חיפוש
חיפוש

4 שיטות לחישוב אחוזים

חישוב אחוזים היא פעולה מתמטית שאנחנו נדרשים אליה לא פעם ביומיום. במקום למצוא את עצמכם אובדי עצות מול תווית מחיר בסופר, אנחנו כאן כדי לספר לכם על 4 שיטות נהדרות שיעזרו לכם לחשב אחוזים, או לפחות לקבל בצורה מהירה את סדר הגודל שלהם.

 

  1. שימוש במחשבון אחוזים

הדרך הבטוחה ביותר לחישוב אחוזים, כזו שמבטיחה לנו שלעולם לא נטעה היא שימוש בכלי שנקרא מחשבון אחוזים. המחשבון הזה דומה לכל מחשבון רגיל, אולם בעת חישוב האחוזים אנחנו נדרשים להכניס אליו שני מספרים. המספר הראשון הוא הסכום שממנו אנחנו אמורים לחשב את האחוזים, והמספר השני הוא הסכום של האחוזים עצמם.

ברגע שנלחץ על החישוב המחשבון יציג לנו את התוצאה הסופית, כלומר את הערך ששווה למספר האחוזים הנתון מתוך הסכום הרצוי. זוהי דרך מהירה ונוחה, שמאפשרת לכם לדעת בוודאות מלאה מה התשובה לשאלה שלכם.

 

  1. להפוך את האחוזים לשבר

כמובן, לא תמיד המחשבון יהיה בהישג היד שלנו, ושיטה נוספת שבה ניתן לעשות שימוש היא לחשוב על האחוזים בתוך שברים. למשל, 50 אחוז זה חצי, 20 אחוז זה חמישית, 33 אחוז זה בערך שליש וכך הלאה. ברגע שאנחנו יודעים מהו השבר המתאים לכל אחוז, החישוב שלהם נעשה קל הרבה יותר בעזרת כפל של השבר במספר הרצוי.

כמובן, החיסרון בשיטה הזו היא שלא ניתן להתאים לכל סכום אחוזים שבר נוח, אולם באופן כללי תמיד נוכל למצוא קירוב שיעשה את העבודה נוחה יותר.

 

  1. עיגול למספר קרוב

שיטה נוספת שמאפשרת לנו לחשב אחוזים במהירות היא פשוט לנסות לחשוב על מספר נוח לחשב ממנו את האחוזים. למשל, אם אנחנו צריכים לחשב אחוזים מתוך 90, נעגל את המספר ל100 ונחשב עליו את האחוזים.

כמובן, בשיטה הזו החישוב לא יצא מדויק, ולכן אסור לסמוך עליה במקום שבו אנחנו זקוקים לדיוק מלא, אולם היא מאפשרת לנו לקבל במהירות את סדר הגודל של המספרים.

 

  1. כפל וחלוקה במאה

אפשרות נוספת שמאפשרת לכם לחשב אחוזים בצורה מדויקת היא פשוט לקחת את המספר שממנו אנחנו מעוניינים לחשב את האחוזים. את המספר הזה פשוט נכפול באחוזים הרלוונטיים. כעת, נחלק את כל המכפלה שיצאה לנו במאה, והסכום שנקבל הוא בדיוק סך האחוזים מתוך אותו מספר.

היתרון בשיטה הזו היא שאנחנו מקבלים בצורה מדויקת את האחוזים, אולם במספרים גבוהים אנחנו עלולים להתקשות לבצע את הכפל הראשוני. זכרו, חלוקה במאה היא פעולה פשוטה כיון שאנחנו פשוט צריכים להזיז את הנקודה העשרונית מהמספר האחרון שני מספרים שמאלה ונקבל את המספר הרצוי.

 

לסיכום

חישוב אחוזים הוא דבר שכל אחד מאיתנו צריך לדעת לבצע בצורה מהירה. מלבד מחשבון אחוזים שמנפק לנו בצורה מהירה תוצאה מדויקת, קיבלתם כאן מספר שיטות נוספות לחישוב אחוזים, או לפחות להעריך אותם בקירוב.

דף עט מחשבון

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה