חיפוש
חיפוש

רגע לפני הגט: גישור גירושין מקצועי שיציל את המצב -אודיו

זהו, החלטתם שאתם מתגרשים. רגע לפני שאתם הולכים להליך משפטי בבית משפט, ומוציאים אלפי שקלים מיותרים, יש לכם את האופציה לגישור גירושין מקצועי. שימו לב שבעיקר במקרים שיש חוסר תקשורת בין בני הזוג, גישור מקצועי יכול לעשות את ההבדל ולחסוך לכם עגמת נפש רבה. מה זה אומר גישור גירושין? באיזה מקרים נעשה אחד כזה? כל הפרטים

 

מה זה גישור גירושין?

גישור גירושין מקצועי הוא בעצם הליך חלופי להליך הגירושין בבית המשפט. מדובר בהליך בו בני הזוג הולכים לצד שלישי, מגשר מוסמך, שבעצם מסייע להם לבחון את נקודות המחלוקות ביניהם, לנהל משא ומתן על נקודות אלה, ולקבל את ההחלטה המתאימה להם. שימו לב שגישור גירושין לא אומר שהמגשר מקבל עבורכם את ההחלטות. המגשר רק יעזור לכם להגיע להחלטה שמתאימה עבורכם.

 

מה עושים כשיש חוסר תקשורת בין בני הזוג?

השאלה הגדולה היא עד כמה המצב גרוע. ישנם מקרים בהם גישור גירושין מקצועי לא יהיה רלוונטי. כשהפערים גדולים מדי, ואין בכלל מה לדבר, כנראה שתצטרכו להיפגש בבית משפט. אבל, אם אין תקשורת, אבל אתם כן חושבים שיש סיכוי כלשהו לפתרון מחוץ לקופסה, כדאי לכם לבחון את ההליך של גישור גירושין. מדובר בהליך נפוץ מאוד, וגם אם יש חוסר הסכמה, או חוסר תקשורת, מגשר טוב, ידע להביא את שני הצדדים לדון גם על הנקודות הכואבות.

לחיצת יד

מה היתרון של גישור גירושין על פני הליך משפטי?

היתרון העיקרי הוא המחיר. עלות של הליך גישור יכולה להגיע לכמה אלפי שקלים, עשרת אלפים ₪, אם באמת מדובר בפערים עמוקים. לעומת זאת, הליך משפטי בבית משפט, יעלה לכם הרבה יותר כסף ויגרום לעגמת נפש רבה. בנוסף, בהליך גישור גירושין, אתם, בני הזוג, תקבלו בסוף את ההחלטות הנוגעות לעתידכם. תוכלו להביא את רצונכם, לבחון אותו מול רצון בן או בת הזוג, ולבטא את תפישת עולמכם. בהליך משפטי, בסוף, השופט הוא הקובע. בנוסף, הליך כזה בדרך כלל ימצה את הוויכוחים בין בני הזוג, כך שהם יחליטו על מנגנון משותף לקבלת החלטות במקרים מורכבים.

 

ומה עם באמת יש חוסר תקשורת רציני?

כפי שכבר נאמר, הגישור רלוונטי גם במקרה של פערים משמעותיים. כן צריך לדעת שבמקרה כזה המגשר קודם כל יבצע הליך של ריכוך. הוא יגרום לשני הצדדים להגיע לשולחן המשא ומתן במתח מופחת. לאחר מכן, אחרי שיהיו מסוגלים לתקשר ביניהם, המגשר ימקד את המחלוקת בנושאים בהם אכן ישנה מחלוקת.

לסיום, הליך גישור גירושין יכול להיות מאוד רלוונטי, גם אם יש בין בני הזוג פערים משמעותיים, עד כדי חוסר תקשורת רציני. במקרים מסוימים הוא יכול ממש להציל את המצב, והיו כבר מקרים. וכמובן, מחירו נמוך בהרבה מהליכים אחרים הנהוגים בגירושין.

פטיש

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה