חיפוש
חיפוש

רטיבות עקב שיפוץ בקומה מעליי – כיצד לפעול?

זיהיתם רטיבות בתקרה שלכם ואתם סבורים כי היא מגיעה כתוצאה מהשיפוץ או מהצנרת של הקומה מעל. עליכם לפעול על מנת לקבל את מה שמגיע לכם. מה עושים ומי יכול לסייע?

 

מגורים בבניין משותף מחלים על דיירי הדירות אמנם לחיות חיים פרטיים בדירה שלהם, אך בהחלט גם מעודדים פיתוח יחסי שכנות טובה ולא פעם, יוצרים ממשקים רצויים, או פחות רצויים עם שכנים בבניין.

מעבר לכך שנוצרים קשרים בין הדיירים בבניין, נוצרים קשרים גם בין הדירות עצמן, לדוגמא בגלל שכל תקרה של דירה אחת היא גם רצפה של דירה אחרת. במקרים בהם נוצרים נזקים בדירה מומלץ מיד לפנות לעורכי דין המתמחים בדיני נזיקין ויסייעו לכם למצות את הזכויות שלכם.

 

רטיבות עקב שיפוץ

כאשר ישנה רטיבות באחת הדירות בבניין משותף, הסיבה בהחלט יכולה להיות נזק או תופעה בדירה אחרת. שיפוץ של דירה יכול לכלול התעסקות עם הצנרת או בכלל עם תשתית המים בדירה, זאת יכול לגרום לרטיבות בדירה שמתחת כתוצאה מהצטברות כמות גדולה של מים בין הדירות. רטיבות יכולה להיות מכל מיני סיבות ועל כן כדאי קודם לוודא מהיכן מגיעה ומה הגורם לה. באם היא אכן מהקומה למעלה כדאי להתחיל תהליך על מנת לעצור את המצב.

 

ביטוח דירה

כחלק מאחזקת ובעלות על דירה ישנה פוליסת ביטוח דירה. כחלק מפוליסה זאת חברת הביטוח, בהתאם לתשלום חודשי קבוע מצד המבוטח, מבטיחה לסייע ולפצות במקרים בהם הדירה נפגעת. כאשר זיהיתם רטיבות אשר פגעה בדירה שלכם יש לפנות לחברת הביטוח על מנת לקבל פיצוי לכיסוי עלויות הנזק. זאת מומלץ מאוד לעשות בסיוע עורך דין המומחה בתחום.

 

שיח אל מול תביעה

על מנת להפסיק את הרטיבות יש להפסיק את הנזילה או את זרימת המים בקומה מעל. כמובן שאת הפיצוי מגיע לדיירים לקבל מהביטוח אך בהחלט חשוב גם לבקש מהדיירים מעל להתאים את השיפוץ שלהם כך שלא יפגעו בדירה שמתחת. במידה והדיון לא מסתכם בהסכמה, אפשר להחליט להגיש תביעה או לערב עורך דין בסיפור. במקרה זה אמנם יכולה להיווצר אי נעימות אך בהחלט הצד הנפגע יקבל את מה שמגיע לו, הן מבחינת פיצויים והן מבחינת הפסקת המצב שגורם לרטיבות.

רטיבות עקב שיפוץ בקומה מעל היא מצב לא נעים בו חייבים להגיע להסכמה בין שני דיירי הדירות הקשורות. רטיבות היא בהחלט נזק לדירה ועל כן ניתן לתבוע את החברה המבטחת את הדירה על מנת לקבל את הפיצויים שמגיעים בהתאם לחומרת המצב. בכל מקרה כדאי לערב עורך דין בתהליך, גם אם מתחילים בהליך משפטי אל מול הדירה שמזיקה וגם אם רק נשארים בתביעת הביטוח.

לקבלת מידע נוסף או התייעצות, כדאי לבקר באתר של עו"ד שי סולטן.

רטיבות

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה