חיפוש
חיפוש

חושבים על רכב חשמלי? כל הדגמים החדשים לשנת 2020

אם בארץ דגמי הרכבים החשמליים הם אולי עניין של פוזה או סוג של אופנה שרק מתחילה לצבור תאוצה באיטיות זהירה, בשאר מדינות העולם ובפרט במדינות המערב, כל נושא הרכבים החשמליים נהפך לטרנד שהולך ומתגבר ומשתלט על כל שוק הרכבים העולמי.

די אם נבחין שכמעט כל יצרנית רכב בעולם, מכניסה כעת דגמים חדשים לרכבים חשמליים כחלק מהותי מצי הרכבים שלה וזה נכון גם לרכבים שנחשבים לעממיים וזולים יותר, אפילו בארץ, כמו יצרנית הרכבים הרומנית דאצ'יה שמוציאה רכב USV היברידי חדש.

ההבדל הגדול שיתקיים בתחום החשמליות עד לעכשיו הוא בכמות, אם עד היום שווקו בישראל מספר מצומצם יחסית של דגמי רכב חשמליים, כעת נראה מספר גדול יותר של רכבי חשמל באופן משמעותי שעומד להיות מוצג בכל סוגי הדגמים השונים: רכבי פנאי שטח, רכבים משפחתיים ואפילו רכבים מסחריים.

 

רכבי יוקרה:

פורשה טייקן: מכונית הספורט החשמלית של החברה הגרמנית 'פורשה' של קבוצת פולקסווגן אמורה להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2019 תחילת 2020. מדובר באחד הרכבים העמידים ביותר שמוצעים בגרסה חשמלית והיא גם החשמלית הראשונה של 'פורשה'. נתוני הביצוע שלה, לדברי יצרן הרכב, מעוררי השתאות עם תוצאה של 3.5 שניות בתאוצה מעמידה למהירות 100 קמ"ש כאשר טווח הנסיעה שסוללת הליתיום-יון שלה מסוגלת לספק מגיעה עד 500 ק"מ. מהירות מרבית- 250 קמ"ש.

מבחינת מהירות טעינה, מבדיקות שערכה יצרנית הרכב נאמר כי הטייקון מסוגלת לזמן הטענה פנומנאלי של ארבע דקות בלבד שמסוגל להטעין את הסוללה לטווח של 100 ק"מ. בהחלט נשמע מבטיח אבל, מה לעשות? יקר.

מרצדס EQC: גם כאן מדובר ביצרנית רכב גרמנית, היא הוציאה את הגרסה החשמלית שלה באיחור אפנתי כראוי ליצרנית רכבים שנחשבת לסלב בשוק הרכבים העולמי. דגם זה שהוא חלק ממותג הרכבים החשמליים של החברה שקרוי EQ צפוי להגיע לארץ במרץ 2020.

היא דומה מאוד לרכבי ה- SUV המוכרים שלה, מזכירה בנראות שלה את דגם ה- CLC של החברה וכוללת את כל מערכות הבטיחות המתקדמות שמוכרות עם חברת מרצדס. יחידת ההנעה והביצועים שה – EQC מספקת כולל צמד מנועים חשמליים עם הנעה כפולה קבועה. מבחינת כ"ס, שעומד על 408 היא די דומה למתחרותיה בשוק הרכבים הגרמניים, יגואר ואאודי.

תאוצת המנוע שלה מגיעה משלב עמידה ל- 100 קמ"ש ב- 5.1 שניות. היא סוגרת מהירות של 180 קמ"ש בעזרת מנועים חשמליים עם מצברי ליתיום – יון שמאפשרים טווח נסיעה של עד 415 ק"מ. על פי נתוני היצרן תצטרכו לחכות 40 דקות על מנת להטעין את הסוללות עד קיבולת של 80%.

אאודי E טרון, גרסת בסיס: אין ספק שאאודי היא אחת המובילות בתחום ההנעה החשמלית כאשר הדגם המוכר והמוביל שלה נכון להיום הוא דגם ה-  Eטרון שעוצב כרכב פנאי. כעת מרחיבה יצרנית הרכב הגרמנית (איך לא?) את היצע  רכבי החשמל שלה ומוציאה גרסת בסיס ל- E טרון שזכה לשבחים רבים.

גרסת הבסיס מגיעה עם תג מחיר והספק ביצועים נמוכים יותר שעדיין מספקים יכולות מרשימות. מבחינת יכולות הנעה: גרסה זו כוללת 2 מנועי חשמל, קדמי ואחורי עם תאוצת מנוע מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 7 שניות ומהירות מרבית של 189 קמ"ש. הספק המנוע עומד על 308 כ"ס.

אאודי E טרון ספורטבק: וואו! יש משהו באאודי ורכבים חשמליים שפשוט גורם לך להעריך את החברה הזו. בנוסף לשאר הגרסאות החשמליות שהחלו לייצר כבר, הודיעה יצרנית הרכב על אב טיפוס לרכב פנאי קומפקטי מרהיב ביופיו. דגם זה מזכיר את גרסת ה-  A7של אאודי, רכב סאלון בצורת 'קופה' בעל מרכב 5 דלתות.

מבחינה חיצונית היא מתהדרת בעיצוב מלוטש ועתידני, עם כל המאפיינים והאבזורים המתקדמים של גרסאות היוקרה של אאודי, אך להבדיל מדגמי הרכבים החשמליים האחרים של החברה, כאן יחידת הכוח כוללת מנוע חשמלי אחד שמחובר לגלגלים הקדמיים בנוסף לזוג מנועים שמחוברים לגלגלים האחוריים.

הספק המנוע שלה מגיע ל- 435 כ"ס אך במצב "בוסט" ניתן למצות את המנוע עוד יותר עד 503 כ"ס. תאוצת מנוע מעמידה ל- 100 קמ"ש מספקת 4.5 שניות כאשר טווח הנסיעה בטעינה בודדת יכול להגיע עד 500 ק"מ. לא רע בכלל.

ב.מ.וו IX3: דגם זה היא הגרסה החשמלית לדגם ה- X3 של ב.מ.וו ולמרות שמדובר ברכב גרמני לעילה ולעילה כל קו הייצור יבוצע בעיר שן-יאנג בסין. למעשה מדובר כאן ברכב חשמלי שונה מבחינה עיצובית, בעיקר במאפיין העיקרי של ב.מ.וו שהוא הגריל הקדמי בעל 2 השבכות שמזהות אותה כל כך שכעת קיבלו עיצוב חדשני ומעניין.

הדגם החשמלי צפוי להגיע לארץ לקראת סוף 2020 והוא מסוגל להגיע לטווח נסיעה של עד 400 ק"מ עם 270 כ"ס, בעל הנעה כפולה לשני מנועים חשמליים.

DS E- Tense לדגם DS3 קרוסבק: חטיבת היוקרה של יצרנית הרכבים סיטרואן (DS) החלה כבר בשיווק דגם DS3 קרוסבק בארץ וכעת מציגה החברה את הגרסה החשמלית לדגם זה שקרויה E-Tense. רכב זה אמור להגיע לארץ באמצע שנת 2020, גם הוא בעל מצברי ליתיום-יון עם טווח נסיעה של עד 300 ק"מ בין הטענות.

מבחינת הספק מנוע, הגרסה החשמלית ל- DS3 מספקת 136 כ"ס עם מהירות תאוצת מנוע מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 8.7 שניות. פרק הזמן שנדרש להטענה רגילה יעמוד על 5 שעות או בטעינה מהירה, תוך 30 דקות שימלאו את מצברי הרכב לקיבולת של 80% הטענה.

 

רכבים מסחריים:

מרצדס ספרינטר:  חברת מרצדס החלה להרים את הכפפה בכל הקשור לרכבים מסחריים שישווקו גם בגרסה חשמלית. זהו צעד מתקדם של החברה הגרמנית שידועה בחידושים שהחלו אצלה והתפשטו אצל יצרניות רכבים רבות לאחר מכן.

הספרינטר, המסחרית הגדולה והמוכרת של חברת מרצדס תחל להיות משווקת גם בגרסה חשמלית וזהו עוד ניסיון מצידה של מרצדס להתחרות אל מול מקבילותיה בסגמנט הרכבים המסחריים כמו פולקסווגן קראפטר. טווח הנסיעה בטעינה חשמלית אמור לספק 115 ק"מ אך הוא מוצע גם בקיבולת מעט גדולה יותר שעומדת על 55 קילוואט לשעה שמאפשרת טווח של 150 ק"מ בין טעינות.

מרצדס ויטו: זוהי הגרסה המסחרית לדגמי רכבי V קלאס של חברת מרצדס. מדובר על רכב מסחרי בגודל בינוני שבגרסתו החשמלית מסוגל להפיק 116 כ"ס ועם מצברים שמספקים 41 קילוואט לשעה ובעלי טווח נסיעה של עד 150 ק"מ בין הטענות.

פיאט דוקאטו: הדוקאטו נחשב לאחד הרכבים המסחריים המוכרים והאמינים בסגמנט זה וחברת פיאט אמנם קצת החלה באיחור אפנתי בכל הקשור לעמידה בתחרות המסחריות החשמליות אך היא בהחלט מציעה כאן לא מעט יתרונות אל מול מתחרותיה.

מבחינת הנראות שלה, לא ניתן להבחין בשינויים מהותיים בגרסה החשמלית, השינוי הגדול הוא בפנים מכיוון שיכולת ההטענה וקיבולת הרכב לא נפגעים בגרסה החשמלית שלה. המנוע החשמלי אמנם מפיק 122 כ"ס שזה לא רע בהשוואה למסחריות חשמליות אחרות, אך המהירות המרבית מוגבלת ל- 100 קמ"ש כאשר טווח הנסיעה בין הטענות ינוע בין 220 ל- 360 ק"מ וזאת בהתאם לאפשרות הבחירה שתינתן. משך זמן הטעינה לא פורסם.

קנגו ZE: הגרסה החשמלית לרכב המסחרי של חברת רנו הצרפתית תשווק בישראל כבר בשנת 2020 והיא תגיע בשתי גרסאות מרכב רגיל או 'מקסי' ארוך יותר. טווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על 200 ק"מ כאשר זמן הטעינה יארך בין 9 ל- 12 שעות.

לדברי יצרנית הרכב דגם זה מגיע עם 60 כ"ס בלבד ולא ידוע בשלב זה אם היא תגדיל את ההספק המרבי של הרכב שבהרכבו הנוכחי מגיע לתאוצת מנוע מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 20.3 שניות (במרכב הרגיל).

רכב חשמלי

רכבים משפחתיים / עממיים:

קיה נירו EV: רכב הפנאי הקומפקטי של חברת קיה יוצא עכשיו בגרסה החשמלית שלו וכנראה גם אחד הדגמים החשמליים שנזכה לצפות בהם שולטים במרחב הציבורי בארץ מבין כל רכבי העם. כבר קרוב ל- 3 שנים שקיימת גרסת קיה נירו היברידית בארץ ובדומה לב.מ.וו IX3 ששינתה את הגריל הקדמי שלה בגרסה החשמלית גם כאן החברה הדרום קוריאנית החליטה לבדל את הגרסה החשמלית בעיצוב שונה בצד הקדמי האטום של הנירו שכולל גם שקע טעינה.

ברכב קיימות שתי יחידות הנעה שמחולקות לשני דגמים: הגרסה הבסיסית מציגה 136 כ"ס ו- 40.3 קג"מ עם טווח נסיעה של 312 ק"מ. בגרסה המתקדמת יותר שמגיעה עם 204 כ"ס קיבולת המצברים כבר גדולה יותר לעומת גרסת הבסיס (39.2 קילוואט לשעה) ומגיעה עם הספק של 64 קילוואט לשעה.

הטווח המרבי לנסיעה בין הטענות עומד על 485 ק"מ כאשר טעינה מלאה אורכת 6 שעות בגרסת הבסיס ו- 9.5 שעות בגרסה הבכירה יותר. אם תרצו לבצע הטענה מהירה תוכלו למלא את הסוללה לקיבולת של 80% תוך 54 דקות.

אופל קורסה: דגם הרכב הפופולארי של החברה הגרמנית / צרפתית מציג שינוי מרענן בגרסה החשמלית שלו בעיצוב מתקדם יותר שכולל יחידות תאורת לד, פתחי אוורור גדולים, פגוש קדמי וגג צבוע בשחור. יחידת ההנעה החשמלית תייצר 136 כ"ס כאשר טווח הנסיעה הרשמי שפורסם על ידי היצרנית עומד על 330 ק"מ בין הטענות.

מיני קופר SE: הגרסה החשמלית של המיני קופר מבית ב.מ.וו היא דבר מתבקש למכונית מיני ספורטיבית. זה קו ייצור סדרתי חשמלי ראשון שחברה זו מוציאה לעולם. יחידת ההנעה שלה פועלת על יחידת הנעה שהובאה מדגם ה- i3s המוכר של ב.מ.וו ומספקת 184 כ"ס ומצברי ליתיום-יון בקיבולת 32.6 קוט"ש שמסיגים תוצאה של טווח נסיעה שיכול להגיע עד 270 ק"מ בין הטענות.

תאוצת מנוע מעמידה ל- 100 קמ"ש עומדת על 7.3 שניות עם מהירות מרבית של 150 קמ"ש. מה שטוב בקופר החשמלית הוא זמן ההטענה, ניתן להגיע להטענה של 80% בזמן שיא של 35 דקות ואם תשתמשו בהטענה ביתית איטית יותר תוכלו למלא את הסוללה בזמן של 3.5 שעות.

MG EZS: רכב לעם היא כבר לא אמרה סתמית וכאשר יצרנית הרכב הסינית MG החליטה להוציא גרסת רכב פנאי קרוסאובר (ZS) שהחל להתחרות מול הגרסאות הפופולאריות של קיה נירו או יונדאי קונה היא גם כיוונה להוציא גרסה חשמלית והנה היא מגיעה.

יחידות ההנעה החשמליות מספקות 150 כ"ס בהנעה קדמית. טווח הנסיעה בין הטענות מסוגל להגיע ל- 430 ק"מ. אם הסוללה מתרוקנת ניתן להטעין אותה בזמן לא רע בכלל שעומד על 30 דקות (מילוי של 80% מקיבולת הסוללה).

פיז'ו :E-208 שרירית יותר וכוחנית יותר, כך נראית ה- 208 החדשה של החברה הצרפתית פיז'ו, הגרסה החשמלית שלה מגיעה עם הספק מרבי של 136 כ"ס עם מצברי 50 קוט"ש. בגרסה זו הסוללה תופעל כאשר יכולת הטעינה תרד מתחת ל- 70%. טווח הנסיעה הצפוי בין הטענות עומד על 340 ק"מ.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה