז של חיים ענפים ומודרניים המשלבים המון בניה וארכיטקטורה חדשנית ומרגשת יחד עם הארכיטקטורה העתיקה ומשלבת המון אומנות מודרנית ומסורתית.

ליסבון ופורטו הן שתי ערים נהדרות לחוות בהם את המפגש של הישן והחדש בפורטוגל. בתי הקפה החמודים והמסעדות הטעימות נותנות את התחושה המוכרת של אירופה, בייחוד אם נהנים מהם לצד החוף בעיירה היוקרתית קשקאיש המזכירה את חופי דרום צרפת האקסקלוסיביים, אך יחד עם זאת בפורטוגל יש את ניחוח של דרום אמריקה שאי אפשר להתעלם ממנו.

 

לא ממש אירופה הקלאסית

מלבד השפה שלרגע גורמת לתהות באיזה יבשת נמצאים, גם המחירים של פורטוגל עלולים לגרום לכם לשכוח שאתם מטיילים באירופה. פורטוגל היא אחת המדינות הזולות באירופה מבחינת לינה, אוכל ותחבורה, הטבע בה רב ומיוחד וחופי הים שלה לא רק יפים לא גם מלאים בגלים טובים – ביניהם הגל הכי גבוה בעולם בנזרה. גלים טובים וגדולים תמיד מושכים אליהם גולשים, ולאורך כל רצועת החוף של פורטוגל תוכלו למצוא המון עיירות מלאות בגולשים עם אווירה כפרית ונינוחה שקצת מזכירה את.. כן- דרום אמריקה.

חבל אלגרבה הנמצא בדרום פורטוגל יתן לכם גם קצת טעימה של צפון אמריקה באירופה, שכן רבים קוראים לו ה"מיאמי של אירופה" בגלל השילוב כפרי דייגים קטנים ופשוטים מלאי צעירים ומסיבות, לצד בתי עשירים, מגרשי גולף ושייט בין המערות והלגונות הקסומות שבאזור- חלקם כל כך יפים שקשה להאמין שהם אכן קיימים.

אמנם אירופה מלאה באיים אך האיים של פורטוגל הם לא ממש האיים של צפון אירלנד – הם יותר מזכירים איים מדרום אמריקה מאשר איים אירופאים. האי מדיירה יותר קרוב לחופיה של מרוקו מאשר לחופיה של פורטוגל מה שמקנה לו מזג אוויר חמים ונעים, האיים האזוריים נמצאים מערבה יותר בתוך האוקיינוס האטלנטי ומעט דרומה מפורטוגל, מה שמקנה גם להם מזג אוויר טרופי. האיים האזוריים ומדיירה נוצרו מהתפרצויות של הרי געש מה שהופך את הטבע בהם למוזר וייחודי שלא כדאי לפספס, והכל במחירים הזולים של פורטוגל.

גם בפורטוגל עצמה וגם באיים הנופים הקסומים של פורטוגל הם משהו שחובה לראות, ומה שנהדר הוא שבמהלך כל השנה מזג האוויר בפורטוגל פשוט מושלם. בחורף לרוב יורד עד 5 מעלות צלזיוס, כך שאין מה לדאוג מקיפאון, ובקיץ הבריזה מהים שומרת על כך שתמיד יהיה נעים וצונן, כך שאין מה לדאוג מעודף חום וימים מיוזעים.

האביב והסתיו מביאים איתם פריחות יפות ושלכת נהדרת והכל בזמן שהטמפרטורה נשארת פשוט מושלמת- לא חם מדי ולא קר מדי. פורטוגל היא קצת כמו נטע זר באירופה, קצת דומה להלך רוח האירופאי, אבל גם קצת שונה, מה שבטוח זה שהיא מרתקת ומיוחדת וכל מי שמגיע אליה מתאהב בה מיד.

 

דרום אמריקה

אולי יעניין אותך גם

חוּפשָׁה
תיירות
באילו אתרים כדאי לחפש חופשה?

בעולם המהיר של היום, כולם רוצים הפסקה משגרת היומיום שלהם, מחפשים מפלט שבו הם יכולים להירגע ולהנות. עבור אנשים חרדים, מציאת יעד לחופשה, המתאים לאמונתם

קרא עוד »
מלון
תיירות
איך בוחרים מלון בעיר חיפה?

בחירת המלון המתאים ביותר בחיפה היא משמעותית ביותר כי היא יכולה לשפר את חוויית הטיול שלכם ולהפוך אותו לייחודי ומושלם. למזלכם, לצד האטרקציות המגוונות והעושר

קרא עוד »
סיורים בחו"ל
תיירות
סיורים בחו"ל: המדריך המלא

יציאה לסיור בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומעשירה, המאפשרת לך לחקור יעדים חדשים, לשקוע בתרבויות שונות וליצור זיכרונות מתמשכים. עם זאת, תכנון סיור מוצלח דורש

קרא עוד »
לתכנן טיול לאיסלנד
תיירות
איך מתכננים טיול באיסלנד?

איסלנד, ארץ האש והקרח, היא אחד היעדים הייחודיים והיפים בעולם. מהקרחונים המדהימים והנופים הוולקניים ועד לתרבות התוססת ולמקומיים הידידותיים, לאיסלנד יש מה להציע לכל מטייל.

קרא עוד »
פולוסה