חיפוש
חיפוש

רשלנות רפואית בלידה – איך נדע שזה קרה?

רשלנות רפואית בלידה עשויה להוביל לכך שהילד יסבול מבעיות רפואיות. תביעת רשלנות רפואית תתקבל על ידי בית המשפט רק במידה ויתקיימו שלושה תנאים מצטברים, נזק מוכח ליילוד, התרשלות של הצוות הרפואי וקשר סיבתי בין מעשה ההתרשלות לנזק. במאמר זה נציג  מספר דוגמאות למקרים שכיחים של רשלנות רפואית בלידה שמהווים עילה מוצדקת לתביעה ונדון בחשיבות הליווי של עורך דין המתמחה בתחום.

 

שיתוק מוחין ונזק מוחי

בעיות רפואיות כמו, שיתוק מוחין ונזק מוחי לעיתים נגרמות מפגיעה במהלך הלידה. אם לצוות הרפואי לא היה דרך לזהות או לטפל בכך, לא ניתן יהיה להוכיח את העוולה שבבסיס תביעת הרשלנות. עם זאת, כאשר לא ניתנה תשומת לב לתלונות של היולדת או לסימני מצוקה שהופיעו אצל העובר כמו, האטה או האצה בדופק העוברי יתכן והדבר ייחשב לרשלנות. לפרטים נוספים

ילדים הסובלים משיתוק מוחין עלולים לחוות בעיות בחושי השמיעה והראייה, סימפטומים קשים של כשלים בתנועה, קשיים בדיבור, כשלים במערכת העצבית, קשיים בהליכה ואף התפתחות מינית מוקדמת. שיתוק מוחין עשוי להצדיק פיצויים משמעותיים במידה והשיתוק אכן נגרם מרשלנות הצוות הרפואי במהלך הלידה.

 

שיתוק ארב

בעיה רפואית נוספת שלעיתים קשורה לרשלנות רפואית בלידה היא שיתוק על שם ארב. כאשר השיתוק נגרם לאחר שהצוות הרפואי השתמש בטכניקת לידה שגויה למשל, חילוץ לא תקין של העובר תוך הפגנת מיומנות ירודה או שימוש בכוח רב מידי, כמו גם ביצוע לקוי של לידת ואקום, יתכן והדבר יצדיק הגשת תביעה על רשלנות רפואית בלידה.

 

פגיעות גולגולת ופיגור

לעיתים כאשר יולדת סובלת ממחלת ריאות או לב ולחילופין כאשר קיימת מצוקה עוברית, הצוות הרפואי והאישה מחליטים לבצע לידת וואקום או מלקחיים. ביצוע לא מקצועי של לידה מסוג זה, עלול לגרום לפגיעות בגולגולת היילוד. רשלנות רפואית במהלך לידה מכשירנית חושפת את העובר גם לדימומים תוך מוחיים ולהיווצרות פיגור.

 

זירוז לידה

מקרים נוספים לגביהם יתכן וניתן לתבוע על רשלנות רפואית קשורים לזירוז הלידה. החלטה שגויה על זירוז לידה או בחירת הליך זירוז לא מתאים עשויים לשמש בסיס לתביעה. בתביעה יהיה צורך להוכיח שההחלטה לגבי הזירוז או הבחירה בהליך הספציפי, נעשתה ללא הצדקה רפואית ברורה או ללא התחשבות במצבה הבריאותי של היולדת או העובר.

 

ליווי משפטי

בכל מקרה של בעיה רפואית לאחר הלידה מומלץ לבדוק עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולהבין, אם מאפייני הבעיה הרפואית ואופן ההתנהלות של הצוות הרפואי לאורך ההיריון והלידה, הינם קשורים זה בזה ומהווים רשלנות. חשוב להבין שמבחינת החקיקה והפסיקה, מבחינה עקרונית אין הבדל בין רשלנות רפואית בהריון או בלידה לבין רשלנות רפואית בתחומים אחרים.

 

סיכום רשלנות רפואית בלידה

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו ברשלנות רפואית בלידה והקשר בינה לבין בעיות רפואיות של הילד. כפי שציינו, ישנם בעיות רפואיות כמו, שיתוק מוחין, נזק מוחי, שיתוק ע"ש ארב, פיגור ועוד שעשויים להיגרם מלידה לא תקינה ורשלנות של הצוות הרפואי. לא כל מקרה של בעיות אלו בהכרח נגרם מרשלנות וחשוב לבדוק זאת עם עורך דין המומחה בתחום מוקדם ככל שניתן.

משקל

 

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה