חיפוש
חיפוש

רשלנות רפואית בלידה

תביעות רבות מוגשות מידי שנה לבתי הדין השונים בישראל, בעקבות רשלנות רפואית שאירעה במהלך הלידה. מדריך זה עולה לרשת, כדי להעלות את המודעות לעניין הכאוב ולסייע למי שחוו אותה מקרוב. קראו את השורות הבאות בעיון רב ותגלו מה ההגדרה של רשלנות זו, איך היא באה לידי ביטוי בפועל ועוד.

 

ההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית בלידה

שמה של רשלנות זו עשויה לגרום לכם לחשוב שזו מתרחשת אך ורק במהלך הלידה. אנחנו כאן כדי להדגיש שאין זה נכון. שכן, נשים עשויות לחוות את הרשלנות גם לאחר הלידה. נסביר שהדבר יכול להתקיים במידה והצוות הרפואי ביצע פעולה לא תקינה בעת הלידה שהביאה בסופו של דבר לנזק ליולדת ו\או לעובר במהלך הלידה. תרחיש זה עשוי להשפיע גם לאחר הלידה עצמה. נדון בעניין זה בהרחבה בפסקה הבאה, בה יוצגו המצבים הנפוצים שבגינן מוגשות תביעות בגין רשלנות רפואית בלידה.

ההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית בלידה

המצבים הנפוצים ביותר שהובילו לרשלנות מסוג זה

בירור שערכנו בנושא העלה שהמצב הנפוץ ביותר שהוביל להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה נוגע למצבים שבהם התקבלה החלטה מאוחרת מידי על ביצוע ניתוח קיסרי (לאחר שהילדה לא התקדמה). תרחיש מסוג זה עשוי לפגוע באופן מהותי במצבם הבריאותי של היולדת והתינוק כאחד.

לצערנו, נולדו תינוקות שאירע להם נזק מוחי בעקבות רשלנות שכזו. מצב נוסף שנחשב לנפוץ נוגע לרשלנות בלידה שנעשה בה שימוש במכשירים (וואקום, מלקחיים ועוד). לצערנו, קרו מקרים שבהם הצוותים הרפואיים גרמו לעיוות של הגולגולת של התינוק, בעקבות הפעלת כוח רב.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה

יש רשימה ארוכה של אירועים שעשויים להביא לרשלנות רפואית בלידה. אם אתם חושבים שאירעה לכם רשלנות מסוג זה, אתם צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שבקיא בתחום. שכן, זה ישמע את שאירע ויבחן אם קיימת עילה להגשת תביעה. ראוי לציין שאם יתגלה שהצוות הרפואי התנהל שלא כשורה, אתם עשויים לקבל פיצויים בסכומים גבוהים מאוד (וזאת בהתאם לגובה הנזק שאירע). אלה ישמשו אתכם לצרכי שיקום, הוצאות רפואיות ועוד.

הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה

הקריטריונים לבחירת עורך דין מומלץ ברשלנות זו

תביעות שנוגעות לרשלנות רפואית בלידה אינן עניין של מה בכך. לכן, עליכם לבחון את טיבו של עורך הדין שילווה אתכם לאורך ההליך, תוך מתן תשומת לב לקריטריונים הבאים:

  • נחשב למומלץ בתחום – נכתבו עליו חוות דעת חיוביות ברחבי הרשת מצד לקוחות קודמים
  • בעל ניסיון רב במקרי רשלנות שדומה לזו שאירעה לכם
  • קשוב ומכיל

 

מילים אחרונות לסיום

רשלנות רפואית שאירעה במהלך לידה עשויה לשנות את חייה של היולדת מקצה לקצה. מי שסוברים שאירעה להם רשלנות שכזו, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שבקיא בנושא. שכן, זה יבחן אם יש עילה לתביעה שתאפשר לקבל פיצויים שיקלו על המצב הקיים.

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה