חיפוש
חיפוש

לא רק ליום העצמאות – שדרגו את מנגל הפחמים שלכם

יום העצמאות נהפך להיות שם משני ליום המנגלים הלאומי. בכל שנה נאספים המוני בית ישראל בכדי לחגוג למדינת ישראל, על ידי זיקוקים, מופעי דגלנות, קישוטים וכמובן המנגל המסורתי. חשוב לזכור שצלייה על מנגל או עישון במעשנה, הם מצורות הבישול שמעניקות לחומרי הגלם את הטיפול הטוב ביותר ואפשר להשתמש בהם כל השנה. אז למה כדאי לשדרג את מנגל הפחמים החד פעמי שלכם?  

 

מנגל פחמים יתרונות וחסרונות

מנגל פחמים חד פעמי עשוי בדרך כלל  מנירוסטה עם רשת צלייה דקה שעשויה גם היא מנירוסטה. סוג מנגל זה הוא הנפוץ ביותר בשימוש בישראל. קיימים גם מנגלים של פחמים ברמה גבוהה יותר, שעשויים מחומרים איכותיים יותר.

היתרון הגדול של מנגל הפחמים הוא העובדה ששריפת הפחם מעניקה לבשר שנצלה עליו טעמי עישון שקשה להשיג באמצעים אחרים. החסרונות הבולטים של עבודה עם גריל פחמים היא הרשת הלא איכותית שבדרך כלל נמצאת עליו, והקושי לתפעל ולנקות את הגריל מהסוג הזה.

 

להשתדרג לגריל גז

אחת הדרכים הטובות לקבל אפקט צלייה על פחם ובלי כל הקושי של ההדלקה והתחזוקה של החום בגריל פחמים, היא להשתמש בגריל שמופעל על גז. גריל גז בעצם מכיל מספר ראשי בעירה שנמצאים מתחת לרשת צלייה. ניתן לשלוט על גובה הלהבות שיידלקו מתחת לרשת וכך לשלוט במהירות ובגובה הצלייה. בנוסף לכך רוב גרילי הגז מגיעים עם רשת איכותית, עבה ושעשויה מחומרים ברמה הגבוהה ביותר. בנוסף לכך בגריל גז אין ירידה בעוצמת הצלייה והחום כפי שקורה בגריל פחמים.

 

מעשנות ומעשנות פלט

דרך נוספת לבישול של בשרים וירקות שורש, היא שימוש בעשן ובמעשנה. מעשנות עשויות בדרך כלל משני תאים ורשת שמפרידה ביניהם. בתא הראשון נמצאים חומרי הבערה ובתא השני על גבי הרשת ומתחת למכסה שסוג את המעשנה, נמצאים הבשרים או הירקות שמעוניינים לעשן. סוג מעשנה מפורסם ונוח במיוחד לשימוש הוא מעשנת פלט. מעשנה זאת עושה שימוש בעץ דחוס ייעודי בשם פלט, שניתן גם להוסיף באמצעותו טעמים כמו ויסקי או דובדבן לבשר שנצלה.

 

הטריק שהופך את גריל הגז לכמעט מושלם

כיום קיים סוג של גריל גז שעושה שימוש בפחמים רב פעמיים. פחמים אלה עשויים מאבן מסוג מיוחד שקולטת את חום האש שמגיעה מתחתיה ופולטת אותו בצורה שמדמה פחם לכיוון רשת הצלייה. בנוסף לכך, האבן שמונחת מתחת לרשת גם עוברת שריפה איטית מאוד ולכן פולטת עשן שמוסיף טעם מיוחד לבשר שנצלה על גריל זה.

 

לשדרג את מנגל הפחמים שלכם – סיכום

מנגל פחמים הוא כלי בישול נהדר, במיוחד אם משתמשים בו מעט פעמים בכל שנה. אבל אם יש לכם רצון להשתדרג ולהעלות את הבישול שלכם רמה אחת קדימה, כדאי לכם לשקול רכישה של גריל גז או מעשנת פלט.

מנגל פחמים

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה