חיפוש
חיפוש

שיטות להכנת לוגו מקורי

רבים טועים לחשוב שחשיבה יצירתית פירושה יכולת אומנותית – לדעת לצייר, לעצב, לפסל וכיוצא בזה. האמת היא שזה לא הפירוש של המושג – יצירתיות פירושה ליצור מוצר חדש בעל ערך במציאות, כלומר לפרוץ את המציאות אל עבר רעיונות טובים יותר ורלוונטיים. החשיבה הזו היא מוצר הבסיס ליצירת לוגו. כדי ליצור לוגו לא צריך לדעת רק לעצב או לצייר, צריך לחשוב על רעיון חדש מתוך הנתונים שיש למעצב על החברה. ליצור משהו חדש מתוך ידע קיים זה יצירתיות, כפי שאיינשטיין הגדיר זאת "דיאלוג מתמיד בין הישן והחדש". הלוגו שלכם צריך להיות מקורי כדי שהוא לא יעורר דחייה וזלזול בלקוחות, אלא ימשוך אותם לקנות את המוצר שלכם בשל המקוריות. לפרטים נוספים על לוגואים איכותיים – Interload

 

שיטות מעולות להכנת לוגו מקורי

  1. לא להיות בנאלי – נשמע לכם מובן מאליו? בואו נסביר. תדמיינו שהלוגו של זארה היה עם חלצה, או שהלוגו של קוקה קולה היה עם כוס שתייה וכיוצא בזה. הלוגו לא צריך לתאר במדויק מה החברה עושה, הוא לא צריך להיות שקוף. הוא צריך להיות מתובל במעט תחתכום וחדשנות ובכל זאת לספר על החברה – כמו שהתפוח של אפל קשור בעקיפין לחברת מחשבים.
  2. שיטת המעגל השני – אם קשה לכם לצאת מהבנאליות נסו לצייר שני מעגלים. באחד תכתבו את האסוציאציות המובנות מאליהן לחברה שלכם (למשל חנות בגדים וחולצה). לאחר שמילאתם את המעגל הראשון מלאו את המעגל השני במושגים שכנים ולא בנאליים – למשל הציפור של טוויטר שמסמלת ציוץ, מגניב לא? אם תבחרו במושג שיש בו מעט תחכום, לא ברמה של תשבץ היגיון, אתם תצליחו למשוך ולסקרן את הלקוחות שלכם.
  3. חשבו על קומפוזיציות – הדבר הכי מהותי ביצירת לוגו ובעיצוב בכלל הוא הקומפוזיציה – כלומר ההעמדה. אם אתם מציבים את הסמלים במרחב בצורה שיוצרת זרימה ותחושה טובה לצופה אתם תצליחו ליצור לוגו טוב. גם בבחירת הקומפוזיציה חשוב שלא תהיו בנאליים – אל תניחו ישר הכל בקו ישר לחזית, נסו לשחק עם הדברים וליצור תחושה תלת ממדית ומעניינת.
  4. חשבו על הגופן והציורים – נסו לחשוב על גופנים ייחודיים וציורים מעניינים. בלוגו מותר לבחור ציורים קיטשיים או ילדותיים, דווקא זה יכול לעבוד. בואו בראש פתוח ותנסו דברים שנראים לכם מוזרים בהתחלה.
  5. שאלו את עצמכם לבסוף האם זה נראה בנאלי, האם זה מדויק והאם זה ברור. כדאי בשלב זה לבקש חוות דעת חיצונית כדי לוודא שאתם בכיוון.

 

סיכום

יצירת לוגו זו משימה לא פשוטה שדורשת העזה, יצירתיות ודיוק. שימו לב לפרטים הקטנים כדי ליצור תוצאה טובה ואיכותית וזכרו שהלוגו יכול להשפיע לטובה על המכירות שלכם לכם כדאי שתשקיעו בו.. נסו לפעול לפי השיטות לעיל ותגיעו להצלחה בטוחה!

 

ציפור

אולי יעניין אותך גם

מעצבת פנים
עיצוב
עיצוב פנים באזורים שונים בארץ

עיצוב פנים הוא השתקפות של ניואנסים תרבותיים, מסורות והעדפות סגנון חיים. כאשר אנו חוקרים אזורים שונים במדינה, אנו מגלים אסתטיקה עיצובית ייחודית המושפעת מגיאוגרפיה, אקלים,

קרא עוד »
פולוסה