חיפוש
חיפוש

רשלנות רפואית באיחור באבחון – כך תזהו  

רשלנות רפואית נחלקת לשלושה מצבים מרכזיים, רשלנות באבחון, רשלנות בטיפול ורשלנות במעקב. רשלנות רפואית יכולה להתרחש במרפאות בקהילה כאשר החולים פונים לטיפול או במסגרת נותני שירותי חרום כמו חדרי מיון. רשלנות רפואית באיחור באבחון מתרחשת בכל אותם מקרים בהם המחלה הקשה ממנה סובל התובע הייתה ניתנת לגילוי מוקדם יותר לו פעל הגורם הרפואי בצורה סבירה ובדרך המקובלת למצבים כגון זה.

 

המחלה החמורה אינה מטופלת

כאשר הגילוי המוקדם היה יכול לשנות את אופן הטיפול והאבחון המאוחר מגיע בשלב בו המחלה כבר אינה ניתנת לטיפול או הטיפולים הם אגרסיביים יותר ובעלי הלכות קשות על מצבו של המטופל הדבר מהווה רשלנות המצדיקה פיצויים. טעות באבחנה הראשונית במקרים רבים עלולה להשפיע על כל הליך האבחנה וכאשר הטיפול הניתן לחולה אינו מתאים ומחלתו למעשה אינה מטופלת עד לאבחון הנכון עקב ההתדרדרות במצבו של החולה. עוד על רשלנות רפואית עורך דין ראו כאן.

רשלנות רפואית

שאלות שצריכות להיבדק

כאשר דנים ברשלנות איחור באבחון יש לשאול האם התנהגותו של הרופא הייתה סבירה ובהתאם למקובל מרופאים בתחום . בנוסף יש לשאול אם הוא עושה את כל המצופה ממנו במצב שבו הגיע החולה ובהתאם לתלונותיו של החולה. אם הרופא לא שם לב לפרטים חשובים ולא הפנה לרופאים מומחים בזמן שהיה  עליו להפנות, לא ביצע את הבדיקות המתבקשות לפי הכללים המקובלים בתחומו יתכן ומדובר ברשלנות רפואית המצדיקה פיצויים משמעותיים.

 

חובת הביצוע של אבחנה מבדלת

גם כאשר הרופא סבור כי התלונות והנתונים של המטופל מתאימים למצב רפואי מסוים, הוא עדיין לא יוצא ידי חובתו כל עוד הוא לא שלל את המחלות החמורות שאותם סימנים יכולים להורות עליה. הרופא נדרש לפעול בהתאם לרופא סביר לאותו מצב ולחשוד במחלה החמורה ולשלוח לשם כך את הפונה לבדיקות הרלוונטיות הנוספות על מנת לשלול את המחלה החמורה תחילה.

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית איחור באבחון סרטן

גילוי מוקדם של מחלת הסרטן יכול להציל חיים ואיחור באבחון של מחלה קשה זו עלול לגרום לנזקים חמורים למטופלים, ואפילו לאובדן סיכויי החלמה במקרים מסוימים. לכן לדוגמא, אי הפנייה לביצוע בדיקות סקר למטופלים העונים על הקריטריונים או התעלמות מממצא חשוד בבדיקת הסיטי או הממוגרפיה עשויים להיחשב לרשלנות רפואית איחור באבחון מחלת הסרטן במידה וזה התפשט והטיפול כעת מורכב ובעל השפעות חמורות.

 

סיכום רשלנות רפואית באיחור באבחון

לסיכום הנושא, כאשר מדברים על רשלנות רפואית באיחור באבחון, עורך דין לרשלנות רפואית יבחן אם היה נמנע הנזק למטופל במידה והמחלה הייתה מאובחנת בזמן כמו גם אם היו תסמינים שהצדיקו אבחון מוקדם יותר. רשלנות באיחור באבחון רפואי עשוי להתרחש הן בקופת החולים כמו איחור באבחון של רופא המשפחה או בקרב רופאים מקצועיים ולחילופין במוקדי חירום רפואיים.

רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם

רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
כיצד מאבחנים תסמונת אדוארד?

בתקופה האחרונה אנו עדים למקרים רבים שבהם קרוביהם של הלוקים בתסמונת אדוארד פונים אל רופאים אך אלו לא מאבחנים את התסמונת באופן המתאים. כדי שתוכלו

קרא עוד »
נזקי רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית לצערנו היא דבר די נפוץ אשר קורה להרבה אנשי מקצוע העוסקים ברפואה. נזקי רשלנות רפואית מגוונים מאוד ומשתנים בהתאם להלך האירועים שהיה במקרה

קרא עוד »
פולוסה