חיפוש
חיפוש

רשלנות רפואית בלידה – מה היקף הפיצוי?

כולנו מעדיפים שלא להימצא במצבים האלה מלכתחילה, אבל היה ומצאנו את עצמנו בתוך סיטואציה של רשלנות רפואית שקשורה בלידה – כדאי שנדע שיש איך לפעול ומה לעשות, ואף לקבל פיצוי הוגן.

 

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כמצב שבו התנהגות רשלנית ולא זהירה של הצוות הרפואי המטפל גורמת באופן ישיר לנזק אצל המטופל. חשוב להבין שכל הליך רפואי כרוך בסיכון כזה או אחר, גם אם הגורמים הרפואיים עושים את העבודה הטובה ביותר. במידה וקיים החשד שנעשה עוול, והמענה הרפואי שניתן לקה בחוסר מקצועיות – כדאי להתייעץ עם גורם משפטי מוסמך, כמו עורך דין שמואל קשיוב, ולהבין האם אכן קיימת עילה משפטית לתביעת פיצויים בגין רשלנות.

 

בלידה

לידות לרוב עוברות בסדר גמור ומסתיימות בשלום, אבל יש לידות מורכבות שדורשות טיפול עירני וקשוב של הצוות הרפואי. למשל – לידות מוקדמות או לידות עכוז מועדות מראש לרמת סיכון מעט גבוהה יותר, ונדרשת רגישות גבוהה יותר בכל הקשור אליהן. הדבר העיקרי שהצוות הרפואי מנסה להימנע ממנו במהלך הלידה הוא מצב של אספקת אויר לקויה לילוד, שיכולה להוביל במקרים קיצוניים לשיתוק מוחין (שהשפעותיו הן ארוכות טווח) ואף מוות. גם היולדת חשופה במהלך הלידה ואחריה לסכנות בריאותיות, וזקוקה להשגחה וטיפול.

 

סימנים מעוררי חשד

לא תמיד נדע בעצמנו לקבוע האם הצוות התנהג באופן רשלני במידה שתתקבל בבית משפט, אבל כדי לקבל ביסוס לתחושת הבטן, כדאי לשאול מספר שאלות:
א. האם הצוות הרפואי במהלך הלידה התעלם או התייחס בביטול לפרטי מידע לגבי ההיריון או לידות קודמות?
ב. האם היולדת נותרה זמן ממושך מנותקת מהמוניטור או ללא גורם רפואי בחדר?
ג. האם משהו במהלך הלידה גרם לתחושה של סכנה קריטית (למשל – הוזעקו רופאים רבים או רופא בכיר, נאמר במפורש שהמצב מסוכן, הוחלט על הליך חירום של ניתוח או ואקום)?
ד. האם במהלך הלידה בוצעו פרוצדורות רפואיות משמעותיות ללא הסכמת היולדת?
ה. האם לאחר הלידה היה פער בין מהלך הלידה בפועל לבין איך שתואר בטופסי השחרור?

 

היקף הפיצוי

מכיוון שנזקים שקרו במהלך הלידה, בינהם שיתוק מוחין או אבחון לקוי של פגמים גנטיים חמורים, יכולים להיות בעלי השפעות נרחבות על איכות החיים בטווח הארוך – פיצויים בגין רשלנות במקרה הזה יכולים להגיע למיליוני שקלים. בשקלול הפיצוי נכנסים מספר שיקולים עיקריים, ובינהם:
א. נזק ממוני – הוצאות מיוחדות שנגרמו לאור הנזק, פגיעה בכושר הישכרות וכדומה.
ב. נזק לא ממוני – פגיעה באיכות החיים ופיצוי על עוגמת נפש, כאב וסבל.
ג. שנים אבודות במקרה של מוות – חישוב של השנים שאילמלא קוצרו – היה האדם חי, מתפרנס וכיו"ב.

 

לסיכום

במקרה של רשלנות רפואית הנוגעת ללידה – כדאי לחבור לגורם משפטי מוסמך ולפעול יחד על מנת לקבל פיצוי הולך על עוגמת הנפש הגדולה שנגרמה.

 

פטיש

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה