חיפוש
חיפוש

רוצים להגיש תביעה קטנה – כך תעשו את זה נכון

כולנו מכירים מקרים משפטיים שנסחבו זמן רב למרות שהם דנו בסכום פיצוי נמוך ולא משמעותי. בדיוק מסיבה זו בית משפט השלום מאפשר הגשת תביעות קטנות בהליך מזורז ופשוט, דרך בית משפט לתביעות קטנות. כאן ריכזנו עבורכם מידע בנושא, מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מתי התביעה היא תביעה קטנה?

תביעה קטנה היא תביעה בה גובה הפיצוי הנתבע הוא נמוך מ-34,600 ₪. יחד עם זאת, קיים תנאי נוסך הקובע כי במסגרת תביעה קטנה לא יהיה ניתן לדון בעניינים מנהליים, אלא אך ורק בעניינים אזרחיים, מכל סוג שהוא.

תנאי נוסף בו תביעה קטנה צריכה לעמוד, הוא שהצד התובע הוא אזרח פרטי ולא עסקן ציבורי או בעל עמותה וכדומה. הגשת תביעה קטנה היא פשוטה וקלה יחסית. בית המשפט קבע כי בתביעות קטנות לא ניתן לשכור שירותי ייצוג של עו"ד במשפט, כדי למנוע סחבת מיותרת המשרתת עורכי דין רבים.

מסיבה זו, תביעות קטנות מוגשות באופן עצמאי על ידי התובע עצמו. כך התובע לא מוציא כספים מיותרים על התביעה. אך למרות זאת, חשוב לדעת איך מגישים תביעה קטנה כדי לעמוד בכל הקריטריונים של בית המשפט ולהצליח בתביעה.

 

מה הדרך להגשת תביעה קטנה?

ניתן להגיש תביעה קטנה באופן פרונטלי במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות הקרוב אליכם. כיום, ניתן להגיש תביעות קטנות גם באונליין, אך גם אז, חשוב לצרף את כל הראיות והמסמכים הנדרשים, כדי למנוע עוגמת נפש מיותרת.

 

כתב תביעה מפורט

הדבר הראשון שתצטרכו למלא הוא כתב תביעה בו תפרטו באופן מדויק את המקרה המהווה עילה לתביעה שלכם. מסמך זה מכריע בסופו של דבר על ההליך המשפטי ולכן חשוב לנסח אותו בצורה מדויקת ותמציתית. יחד עם זאת, ההמלצה היא לפרט את מקרה התביעה פעמיים. בתחילת המסמך לסקור אותו באופן תמציתי וקולע, ובהמשך לפרטו לפרטי פרטים.

 

צירוף ראיות רלוונטיות

ככל שיש יותר ראיות המוכיחות את אמיתות האירוע, יהיה לכם קל יותר לקבל את המגיע לכם. יחד עם זאת, אנשים רבים מתעצלים לצרף ולחפש אחר ראיות. וחבל. צרפו בשלב זה את כל הראיות הקיימות, זה יכול להיות מסמכים רפואיים, תמונות, קבלות ועוד. אם תרצו לצרף ראיות נוספות בהמשך, התהליך לצירופן יהיה מורכב הרבה יותר.

 

תשלום אגרת טיפול

כמו על כל שירות ציבורי, גם על הגשת תביעה קטנה יש לשלם אגרה. גובה האגרה נקבע כך: על כל 5,000 ₪ של תביעה, האגרה תהיה 50 ₪. במקרים בהם אתם מגישים תביעה גדולה יותר, תוכלו להכפיל את האגרה בהתאם.

 

הגשת הטפסים

כעת עליכם להגיש את הטפסים למזכירות בית המשפט הקרוב אליכם. רק לאחר שקיבלתם אישור על קבלת התביעה שהגשתם, החל תהליך התביעה שלכם. בהצלחה.

שופט

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה