חיפוש
חיפוש

רואה לך בעיניים – כך תתאימי את צבע הצללית לצבע העיניים

על תאוריית הצבעים שמעת? הנה המדע מאחורי האיפור. אלו צבעי הצלליות שיחמיאו בצורה הכי טובה לצבע העיניים שלך!

 

מהן צלליות?

צלליות הן מוצר מעולם האיפור שנועד להעניק צבע לעפעפיים שלך. הצללית היא אבקת חומר דחוסה שמניחים בעזרת מברשת על העין והיא יוצאת מראה של צבע מסויים. קיימים כל מיני סוגי צלליות- צלליות מבריקות, צלליות מאט, הולוגרפיות, מלאות נצנצים ואפילו צלליות רטובות או קרם צללית.

הצלליות הומצאו לפני אלפי שנים והאזכורים המעניינים והבולטים ביותר שלהן הוא ממצריים העתיקה, שם היו לוקחים אבני חן, חיפושיות מתות ופרחים כדי לייצר פיגמנטים ולמרוח אותם על העין. בתיעודים ההם מוזכרת משחת פיגמנט שחורה לאיילנר ואבקות צבע לצללית.

הפרעונים השתמשו באיפור אצל בני המלוכה ואנשי המעמד הגבוה והמנהג הופיע שנים לאחר מכן גם אצל גברי בריטניה. היום צלליות הן מוצר איפור פשוט ויחסית נפוץ שנמצא בשימוש בעיקר אצל נשים.

צללים

מהי תאוריית הצבעים?

תאוריית הצבעים היא גלגל של צבעים שמציג בעצם את כל צבעי היסוד ואת הצבעים שנוצרים בינהם. בגלגל לכל צבע יש צבע הפוך לו שהוא נקרא הצבע ״המשלים״ שלו. הצבעים המשלימים הם הצבעים ההפוכים אך הרמונים שמבליטים צבע אבל עם זאת מתאימים איתו. דוגמא לצבעים משלימים היא צהוב וסגול או כתום וירוק.

הצבעים המשלימים הם חלק מאוד גדול מכל עולמות מחקר האסתטיקה- עיצוב פנים, איפור ואפילו אופנה. הצבעים מייצרים מראה מתוחכם ובולט וכשמדובר בצלליות לכל צבע עין יש את הצבע המשלים שיגרום לה לבלוט. אם את מחפשת מראה רגוע הלכי על צללית עם אותו צבע היסוד של העין שלך ואם את מחפשת להבליט את העיניים אלו הצבעים המתאימים:

  • עיניים כחולות: הניגוד הכי משמעותי לצבע העיניים הכחול הוא האדום, בחרי בצלליות ורודות או אפילו אדומות כדי לגרום לכחול שבעיניים שלך לבלוט. אם תרצי מראה רגוע הלכי על צבעים דומים לצבע היסוד שבעין שלך כמו לדוגמא סגול בהיר או ירוק.
  • עיניים חומות: לצבע החום הצבע המבליט והמנוגד הוא הסגול. כדי להבליט את העיניים שלך בצורה המירבית בחרי בצלליות סגולות, או התאימי את הצללית לעיניים והלכי על גווני זהב, צהוב או אפילו צבעים חומים ומעושנים.
  • עיניים ירוקות: לבעלי העיניים הירוקות יש כמה אפשרויות לצבעים שיבליטו את העיניים- כתומים, סגולים וצבעים קרים כמו כסף או אפור. לעיניים הירוקות רוב הצבעים יראו רגועים ומתאימים משום שרוב הצבעים מכילים בתוכם כחול או צהוב. למראה רגוע בחרי בירוקים, בצבעים חומים או בתכלת.

 

לסיכום-

צלליות הן מוצר איפור שמקשט את העפעף ומוסיף צבע לכל מראה. לכל צבע עיניים קיימות צלליות שידגישו אותו וצלליות שיחמיאו לו. שחקי בצבעים ונסי לוקים שונים- בולטים וממותנים יותר.

צללית

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה