חיפוש
חיפוש

רשלנות רפואית ברפואה פסיכיאטרית – מה עלות העו"ד?

טיפול נפשי באמצעות פסיכיאטר מומחה הוא טיפול רפואי לכל דבר, כשגם במהלך טיפול זה יש סטנדרטים מקובלים, שיטות טיפול מוכרות וקווים מנחים כלליים. בדומה לתחומי הטיפול האחרים, גם כאן מחויב הפסיכיאטר, למתן טיפול איכותי, מיומן ומקצועי, כשחריגה מפרמטרים אלו יכולה להיחשב כרשלנות רפואית

 

רשלנות רפואית – על טעויות משלמים

כבני אדם, כולנו מקבלים מספר החלטות כאלו ואחרות במהלך החיים שלנו, ומידי פעם אנחנו גם מבצעים החלטות שגויות. באופן דומה, גם אנשי הרפואה מהתחומים השונים, מעצם היותם בני אדם, מבצעים טעויות כאלו ואחרות, היכולות להתרחש בכל אחד מהשלבים של הטיפול באדם – מהאבחנה ועד הטיפול הרלוונטי לבעיה.

עצם השגיאה הרפואית היא אמנם מצב לא נעים בלשון המעטה, במיוחד כשמדובר בתוצאות בלתי הפיכות, אך עדיין אין זה הופך החלטה זו למקרה רשלנות רפואית, שבגינו ניתן לבוא בדין ודברים עם אנשי הצוות הרפואי האחראיים על כך. הגדרתה של רשלנות רפואית היא בשאלה כיצד היה הרופא הסביר פועל באותה סיטואציה ובאותן הנסיבות, כשחריגה מסטנדרטים אלו תיחשב כרשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית ברפואה פסיכיאטרית

בשנים האחרונות חלה התפתחות במגמת הפנייה לשירותים של רפואת הנפש ואנשי המקצוע שלה – הפסיכולוגים והפסיכיאטרים וחשוב לדעת, כי מדובר בטיפול רפואי לכל דבר. כפועל יוצא מכך, ובמיוחד עקב מצבו הנפשי של המטופל, על הפסיכיאטר והפסיכולוג לפעול למתן טיפול איכותי, מקצועי ומהימן. לפיכך, קבלת החלטה שגויה או טיפול לקוי, עלולה להיחשב כרשלנות רפואית.

בין המקרים הנפוצים של הרשלנות הרפואית בתחום זה, נכללים:

התרשלות בהשגחה על המטופל, אי העברת מידע בין גורמים רפואיים בגין מצבו הנפשי של המטופל, אבחון שגוי, טיפול תרופתי שגוי, אשפוז כפוי ועוד.

 

התייעצות עם עורך דין

ראינו אם כן כי על פי הגדרת המושג רשלנות רפואית, לא כל טעות נחשבת כרשלנות רפואית ובעלת עילה לתביעה. כמו כן, כשהמצב הנפשי של המטופל אינו מיטבי, בין אם כתוצאה מהטיפול ובין אם לאו, הוכחת הקשר בין הרשלנות לנזק שנגרם היא מלאכה סבוכה ולא פשוטה, המצריכה את התערבותו של עורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית ברפואה פסיכיאטרית.

 

מה עלות עורך דין?

שכר טרחת עורך דין עבור ייצוג הולם ומיטבי בתביעות רשלנות רפואית ברפואה פסיכיאטרית, נגבה בדרך כלל על פי אחוזים מסוימים מסך הסכום המתקבל מהתביעה, כאשר לרוב אם לא הושג פיצוי – אין תשלום. בנוסף, ייתכנו עלויות נוספות של פתיחת תיק ואיסוף החומרים הרלוונטיים.

ככלל, גובה הפיצוי יכול לנוע בין אלפים למאות אלפי שקלים, הנקבעים על פי שיעור הנזק הרפואי, קביעת דרגת הנכות, מגבלות תפקודיות ועוד. כשמחשבים את יחסי העלות – תועלת, חשוב ואף מומלץ לקחת בחשבון כי עורך דין מקצועי, מיומן ומנוסה בתחום, יביא לתוצאות ופיצויים הרבה יותר גבוהים. למידע נוסף, שקלו לבדוק מידע נוסף אצל רשלנות רפואית ברפואה פסיכיאטרית- דוד פייל.

 

ארון ספרי חוק

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה