חיפוש
חיפוש

מה ניתן לעשות במצב של רשלנות רפואית בעת כריתת רחם?

פרוצדורה של כריתת רחם היא פרוצדורה די חודרנית, שכמו כל ניתוח והליכים רפואיים גם מעמידה את האישה שמעוניינת או צריכה לעבור את ההליך, בסכנות שונות. רשלנות רפואית במהלך הליך של כריתת רחם היא קשה וחמורה, שכן עשויה להעמיד את האישה במגוון נזקים שונים ובעיות מיותרות. לכן במצב של רשלנות רפואית בעת כריתת רחם, נשים רבות בוחרות לתבוע על רשלנות רפואית, וכך להשיג צדק, לטפל באשמים וכן לקבל פיצויים המגיעים לה בעקבות הרשלנות והנזק שסופגת. כדי להבין יותר מול מה אתם ואתן עומדים בעת רשלנות רפואית בעת כריתת רחם, לפניכם קצת על מה ניתן לעשות במצב של רשלנות רפואית בעת כריתת רחם?

 

מה היא כריתת רחם בדיוק?

רשלנות רפואית כריתת רחם היא רשלנות כואבת במיוחד שמעמידה את האישה במגוון נזקים והשלכות. כריתת רחם היא ניתוח ופרוצדורה רפואיים במהלכם מסירים את הרחם, באופן מלא או רק חלקים ממנו. ההסרה יכולה לכלול מספר חלקים ממערכת הרחם, בניהם הנרתיק העליון, החצוצרות והשחלות. ההליך עצמו מתבצע דרך הבטן בהליך כירוגי או דרך הנרתיק. מדובר בהליך לא פשוט שכולל מספר סכנות והשלכות, וזמן ההחלמה שלו הוא ארוך ועומד על בין שבועיים – 7 שבועות. הסיבות לבצע הליך של כריתת רחם לרוב קשורים בסרטן הרחם או ברצון של האישה להימנע מסרטן הרחם בעתיד במידה וזה סרטן שעובר במשפחה שלה. מעבר לכך, הסיבות לביצוע הליך של כריתת רחם יכולות להיות קשורות גם לבעיות של הרחם כמו צניחת רחם, דימום ועוד.

 

מה היא רשלנות רפואית בעת כריתת רחם וכיצד היא באה לביטוי?

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל תהליך רפואי ונפשי, וכן גם בתהליך של כריתת לחם. במהלך תביעה של רשלנות רפואית, יש להוכיח מה היא מידת הנזק שהאישה סובלת ממנה, לצד מה היא ההתרשלות הרפואית ומהלך האירועים שהובילו לנזקים הללו. במהלך התביעה חשוב לעמוד ולהוכיח את הקשר הסיבתי בין השניים הללו, ולהראות כיצד הרשלנות היא זו שהביאה לנזקים ולהחמרה במצב. הרשלנות הרפואית שיכולה לעלות בעת ניתוח כריתת רחם נובעת מכמה בעיות, למשל –

 

חוסר סטריליות מצד הצוות המטפל

חוסר סטריליות בעת ניתוח לכריתת רחם יכולה להיות מסוכנת במיוחד עבור האישה ולהעמיד אותה במצבים של זיהומים שונים וסכנות נוספות. הצוות הרפואי מחויב סטנדרטיים רפואיים חמורים מאד בתחום הסטריליות, ובמידה והתרשלו בכך הם עשויים ליצור נזקים.

 

ניתוח רשלני ולא מהוקצע

מאחר ומדובר בניתוח לא פשוט ובעל סכנות רבות, כמו פגיעה בשלפוחית השתן ובאיברים נוספים וקרובים בבטן, ניתוח רשלני יכול לגרום לנזקים שונים עבור האישה. רשלנות מצד הרופא, החלטות לא נכונות בעליל וחוסר מקצועיות בעת הניתוח שגרמנו לניזקים וסיבוכים עבור האישה מהווים עילה לתביעה לרשלנות רפואית.

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה