חיפוש
חיפוש

רעיונות לא שגרתיים לכתיבה על מצבה

כיתוב על מצבה הוא נושא אשר יש לחשוב עליו בקפידה בשל המשמעות העמוקה והחשובה של הצבת מצבה בעצמה.

הצבת מצבה היא מעבר למצווה דתית ונורמה חברתית בעקבותיה הולכים אלפי אנשים.

הצבת מצבה הינה אחת מתוך עשרות דרכים לכבד את הנפטר ולזכור אותו.

 

הדרך הסטנדרטית

לכיתוב על מצבה קיים נוסח סטנדרטי בעל תבנית כיתוב אחידה וסדר מסוים בו נערך הכיתוב עצמו. הנוסח כולל את שם הנפטר אשר מצוין בגדול, לרוב תחת ציטוט. בנוסף נכתב תואר או האותיות פ"נ שהן ראשי התיבות של צירוף המילים 'פה נטמן'. מתחת לשם מופיעים שמות הורי הנפטר, תאריך פטירתו ותיאור אישי קצר אותו כותבת משפחתו של הנפטר.

 

כיתובים מיוחדים המזוהים עם היהדות

ביהדות, נהוג להותיר על המצבה התייחסות לעולם הבא, ועל כן יהיה לרוב מצורף על המצבה הביטוי ת.נ.צ.ב.ה.

בנוסף, אם המנוח נפטר בצורה שאינה טבעית, כלומר בייסורים,  נהוג לציין זאת על גבי המצבה. זאת על מנת שהדבר "יילקח בחשבון" בעולם הבא. תוספות נוספות שרבים בוחרים לציין הינן ציטוטים מהמקרא ושילוב של פסוקים המתמקדים בתכונות טובות אשר מזוהות עם אופי הנפטר. כמו כן, נהוג לתאר מי היה המנוח עבור אנשים מהמשפחה, כלומר הוספת שמות הילדים ובן/בת הזוג על המצבה ולא רק שמות הורי הנפטר.

 

אקרוסטיכון שם הנפטר

לאחרונה, ניתן לראות על מצבות רבות את התיאור על אופי הנפטר, נכתב בצורת אקרוסטיכון.

אקרוסטיכון הינה צורת כתיבה בה נלקחת האות הראשונה של כל מילה, ונכתבת ממנה שורה או פסקה אשר מתחילה באותה האות.

שילוב אקרוסטיכון שם הנפטר יכולה להיות דרך נעימה יותר לתאר את אופי הנפטר בצורה המקשרת את אופיו לשמו ולדמותו. דרך זו הינה דרך אישית יותר המקרבת בין כותבי התיאור לנפטר בצורה עמוקה יותר.

 

דברי הנפטר

כל אדם חי לפי מנטרה מסוימת אשר מלווה אותו בנקודות שונות בחייו. מנטרה זו יכולה להיות משפט או ציטוט בו הנפטר האמין בכל ליבו. דרך להנציח את אמונתו ואופיו הינה להוסיף לכיתוב המצבה את מנטרה זו, שכן היא משקפת את דרך חייו של הנפטר.

 

עבודתו של הנפטר

על מנת לתת תיאור מדויק יותר של הנפטר, ניתן להוסיף לכיתוב המצבה גם תיאור על מעשיו בחיים, אירועים משמעותיים בחייו, אשר עיצבו את אופיו של הנפטר. לדוגמא, אם הנפטר היה ספורטאי מצטיין, ניתן להוסיף מספר מילים על זכיותיו והצלחותיו בתחום.

 

התאמה לנפטר

הדבר החשוב ביותר כאשר מתעסקים בכיתוב מצבות, הינו ההתאמה לאופי ורצונו של הנפטר. על כן,  חשוב מאוד לזכור כי ישנם המון רעיונות טובים ומקוריים לכיתובים על מצבות, אך הכיתוב צריך להיות בעל משמעות וקשר אל הנפטר. על מנת להבין מה כותבים על מצבה תצטרכו לחשוב מה היה הנפטר רוצה שיזכרו ממנו.

 

אותיות באנגלית

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה